Svar til: Analog antenne TV i de gode gamle dage

#486603
Anonym
Inaktiv

Tysk radio var der dog ikke noget af, for for det kunne udstyret ikke klare, men det gjorde heller ikke så meget, fordi at vi havde lokal radioen Radio ONR (Odense Nærradio), der spille al den populære 80’er musik.

Skægt, at I ikke havde tysk radio i Odense. Det er min fornemmelse at NDR 1 (dengang tysk schlagermusik) og RSH var utrolig populære kanaler der hvor de kunne modtages. Hos min familie i Slagelse og Næstved var begge kanaler på fællesantennen og jeg ved at mange hørte dem. Det ændrede sig dog da hollandske Sky Radio kom på (for RSHs vedkommende).

Radio signalerne fra Tyskland er generelt for svage til at man kan opsnappe dem her i Odense via FM og det selv om antennen er rettet direkte mod Faaborg i et forsøg på at opsnappe signalerne fra Flensborg, der befinder sig i en lige linje i den retning.

Mit gæt er at der har været et meget kraftigere signal på ARD, ZDF og N3 siden at vi godt kunne nuppe de 3 TV kanaler med vores fællesantenne fra den 216 meter høje mast der dengang lå i Jørgensby.

Back to top button