Re:Frankrigs industriminister vil omstille DTT til DVB-T2 inden 2013 / 2015

reslfj
Deltager

kram5610 sagde

Klart sker der udvikling og det er ogsÃ¥ godt! Men jeg er glad for at jeg boer i et land som Tyskland – hvor man stÃ¥r ved sine beslutninger i en årrække. Tyskland er DVB-T MPEG2 land (bortset fra enkelte spredte forsøg) – og det bliver landet ved med at være længe endnu…

Jeg er bange for at du bliver skuffet –  bÃ¥de kabel, satellite og  antenne vis se store omlægninger i de kommende ret fÃ¥ Ã¥r.  

På satellit er det jo allerede vedtaget at slukke de tyske analoge transpondere og anvende dem eller deres afløsere til at sende digitalt og i mange tilfælde sende i HD.

Kabel leverandørene har meget klare planer om, at  fÃ¥ det analoge signal afviklet.  Se hvor stor succes youSee har i Danmark med de digitalt signaler.  Flere af de store kabelleverandøre – fx er Kabel Deutschland  meget aktiv – vil anvende DVB-C2 fra sommeren 2011 til at løfte de rigtigt mange analoge kunder, de har, over pÃ¥ digitalt kabel og sikre at de ikke gÃ¥r over til de nye digitale satellit kanaler. 

Antenne anvendes af relativt færre i Tyskland end i mange andre lande. Der er mange bindinger inkl. fastlagte budgetter for brugen af licensen.  Naturligvis er antenne TV et område, hvor  delstaterne bestemmer. Men i praksis synes det i høj grad at gå hurtigt fremad, når delstaternes ledelse mødes og enes. 

Der arbejdes mange forskellige steder i Tyskland med at finde og enes om den bedste strategi for at indføre DVB-T2.   NÃ¥r man nÃ¥r en afklaring, sÃ¥ sker der ret sikkert noget – bla. fordi antennefjernsyn ikke fortsat kan klare sig mod satellit og kabel, hvis man kun mÃ¥ anvende MPEG-2 og 13.2 Mbit/sek DVB-T  muxer.  

Lars  Smile

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard