Palleba2000
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Palleba2000Deltager
Hej Â
Jeg forsøger at liste mine krav i prioriteret rækkefølge. Â
1: optage 2 kanaler samtidig, det skal være 2 helt tilfældige kanaler og ikke en betalings og en ikke betalings kanal.
2: EPG og optagelser skal fungere smertefrit
3: alle funktioner som pause et program og den slags bekvemmeligheder skal også bare fungere.
4: have en menu/gui der er nem at finde rundt i.Â
5: have DLNA så jeg f.eks. kan se tv på min mobil
6: bestemme hvad boksen skal optage fra min telefon.
8: have adgang til webbrowsing.
9: have adgang til youtube. (delvist)
10: have blueray afspiller. (delvist)
11: der er sikkert noget jeg har glemt, så kender i nogle funktioner må i da gerne minde mig om dem
Svar:
En Vu+ Solo2 / Ultimate boks, Dreambox DM7020HD / DM8000 eller anden Linux boks kan de fleste ting, har slettet de punkter den ikke kan. Og så punkt 11, de kan MANGE andre ting.Disse linux bokse er måske lidt svære at komme igang med, men når man har fundet ud af tingene, så er de meget gode maskiner.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHej Allan!
Ja, det var ærgeligt at du skulle få sådan en start på Linux-boks-værdenen, men lad dig ikke forskrække af et stykke defekt hardware. Alt hardware kan have fejl fra fabrikken af, sådan er det bare. Og du lader til at have godt styr  på tingene, så bed du bare om et nyt eksemplar, så skal det nok gå.
 Held og lykke til med det hele, og du må gerne skrive hvad R&T-Shoppen og du finder ud af.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerOkay, men sÃ¥ synes jeg, at du, “Beach”, skal fÃ¥ ombyttet dig til en ny boks, da der ser ud til at være et eller andet galt med denne du har fÃ¥et tilsendt, desværre.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerNu når jeg tænker over det med tunererne, det står at de er hydrid C/T tunere, men i Danmark bruger I C og T2, så du får nok ingen kanaler gennem antennesignalerne. Men på kabeltv siden skulle der ikke være problemer.
Jeg kan se at du har markeret teksterne MPEG2, MPEG4 og H.264, men disse er ikke problemet.
Og ved kanalsøgning kan du hoppe over 6Mhz springet, da der så vidt jeg husker kun benyttes 7/8Mhz spring, 7Mhz for VHF båndet og 8Mhz for UHF båndet.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHej!
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig, men pÃ¥ dit første billede, pÃ¥ recordere’s forum, har ddu valgt DVB-T tuner og DVB-C frekvenser, det er ikke de samme selv om de bruger samme frekvensbÃ¥nd…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerCitat:
Ved ikke om det virker men prøv evt. at se nederst på https://digitalt.tv/vu-duo-valg-af-image-software/under afsnittet Sådan får du hvide undertekster på VIX, VTI og AAF imageCitat slut.
Jeg kan bekræfte at den fil der bliver omtalt i artiklen virker fint på Dreambox, så det er bare at gå igang med at erstatte filen.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerEr det kun i Tyskland man kan købe en Blu-Ray optager af mærket Panasonic i Europa?
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerPreben Pedersen sagde Â
De fleste tv-kanaler fra satelitt er stadigvæk i Mpeg2 – kun HD kanalerne er i Mpeg4, det er kun BoxerTV pÃ¥ DTT-nettet, som sender i Mpeg4 pÃ¥ SD tv-kanaler og sÃ¥ Stofa/Yousee begynder med at kun leverer i Mpeg4 i 2013 pÃ¥ Kabel-TV, da der kan ligge flere tv-kanaler pÃ¥ en frekvensplads, nÃ¥r de pakkes med Mpeg4 formatet.Det er mig bekendt, at een SD-kanal sender i Mpeg4 hos Canal Digital, og det er en af de svenske TV4 kanalerne der gør det.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerKører Canal Digital’s Multiroom modtagere ikke over netværket?
Det vil sige at hovedmodtageren har forbindelse med parabolen via antennekabel, og klienterne får så signalet gennem denne over netværket.
Det burde kunne lade sig gøre at bruge trÃ¥dløse “Game-adaptere” til dette til at overføre signalet trÃ¥dløst…
Ved ikke om det har været omtalt på denne side, men på Recordere.dk har de en artikkel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7732&zoneid=3
Og et eksempel på sådan en Gaming adapter kan være http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/traadloes-dongle-til-dreambox-typer-usb-stik-2059/ eller http://www.trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=195_TEW-647GA Den sidste er meget hurtigere.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerFantastiskt at se, at man allerede for 110 Ã¥r siden kunne optage video i farve, nÃ¥r man først i 50 – 60’erne begynder at se film i farver.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerEller en Dreambox DM8000 med to DVB-T tunere.
Da er det kun HDTV kanalerne fra Viasat du kommer til at mangle.
Edit, Dreambox har ikke DVB-T2 eller DVB-C2 tuner.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJa, alt det nye er forældet efter 2-3 år, desværre.
Det var MEGET nemmere da alt var analog, da kunne man bruge et TV fra 1950 til at modtage dagens analoge sendenet.
Men hvis det er nok med en software opdatering med det nye codec, sÃ¥ er det fint nok, men hvis der skal nyt hardware til, sÃ¥…
MVH
PallebaPalleba2000Deltagerlangkawi sagde
Takker og bukkerKan man fÃ¥ f.eks en Dreambox der kan modtage (Viasat) SV1, NRK1 o.s.v. af de frie kanaler OG samtidig bruges til CD’s familypakke ?
— en som selvfølgelig ikke larmer —
Â
En Dreambox kan modtage Viasats SDTV kanaler med kort, den metode du hentyder til er ikke lovlig at tale om her. Den kan også modtage alle frie kanaler, og så kan den også modtage alle SDTV og HDTV kanaler fra Canal Digital med abonnement., såfremt det er en HDTV boks du har købt.
Og hvis den skal være fuldstendig lydløs, så kan du købe en SSD harddisk at sætte i, dog synes jeg at en grøn Western Digital harddisk er meget lydløs.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJa, nu ser det ud til at det hele går den forkerte vej hos de danske kunder.
Her ser man virkelig virkningen af at én leaga, nemlig Premier League, der mangler i udbudet af sportsgrene på Sport-kanalerne. De skulle aldrig have opgivet rettighederne.
Jeg tror ikke Canal+/C More kører længe endnu inden de helt lukker ned i Scandinavia. Kedelig udvilking, men sådan er det nu engang, desværre. De skulle gå tilbage til FilmNet overfladen, de var gode kanaler, FilmNet og SuperSport.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerDet var sku ærgeligt at de har skrottet TiVo for et eller andet NDS lort.
NDS er vejen til alt ondt.
MVH
Palleba -
ForfatterIndlæg