Re:Frankrigs industriminister vil omstille DTT til DVB-T2 inden 2013 / 2015

kram5610
Deltager

reslfj sagde

Frankrigs industriminister vil omstille DTT til DVB-T2 indenfor relativ kort tid, meddeler rapidtvnews.com . Ja der antydes en omstilling, der er afsluttet mellem 2013 og 2015

Frankrig anvender DVB-T og (overvejende) MPEG-2 til SD og MPEG-4 til et mindre antal HD kanaler.   

Det er naturligvis indlysende at MPEG-2 synger på absolut sidste vers. Derfor skal alle forbrugere der kun har MPEG-2 modtagere have nye modtagere.  Der er således en mulighed for at et meget stort antal modtagere kan udskiftes til både DVB-T2 og MPEG-4 uden at det bliver dyrere for forbrugerne.

Således findes allerede rigtigt mange af Sony's fjernsyn  både med og uden DVB-T2  og i Frankrig har man før vedtaget en lov. der beskriver hvordan alle nye TV skal være udstyret ( fx blev MPEG-4 vedtaget ved lov, selv om stort set alt SD er MPEG-2).

Den måde det er skrevet i rapidtvnews artiklen viser, at journalisten ikke helt er på toppen teknologisk – han blader MPEG og DVB-T/T2 sammen – men ministerens argumentation er helt den samme, som man brugte i UK, da man valgte at kombinere DVB-T2 og MPEG-4 i samme boks og fandt overgangen til HDTV  at drive markedsføringen. Og det er fornuftige tanker.

Lars    sf smile Forum

http://www.rapidtvnews.com/index.php/201101119724/french-industry-minister-proposes-new-norm-for-dtt.html eller på fransk

http://www.itespresso.fr/convergence-medias-telecoms-eric-besson-evoque-un-rapprochement-entre-lanfr-larcep-et-le-csa-40144.html

Godt man ikke bor i Frankrig – en sådan omstilling er da total useriøs. Landet er endnu ikke omstillet komplet fra analog til DVB-T. Så er det da utroligt useriøst, at begynde at skifte format.

Jeg har netop indkøbt et Loewe TV med indbygget triple tuner (DVB-T, DVB-S, DVB-C). DVB-T delen er MPEG 4 – jeg ville da blive rigtig ærgelig hvis man i Danmark eller Tyskland valgte at skifte system til DVB-T2 i 2013.

Jeg er på ingen måde imod ny teknologi – men at skifte formater og systemer konstant er ikke rimeligt for almindelige forbrugere som blot vil modtage de kanaler som de betaler licens for.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard