Re:Hvorfor er HD mon ikke slået igennem i Danmark endnu ? Hvad nyt her i 2014 ?

player
Deltager

Fint, det her er negativt men kan man lukke munden på de udlændinge der skriver negativt? Joel Brinkley for blot nævne Én.

Hvis man engang mente noget med HDTV hvorfor i alverden begyndte man ikke sende i hhv. Tyskland OG SVERIGE via masterne? På samme måde som i Farve Tv’ens barndom, åh hvilket spild.

Når DR kan melde ud at man ikke ville sende i HD før det analoge net blev lukket ned. (dobbeltkonfekt), og nogen da piber over ting tilsyneladende går for langsomt, hvem andre end sig selv kan De have at takke.

Er denne konklusion forkert?

Derfor endnu et link  http://mmstudio.gannon.edu/~gabriel/dlynn.html

En antenneforening skrev at man også først ville begynde fordele HDTV i kabel når der (var enighed) om anvende MPEG4, så antenneforeningerne har vel også været en bremsende faktor.

Og når DR’s udmelding om man ikke kan sende fuldskærms analogt tv, men der SKAL være sorte kanter foroven og fornede ved 16:9 udsendelser. Hvilke andre ting skal da også gå upåtalt hen?  Her ment som problemerne med hvorfor det er så meget om at gøre fremtiden for HDTV usikker.

Her er en forudsigelse, BluRay har en indbygget mulighed for vise UHDTV, rent Bit-mæssigt indhold. Ikke at jeg ved dette mere det med mulighederne foreligger.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard