Svar til: Er satellit-tv en død teknologi?

#1460280
Anonym
Gæst

Hej, rent teknisk kan jeg så blot sætte kortet i eks. et modul mage til det jeg benytter hos Norlys (tdligere: Boxer) og sætte det i mit tv (Sony ?), eller kræver det en separat tuner box ? Jeg kunne godt være interesseret i HD+, da jeg udlejer mit sommerhus, bl.a. til tyske gæster.

Kortet skal helst købes med et tilhørende HD+ modul. Det gjorde jeg dengang, så er man også 100% sikker på at det hele virker. Så er det bare at stikke det i TV’ets CI, indstille det til RTL HD og så låses kortet op efter 1-2 minutter.
Man skal bare lige være obs på at for at hvis man vil ønsker at modtage de par UHD kanaler der også følger med, så skal TV’et
understøtte 4K (HEVC).

Når kortet så udløber efter 6 eller 12 måneder, så er det bare at hive kortet ud af HD+ modulet og så stoppe et nyt kort til HD+ i, igen indstille TV’et til RTL HD og så er man kørende igen efter 1-2 minutter.

Eks. virkede det ganske fint i mit gamle Panasonic TV fra 2013, jeg havde bare ikke UHD kanalerne fordi at det er TV’et alt for gammelt til.

Min adgang til UHD kanalerne kom først da anskaffede mig en
Vu+ Duo 4K SE PVR og et alternativ modul, som der kunne flashes med en 3rd party software der også understøttede HD+ kanalernes kodninger.
Men den slags er bedst reserveret til de mere garvede brugere af
Linux Enigma2 PVR’s og flashing af CAM moduler.

Back to top button