Re:Tyskland – DVB-T2 og HEVC overgang fra 2016
reslfj sagde
RTL, der hidtil har ønsket at forlade DTT (antennefjernsyn) har nu besluttet at arbejde for at forblive på det tyskal antennenet og overgå til at sende med DVB-T2 og der udelukkende anvende HEVC / H.265 komprimering.RTL to support DVB-T2 transition in Germany
German commercial channels to encrypt on DVB-T2
hvor det fremgÃ¥r at “They decided that DVB-T2 will solely be deployed using compression system HEVC.”
Når man betænker, at HEVC chips allerede er en del af langt de fleste 4k/UHD fra modelår 2014, er det ret klart, at disse chips nu anses for meget tæt på at kunne være i alle fremtidige tyske fjernsyn, og dermed også i fjernsyn vi kan købe i Danmark.
Som det bla skrives i ovenstående links vil omstillingen begynde i 2016 og løbe over flere år.
Lars Â
Hej
det bliver meget spændende at følge. Jeg tør godt vædde en kasse øl på at det ikke kommer til at gå godt. Tyskland er og bliver et FTA (satellit) land.
18 millioner husstande ser tv via satellit – betalingsplatformen HD+ (RTL, Sat1/ProSieben mfl.) har ca. 1,3 millioner betalende kunder (jeg er en af dem).Â
2,1 millioner tyske husstande ser tv via DVB-T (primære TV kilde) – hvis man antager, at samme procentdel (7,22%) er villig til at betale for HD kanaler via DVB-T2 som via sat, er potentialet 150.000 betalende husstande.
Â
Jeg kan ikke se, at dette vil kunne løbe rundt.Â
Â
Hilsen
Morten Hesseldahl