Re:Bøvl med signalet

#61384
per drage
Deltager

Rysse sagde


@Per
: Det med Hadsten-senderen er afprøvet, men med et dårligere resultat, end jeg får på Århus-senderen. Vi er helt enige om at det burde være Hadsten der er bedst, men når jeg drejer antennen den vej, så “kigger” den lige ind i nogle høje grantræer ca. 25 m. væk. Ville en bedre antenne(flere elementer), kunne hjælpe på det?


@Jetdirect
: Jeg kan godt se at der skulle være en hjælpesender i Randers, men jeg kan ikke få den frem på kortet. Og den kompasretning du nævner(188 grader), kan jeg ikke få til at stemme, i og med at jeg skal ramme 185 grader for at fange Århus-senderen, og 232 grader for at fange Hadsten. Det er i hvert fald det den siger, når jeg taster min adresse ind. Det skal lige siges, at antennen er pejlet ind efter kompasset på en Iphone, nok ikke optimalt, men det var det bedste jeg havde:-) Måske jeg skulle få en montør fra den lokale tv-biks herud, og så lade ham indstille den 100% korrekt. Så kan jeg jo altid “opgradere” med bedre kabel eller forstærker, alt efter hvad der er nødvendigt. Det strider godt nok lidt imod min indre gør-det-selv mand, men hvad pokker gør man ikke for at tøsen kan se fjernsyn på sit værelse:-)

 

træer har ikke så stor en dæmpning på UHF området at der ikke kan modtages igennem dem

Mvh Per

http://www.antenne.dk

Back to top button