Re:Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ?

kram5610
Deltager

Anders sagde 

På intet tidspunkt har jeg sagt at DK skulle gå sin egen vej. Jeg har udelukkende pointeret at hvis er for ivrig/hurtig med et teknologiskifte så risikerer man at gentage problemerne som tv-branchen havde (Min pointe om at man skulle være gået direkte til DVB-T2 og MPEG-4). Vi husker vel alle retssagen som butikkerne tabte, og forbrugerne vandt omkring MPEG2 vs. MPEG4?
Min hovedpointe er at man lige så godt kan bruge den ekstra tid man nu har fået ved at udrulningen af den nuværende køreplan er sat på pause til at tænke sig om, og tænke langsigtet. Så man ikke risikerer at vi skifter til DAB+ om lidt, og så T2 Lite om 10 år.

Du siger jo inddirekte at Danmark skal gå sin egen vej idet du overvejer DVB-2Lite istedet for DAB+. Tyskland, Nederlandende, Norge, Italien m.fl sender allerede i DAB+. Sverige har netop offentliggjort en roadmap: http://www.worlddab.org/system/news/documents/000/004/857/original/Regeringen_01.12.14.pdf?1417436902

Jeg kender godt den retssag – men her lagde retten jo netop vægt på at et skifte til MPEG-4 var kendt i offentligheden. 

Hilsen

Mortem Hesseldahl

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard