Re:1080p kanaler

player
Deltager

tlk sagde

Hej

Er der nogen kanaler som sender i 1080p eller har planer om det? ARD/ZDF sender i 720p. ligeså godt billede som 6eren i 1080i.Men 1080p er blu ray og det er bedre.Hvofor bruge penge på reciever med 1080p når ingen kanaler vil sende i det?

Hvorfor bruge penge på receiver med 1080p når igen kanaler vil sende i det?
Ved første øjekast måske et rimeligt ønske, nu er der lige det lille problem, at forskellen fra 1080p og op til 1250p (20%) ikke er så forfærdeligt stort  icon smile wink Forum Set fra EBU (European Broadcasting Union) og ikke Boksning  icon smile blush Forum.
Forskellen mellem 1080p og 720p betyder mindre i forhold til hvilken bÃ¥ndbredde man tildeler udsendelserne. Jeg mener hvis man fremstillede en skærm med 3840×2160 pixels ville man fortsat enten modtage 1080p eller 720p.

En sÃ¥dan mere personlig vurdering gÃ¥r pÃ¥ bredden af ens Tv og sÃ¥ det med hvor store pixel kan være i det vandrette plan, inden øjnene opfatter det som generende. At vores øjne ikke er gode til skelne ting “ved siden af hverandre” læs her pixels side om side.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard