Re:Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?
kram5610 sagde
reslfj sagde
HE-AAC lyd bestÃ¥r jo af AAC lyd til og med den næstøverst oktav og et 'HE' parametersignal, der angiver hvordan den øverste oktav skal beregnes udfra AAC lyden – dvs den øverste oktav betragtes udelukkende som overtoner. Husk de høje toner og overtoner er vigtige for et godt stereosignal (hvis du elllers kan høre sÃ¥ høje toner).Â
NÃ¥r ret gamle mennesker fx siger, de synes DAB er vellyd, sÃ¥ er det ofte som nÃ¥r farveblinde siger at din nye Loewe har et fint billede – det er bragesnak (men i dit tilfælde er det nok rigtigt)
Man kan normalt godt modtage HE-AAC pÃ¥ en AAC modtager – men der ryger en oktav øverst oppe.  Â
okay sÃ¥ er jeg mere rolig – jeg synes jeg har en udmærket lyd samt et rigtigt godt billede… Jeg bruger boksen sammen med en Philips fladskærm i soveværelset (som ikke har MPEG 4). Jeg pÃ¥tænker endvidere at anbefale boksen til andre – hvis lyden kører videre efter 1. januar 2012.Â
 Mvh.
 Morten Hesseldahl
Det kan aldrig anbefales at købe nyt, der ikke 100% har garanti for at overholde alle relevante standarder.   Noget andet er at det naturligvis er rart fortsat at kunne bruge allerede anskaffet udstyr.
Â
Lars 🙂