kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 241 til 255 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Boxer TV2 alene kort #61138
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde


    Ja det gør det, når man opretter en Boxertv kontrakt kan man kun oprette den i systemet hvis der tilknyttes godkendt udstyr, og kunden forpligter sig også på kontrakten til kun at bruge Boxertv godkendt udstyr.

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

     

    Det er ikke ulovligt!

    Det kan være brud på Boxers betingelser, men det kan ikke retsforfølges hvis man anvender et orignalt Boxer kort i fx et Diablo Cam. Boxer kan vælge at opsige abonnementet, da der er tale om kontraktbrud – men der er ingen andre sanktionsmuligheder. Det er i samme boldgade, som hvis en voksen benytter legelandet på en McDonalds Restaurant, hvor der klar står: “Kun for børn under 12 år”, her kan McDonalds vælge at smide gæsten ud – men ikke retsforfølge ham. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

     

    P.S. Jeg taler IKKE om kortdeling i mit indlæg ovenfor. 

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61134
    kram5610
    Deltager

    Claus Hegelund Skaarup sagde

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?

     

    Jeg glemte lige at nævne, at BBCi kanalerne bliver reduceret fra 7 til 5 og flyttes til Astra 1N den 07.10.2011, samme dag flyttes også BBC News, BBC Parliament og BBC ALBA – så disse kanaler kan fremover ikke modtages på en 60 cm skærm i hele Danmark:

    http://www.bbc.co.uk/blogs/bbcinternet/2011/08/red_button_dsat_astra.html

     

    RETTELSE: Kanalerne flyttes til tp 47 på Astra 2D den 07.10.2011  (BBC's beslutning). Tp 47 flyttes til Astra 1N engang i oktober / november (SES Astra's beslutning). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61132
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Jeg er måske naivt optimistisk med Astra 1N, men jo kan man vente nogle uger, så er det en god idé. Det footprint Astra kort havde ude lignede 2D, men kan naturligvis være mere fokuseret. 

    Og ja Astra 2E bliver formentlig ikke godt nyt for os med hang til engelsk tv via 28 øst.

     

    Tyskere er generelt meget pessimistiske og maler altid en vis mand på væggen… 🙂

    Jeg tror nu heller ikke at skiftet fra 2D til 1N giver den store ændring i sendestyrken – men jeg ville dog ikke købe noget nyt udstyr før end, det er bekræftet. Men om et års tid, når 2E overtager fra 1N, må vi påregne betydelige større skærme end i dag 🙁

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61131
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej Morten 🙂

    Er du rar at smide lidt link til nogle tyske fora? Tak!

    Jeg bruger meget:

     

    http://forum.digitalfernsehen.de/forum/

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #61123
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     Ja, vi har vel hele tiden kredset om 2013/2014 – det er dog kun 2-3 år.    Men det Boxers udmelding viser, er hvor hurtig det hele kan skifte og hvor let disse mennesker har det med at sige noget  –  der passer her og nu – men som viser sig ikke at holde –  ja mange hæderlige typer, vil nok kalde det direkte løgn.

    Ja men i Danmark har man en provider (Boxer) som kan gi tilskud til bokse mv. – det har man ikke i Tyskland… DVB-T spiller en stadig mindre rolle hernede. DVB-T er for de folk som kan leve med få kanaler… Jeg holder stadig på at, DVB-T2 tidligt bliver indført som supplelent fra 2015 – og selve skiftet fra DVB-T til DVB-T2 år senere. 

    Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

     Det bliver du nok ikke enig med ret mange om – på dette forum  rollover

    Lars  smile

     

    Nææ hyg I Jer bare med Helle 🙂 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61122
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde

    Jeg tror ikke dækningen bliver bedre i det øvrige europa af BBC og ITV kanalerne pga. ophavsrettighederne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    Nej tværtimod, må man forvente at dækningen bliver reduceret… På tyske fora går der rygter om 1½meter i Hamburg, 3 meter i Berlin… Tror dog ikke det bliver så slemt

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61121
    kram5610
    Deltager

    Claus Hegelund Skaarup sagde

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?
    En 60cm parabol? Kan den overhovedet trække nogle bbc og itv kanaler ind. Jeg har faktisk en td88 og den klarer alle kanaler på 2D med kun lidt problemer i meget dårligt vejr. Selv ikke i de sidste par dages uvejr har der været problemer.

    Hvis du overvejer Sky behøver du stort set ikke bekymre dig om parabolstørrelse, da langt de fleste Sky-kanaler sender på beams, der dækker hele Europa fint.

    Nej det er ikke korrekt. Astra 2D skal udfases – officielt kan den kun holde til 01.01.2012. Der går rygter om, at 1Ns spotbeam er mindre end 2Ds – så måske skal der langt større skærme til for at modtage de engelske kanaler om ganske få uger!

     

    Endnu værre bliver det formentlig i 2012 når Astra 2E overtager for 1N (som så bliver flyttet til 19,2° øst). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hjælper større skål mon? #61116
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Parabolstørrelse giver mere end LNB, så det vil jeg klart mene du vil få glæde af.

    Jeg ville vente en månedstid med at købe nyt udstyr. En hel række frekvenser flyttes i starten af oktober fra Astra2D til Astra1N (som midligertidigt sender fra 28,2° øst). Der er ingen (bortset fra Astra) som ved hvad der fremover kræves af parabolskærm for at modtage de engelske kanaler i DK fremover. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #61114
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde


    Morten, det går nok mere som jeg og Kenneth forventer end efter din tro:

    “Boxer HD TV – Fra 1. april lanceres HDTV via DVB-T2”     dk  thumbs-up

     

    Lars     smile        (i dag måske lidt rollover

    Jeg har ikke udtalt mig om Danmark – men derimod om TYSKLAND – og her holder jeg fast i, at DVB-T2 er flere år ude i fremtiden! 

    Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

     

    Mvh.

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boxer TV2 alene kort #61101
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    I må nok til at skaffe jer en kortsplitter eller sætte jer ind i kortdeling.

    Hvordan dette gøres, må I finde vejledning til andre steder.

    MVH
    Palleba

    Det gider de ikke bruge penge på. Så ser de bare mere tysk / engelsk tv. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #61046
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Morten, jeg synes du skal læse dette september 2011 dokument fra tv-plattform.de – der har semiofficiel status.

     

    TV-Plattform er en e.V. (det vil sige en forening). Nuvel både ARD, ZDF og de Privaten er medlem (+ andre). Men

    den har IKKE officielt status, men har til formål at oplyse, forbrugere, brancher m.v. Selvsagt ønsker en

    teknikorienteret webpage at fremme interessen for DVB-T2. 

     

    Læs venligst de “Öffentlich Rechtlichen Sender” holding: 

     

    5.1. Stand der Überlegungen von ARD und ZDF zu DVB-T2 
    Derzeit erarbeiten ARD und ZDF in einer Arbeitsgruppe der Produktions- und Technikkommission (PTKO) 
    eine Positionierung zu DVB-T2. Ein abschließendes Ergebnis liegt aufgrund der noch laufenden 
    Untersuchungen in den Modellversuchen zum heutigen Zeitpunkt noch nicht vor. 
     
    De "Privaten" siger:
     
    5.2.  Aspekte und Perspektiven der privaten Fernsehsender
    Da die wirtschaftlichen und technischen Parameter eines solchen Einführungs-Szenarios
    noch nicht ausreichend bekannt sind, haben die privaten Sender noch keine abschließende
    Entscheidung treffen können.
     
    Altså hverken de ÖR eller de Privaten har en plan for indførelsen af DVB-T2. Der udføres test
    indtil 2012 også vil man komme med en konklusion. Jeg holder fast i, at der kommer til at gå 
    år før end at DVB-T2 kommer til at spille en rolle en Tyskland. 
     
    Mvh.
     
    Morten Hesseldahl
    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #61000
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     

    Man kunne fx betale dobbelt pris og købe et Loewe fjernsyn.

    http://www.johnlewis.com/231285579/Product.aspx?source=63321 

    Alle de store mærker og mange discount mærker sælges i UK med DVB-T2 tuner.

    Det eneste der rigtigt mangler, er de helt små fjernsyn 19-22″

     

    Lars     smile

    Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #60999
    kram5610
    Deltager

    Kenneth.Wenzel sagde

    Hej Morten

    Hvis du ikke ser dansk FTA TV, ikke abonnere på Boxer TV og du heller ikke bor i Danmark, så forstår jeg ikke, hvorfor du har en mening om, hvad vi gerne vil se via vores antenne i Danmark.

    Jeg synes, at du skal lave være med at kritisere, at der er nogle af os i Danmark, som gerne vil have mere kapacitet i Danmark = DVB-T2, således at vi kan få et større tv udbud samt få lov til at se tv-kanalerne i HD.

    🙂 Kenneth

    Jeg har en holdning fordi, jeg er dansker og hele min familie bor i DK. Igennem de sidste mange år, er det mig der planlægger, etablerer og vedligeholder deres antenneanlæg (her taler vi om tre stk.). Endvidere ser jeg dansk FTA TV, som jeg skriver overnfor synes jeg at DR2 er en rigtig god kanal (tildels også DR K). 

     

    Endvidere har jeg en holdning til dansk antenne TV, da en stor del af Det Danske Mindretal syd for grænsen modtager deres danske tv signal på. Her hjælper igen venner, og venners familie med deres antenneanlæg. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #60995
    kram5610
    Deltager

    Kenneth.Wenzel sagde

    Hej Morten

    Du vil ikke købe et Sony fjernsyn. Hvorfor ikke? Vil du hellere have et billigt og ukent mærke i Bilka eller skal det være dyrt og lækkert?

    Jeg er nød til at kende din smag, så jeg kan fortælle dig, at det fjernsyn du gerne vil have også findes i en DVB-T2 udgave.

    Som jeg har skrevet tidligere, så har Philips et DVB-T2 fjernsyn. Ligeledes har fx. Bang & Olufsen.

    Samsung har fx en Bluray/Hardiskoptager samt Sagemcom og Humax har DVB-T2 settopbokse med og uden Hardisk.

    Kenneth

    Nu skal jeg ikke personligt ha nyt TV. For det første ser jeg stort set aldrig dansk (er noget bras, pånær DR2), for det andet har jeg et Loewe TV som jeg er glad for. Men jeg gør alt for ikke at støtte mærker  som Sony, JVC og Samsung….

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #60992
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     

    Nej, udbuddet  er allerede yderst stort – DVB-T2 apparaterne sælges bare endnu ikke ofte i Tyskland eller i Danmark.   Fx sælges alle Sony’s modeller over 32″ (og nogle 28″ ) med DVB-T2 tuner i  UK, Sverige og Finland (fx  EX720=T, EX723 el EX724=T2)

    Man skal blot ‘forbyde’  fx med en stor, sort tvungen statslig merkat med teksten  ‘Gammel teknologi, kun kort levetid, køb ikke’ – så  kan forretningerne jo se om de fotsat kan sælge ‘det gamle lort’.  Priserne skal konkurrencen nok får mast ned.

    Lars    🙂

     

    PS! Fabrikkerne har intet imod, at det nye forlanges bare 1. de får nogle få måneder til at får varene hjem og 2. de er sikker på, at  det nye efterspørges.

    Og hvis man som jeg aldrig kunne finde på at købe Sony??? Hvilke muligheder har man så???

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 241 til 255 (af 385 i alt)
Back to top button