Re:Problemer med antennesignal

#59730
per drage
Deltager

Lyhne sagde

antenne.dk sagde


Tror Du ikke Du skulle få en lokal antennemand til at måle signalet for Dig, det er jo umuligt at rådgive Dig om hvad du skal købe, når basissignalets styrke ikke er kendt, selve fordelingen er jo ikke gætværk, men simpel regning, tab pr. meter kabel, tab i fordeler, tab i stikdåse,husk lige på når Du er i gang, at tabet ikke er ens i begge ender af frekvenserne som bruges, iøvrigt burde der komme noget signal i gennem Dit kabel uanset hvor billig det er,Du har ikke lavet en kortslutning i stikket? eller nogen har haft et søm igennem kablet?
 
Mvh Per

http://www.antenne.dk


Mit spørgsmål gik simpelt ud på to ting:

1 Er der andre parametre man skal kigge på end bare signaltab, som er ens for både det billige og dyre kabel. F.eks. har de nævnte 2 eller 3 skærme.

2 TD250 dåsen blev dømt ude, hvad med en TD260 til digital tv – er den stadig ok eller duer den ikke til digitalt tv.

 

Ingen grund til at komplicere med tekniske beregninger, det drejer sig bare om common-practise det er godt nok til mig

 

Angående korstlutninger i kablet, så har jeg 50/55 kanaler der virker, som du kan se længere oppe i indlægget, så den er det nok ikke. Hvad er pointen med et forum hvis alle svar på simple spørgsmål er at henvend dig til en prof, medmindre du prøver at skaffe kunder i butikken Winkny

Lyhne, der er da ingen grund til at begynde at blive skinger i stemmen, Dit problem er da åbenbart ikke så simpel siden Du ikke har løst det,

og hvis folk ikke må foreslå Dig at bruge et par hundrede på at få fundet fejlen, uden at du tager det som en fornærmelse , ja så ved jeg ikke rigtig hvad Jeg skal mene om Dig, og det er iøvrigt noget vrøvl Du lukker ud om common-practise, plejer Dur ikke hvis der mangler signalstyrke på hoveddåsen fra Yousee,  har Du brugt samme modtageudstyr i alle ender af huset? og så får Du lige et GRATIS svar,

alle de nævnte dåser kan sagtens håndtere digitale signaler. god fornøjelse

Mvh Per

http://www.antenne.dk


Back to top button