Svar til: Er satellit-tv en død teknologi?
Nej, i mange områder er det stadig ikke go mobildata, eller fibernet og her har parabol tv sin ret. Samtidigt kan parabol tv afhængig af bit raten det bliver sendt i have væsentlig bedre billeder, end streamet tv.
Jeg behøver bare at kigge på bitraten ang. eks de tyske public service kanaler via parabolen og der med deres 720p kan de sagtens runde
14 Mbps.
Ved UHD der ligger bitraten typisk på omkring 19.5 Mbps men kan sagtens gå en del højere når der er meget hastige bevægelser i billedet, det har jeg set på flere UHD kanaler og eks. også på Eurosport 4K.
Men streaming i sig selv er kritisabelt, for man har i realiteten ikke en så stabil forbindelse som man selv umiddelbart går og tror, for det kan jeg bare se ved at foretage flere speed tests i løbet af dagen på min egen Android TV enhed, jeg opnår aldrig de samme resultater, for den skyder op og ned og den slags påvirker altså også kvaliteten af det der streames i bare 720p og 1080p.
Jeg har sågar oplevet decideret frysninger i billedet fordi at forbindelsen til serverne blev for elendig.