avh

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 113 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Lnb #59020
    avh
    Deltager

    Kan det ikke købes andre steder f.eks. i Tyskland og England?

     

    Men umiddelbart ser det ikke meget bedre ud med f.eks.  hm-stat (30€)

    http://www.hm-sat-shop.de/en/zahlung-und-versand.html

    Måske http://www.dvbshop.net   ( til Danmark 9€ i porto)

     

    Der må også være nogle engelske netbutikker….

    som svar til: OFFset parabol hjælp #59009
    avh
    Deltager
    som svar til: OFFset parabol hjælp #59006
    avh
    Deltager

    Det skulle gerne være sådan at der skulle være nogle monteringshuller, der hvor de 3 stænger samler sig.

    Den særlige type LNB (c120 flanch) skulle gerne direkte passe mekanisk til montering, hvorved af afstand til parabol skulle være i orden…

    Jeg har også monteret feedhorn, som jeg efterfølgende tunede og fik lidt bedre signal..

    (også signal før den blev tunet)

     

    Det link jeg har anført ovenfor hensviser til et LNB (c120 flance) som virker og skulle kunne monteres…

    Der er ikke så stort udvalgt i denne type LNB…

     

    Der er ingen problemer med at skifte mellem H og V, virker på samme som et universal LNB…

    som svar til: OFFset parabol hjælp #59000
    avh
    Deltager

    Anvender med held dette lnb til en primefocus parabol til 28,2 E

     

    http://www.hm-sat-shop.de/lnb-flansch/universal-snf-031-single-flansch-lnb-03-db.html

     

    Der kan fås feedhorn til..

    En justering af dette kan forbedre signalet…

     

    Hvordan er parabolen monteret?

    Primfocus paraboller skal følge den bue hen over sydhimelen, hvor sattelitterne befinder sig.

    Den skal være lodret i stik syd retning eller skal “hælde” til siden…

    (moteringsbeslag skulle gerne muliggøre dette)

    som svar til: Freesat med engelske kanaler – Hvad skal jeg købe? #58942
    avh
    Deltager

    I stedet for at købe en boks, har jeg gjort følgende

     

    Der anvendes en (HT)PC.

    Den har HDMI stik og kan forbindes til TV, ligeledes en MCE-kompatibel fjenbetjening.

    TV-kort anvendes TeWii dvb-s2 med PCI-x.

     

    Som program DVbviewer, som kan modtage EPG-data til free-sat.

    Optagekapacitet afhænger af hvor meget diskplads, der er  monteret…

     

    Meget flxible løsning, som kan fugere anvendelsesmæssigt som en PVR-boks… 

    som svar til: Parabol modtager #58839
    avh
    Deltager

    Lidt forenklet er sagen vel den,  at

    med viasat må du acceptere deres bokse og PVR  eller undvære viasat.

     

    Viasats kanaler kan dog også modtages via TDC IPTV…

    som svar til: Terratec S7 #58777
    avh
    Deltager

    Meget fint med denne anmeldelse…

     

    Der blev besvaret en række spørgsmål…

     

    At enheden kan anvendes til windows mediacenter også til kodet kanaler uden at behøve at gå via et dvblogic produkt, som ellers er nødvednigt hvis man skal se kodet kanaler på 7MC…

    Strong CAM fungerer til canal digital og det er den nye paired type!!

     

    Det vil umiddelbart betyde at man så stadig kan se canal digital på en HTPC…

    Men er der ikke noget med at CAM-modulet skal aktiveres først?

    Og det andet sprøgsmål er kan dette CAM købes uden at det linkes op til et af canal digtial godkendt TV?

    som svar til: EPG fra freesat? #58732
    avh
    Deltager

    Jeg modtager EPG fra 28,2 E.

    Det er ganske vist med en HTPC, men for at få opdateringer ind er det nødvendigt jævnligt at tune ind på en bestemt transponder, hvor EPG-dataerne sendes fra.

    Jeg tuner bllot ind på noget der hedder radio rabbi, mener det er  transponder  11421…

    Noget tilsvarende må gælde en sat-modtager…

     

    som svar til: Opbygning af antenne/parabol anlæg #58491
    avh
    Deltager

    En mulighed kunne være en såkaldt multiswitch, den kan kombinere signal fra flere parboler med dvb-T og fordele det til flere rum.

    Findes i forskellige størrelser.

     

    Se afsnittet om paraboler på dette site, her er det illustreret….

     

    /tv-fra-parabol-pa-flere-tv

    som svar til: Kommer der et nyt system? #58336
    avh
    Deltager

    Jeg forstår det er meget vigitigt med ordentlig udnyttelse af spektrum og der er DAB dårlig udnyttelse..

    (fordi det er en begrænset resource, hvilke frekvenser der egnet)

     

     

    Men almindelig data-overførsel i et netværk selv i multicast også kunne betyde væsentlige dårlige udnyttelse er jo betænkeligt…

     

    Det var meget lettere, det hele var et netværk, som det jo er via mobil-nettet…

     

    Så kunne der “bare” lægges de apllikationer ovenpå på datanettet, man måtte ønske, om det er tradionel radio eller andet…

     

    Er det nødvendigt med en egentlig broadcast protocol for at være mere effektiv end UDP-multicast dataprotocol???

    Jeg synes der skal være stærke argumenter for at indføre noget helt nyt, når almindelige data-overførsel allerede bruges f.eks. i netradio…

    Vi har jo allerede masser af disse netradioer kørende (iPod og mobiltelefoner), som kan anvendes i bilen (tilsluttes bilradioen) eller via dockingstation i hjemmet…

     

    som svar til: Kommer der et nyt system? #58334
    avh
    Deltager

    #reslfj

    DAB forstår jeg har for dårlig spektrum udnyttelse.

    En af begrundelserne skulle være at modtgelsen skulle være mere robust ved modtagelse i bevægelse, og radio modtagelse er meget afhængig af mulighed for modtagelse i biler (mange lyttere).

     

    Interessant det du skriver om LTE…

    Den manglende effektivitet skyldes det, det er en dataprotocol?
    Jeg går ud fra man vil anvende UDP og ikke checkke at pakker modtages korrekt.
    Når der anvendes multicast, så er der så alligevel noget to-vejs komminikation, som nedsætter effektiviteten???

    Eller er det Qos (quality of service), kravet at data-pakker ankommer betids af hensyn til telefoni, der er problemet.?

    Hvad er dit bud på en teknik, der bedre egnet?

     

     

    som svar til: Home Trio Basic. #58324
    avh
    Deltager

    Der er båndbredde styring på TDC-løsningen, så TV prioriteres…

     

    Med hensyn til fiber er det jo ikke alle steder man kan få det…

    og så er spørgsmålet egentlig at undesøge “produktet” fra det selskab, man har mulighed for at få et signal fra. 

    Det er særlig PVR løsningerne, der kan være problemet…

    Nogle fiberselskaber er begyndt på at udsende DVB-C fra deres fiberbox, og så der langt flere muligheder for løsninger/udstyr…

    (så er det at sidestille med kabelTv med hensyn til udstyr)

     

    som svar til: Home Trio Basic. #58319
    avh
    Deltager

    Tv-signalet udsendes ikke med højere bit-rate end det kan leveres over netforbindelsen…

    Jeg kan også klart se forskel på billedet fra TDC og den samme kanal modtaget via dvb-t, Home trio er ringere…

     

    Det er øjensynligt et problemt for TDC at have god nok båndbredde alle steder….

    Derfor udbygger de løbende med fiber og “fremskudte centraler”.
    TDC har til gengæld en løsning med deres box, der virker, i modsætniing til nogle fiberselskaber, som nok levere meget bedre hastighed, men hvor det kniber med at levere en ordentlig løsning (ordentlig box)… 

    som svar til: Harddisk-optager / udbyder #58271
    avh
    Deltager

    Hvis der er scart-ud mulighed på TV-et kan dette selvfølgelig forbindes til harddiskoptager…

    Den vil så kunne optage det program, der sendes i TV-et og eftersom der kun er en tuner i TV-et, kan man ikke se et andet program…

     

    Der er ikke en principel forskel på de typer af opsætninger, der er mulig med canal digital og Boxer.
    Man kan også få CAM-modul fra canal digital til et TV.

     

    Jeg synes imidlertig ikke man i anvendlighed, kommer uden om en egentlig PVR løsning, som hvis den er i orden kan følgende:

    (som ikke kan løses  med en harddiskoptager).

     

    • Optagelser sker i forhold til en EPG (ud fra en oversigt over program med beskrivelse, hvor man blot trykker optag).
    • En PVR opsætning muliggør at man i langt højere grad kan se programmer i stedet for kanaler. Dvs. man “abonnerer”, dvs. systemetsik opatger de programmer, man er interesseret i..
    • PVR enheden kan indeholde flere tunere, så man f.eks. kan optage 2 programmer samtidigt, mens man ser et tidligere optaget.
    • Live-Tv kan oså stadig lade sig gøre, men yderlig med pause mulighed… 

     

    TV-et “nedgraderes” til en monitor med denne opsætning og der behøves med en rigtig opsætning  kun en fjenbetjening til PVR-boksen, tv-et skal blot kunne tændes og slukkes… (også klares fra samme fjernbetjening)

    Dvs. det hele styres  i forhold til boksen, også live-tv…

     

    Der er som sagt ikke principielt forskel i måden de forskellige udbydere leverer deres “produkter”…

    En løsning med en harddisk optager vil aldrig kunne levere et bruger-interface på linie med en PVR-løsning. 

    som svar til: Harddisk-optager / udbyder #58269
    avh
    Deltager

    Du vil ikke se nogen forskel på de forskellige udbydere med hensyn til dit problem.

     

    Uanset om det canal digital, box, TDC Iptv m.fl. vil det være det samme mønster…

    Udbyderen leverer en PVR BOX, som kan optage i foihold til en EPG.

    Normalt er det muligt at optage en kanal, mens man ser en anden (eller noget tidlige optaget) med disse PVR løsninger…

    Det er heller ikke muligt at hente et optaget program ud af PVR-enheden… (i  digital kvalitet)

    Visse muligheder for udvidet diskkapacitet i nogle tilfælde, men optagelserne er stadig låst til den pågældende enhed.

    (det gør måske ikke så meget)

     

    Harddiskoptagere passer ikke ind i det koncept.

     

    En HTPC løsning er noget mere flexible og kan erstatte en PVR-boks med nogenlunde de samme faciliteter.

    Man har så kun en boks til det hele og optagelser kan tages på extern-medie.

     På den måde har du din egen “harddiskoptager”…

      (både til dvb-s, dvb-c og dvb-t)

     

    Der er også en del færdige bokse, som kan anvendes..

     

     

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 113 i alt)
Back to top button