Samsung BD-C8500

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55599

    Blu-Ray afspiller/ harddiskoptager med DVB-C / DVB-T tuner. Læs om den nye fra Samsung er pengene værd.

    #58280
    Anonym
    Gæst

    Den er jo med sine begrænsninger ALT for dyr!  Mellem 4000 og 5000 gode, danske kroner… Og især, når man ved, at henholdsvis DVB-T2  og DVB-C2 lurer lige om hjørnet!  Ellers kunne det have været en flot afløser for min gode, gamle CX 302 T, der som denne, kunne stå godt til mit Beovision 8.Smileny

     

    Kun én tuner? Det er jo en DVB T OG DVB C-modtagerboks. Så bør der da være hele TO tunere under “hatten”, eller hvad? Hvis der er to tunere, hvordan er modtagekvaliteten så? Når man ellers ser andre modtagerbokse med to indb. tunere, så falder modtagekvaliteten drastisk.

    #59063
    ANT
    Deltager

    Hm, interessant artikel, også selvom jeg først læste efter at have købt kræet (godtnok kun til 3500).

    Jeg har bøvlet med opsætningen af BD-C8500 fordi jeg ikke kan finde de samme kanaler, som jeg har på mit tv. Vi har Yousee bredbånd – antennekabel direkte ind i Samsung og derpå til TV. Jeg læser artiklen som om man skal have en dekoder (“cam”?) i BD-C8500 for at kunne se sine bredbåndskanaler – ka det virklig passe?

    #59064

    Nej du behøver ikke cam for at modtage de kanaler der sendes ukodet. Kan godt se det ikke er præciseret, så det vil jeg omformulere. Du burde kunne få alle dine YouSee kanaler ind.

    #59069
    ah
    Deltager

    Jeg har også BD-C8500.

    Man kan da sagtens se en anden kanal samtidig med at man optager – man skal bare vælge kanalen på sit TV.

    Jeg er til gengæld træt af at jeg ofte ikke får slutningen med på de udsendelser jeg optager. Er udsendelsen programsat til 45 min fra start til næste programstart optager den i 44 min og 59 sek og da der ofte er et par min’s forsinkelse får jeg ikke slutningen. Kan der gøres noget ved det?

    En anden underlig ting er at underteksterne på TV 2-udsendelser forsvinder når udsendelsen optages.

    #59115
    madsbangjensen
    Deltager

    Jeg har lige pakket min samsung ud – og er forholdsvis positiv – interfacet er svært, men da jeg endelig fandt frem til optagefunktionen havde jeg også lært alt det andet at kende.

    Jeg har bare lidt problemer med en ting – CI-kortet – jeg vil gerne kunne se tv direkte på fjernsynet mens optageren kører – men såvidt jeg ind til videre har fundet ud af kræver det to CommonInterface kort – eller er der en smartere måde?

    Jeg vil også gerne kunne modtage en analog kanal (jeg bor i Grønland) og det ser ikke ud til at den registrerer analoge kanaler overhovedet…

    #59116
    cljeppe
    Deltager

    Hej,

     

    indtil august så jeg billedrør og optog VHS, – så afgik billedrøret ved døden, og fladskærm blev anskaffet. – VHS'ens kvalitetsmangler blev dermed synlige.

     

    Derfor havde jeg faktisk bestemt mig for at købe 8500'eren, indtil jeg blev klar over, at Digitalt TV gav den en noget broget medfart.

     

    Men hvad er alternativet, når man ønsker en digital tuner, der kan tage HD-kanaler ind og afspille DVD/Blue Ray?

    #59124
    olsen
    Deltager

    Har lige modtaget min 8200. Som andre antyder kan der være problemer med opsætningen. Jeg kan f.eks. ikke få lov til at indstille kanaler via netværksnummer til mit YouSee kabel TV (springes over, grå) !! Er der nogen, der ved hvordan man skal gøre?
    Er det rigtigt at Danmark ikke optræder som land, men kun som “andre”.?

    Tak for evt svar.

    #59129
    KMH
    Deltager

    Kære Alle,

    Samsung BD-C8500 har en DVB-T/C tuner, men er det en MPEG-2 el. MPEG-4 tuner?

    På Samsungs hjemmeside ligger der nogle nyere opdateringer. Har i prøvet dem i relation til de problemer i skriver om?

    mvh

    Hansen 

    #59133
    olsen
    Deltager

    KMH sagde

    Kære Alle,

    Samsung BD-C8500 har en DVB-T/C tuner, men er det en MPEG-2 el. MPEG-4 tuner?

    På Samsungs hjemmeside ligger der nogle nyere opdateringer. Har i prøvet dem i relation til de problemer i skriver om?

    mvh

    Hansen 


    Jo, jo den har skam MPEG4 tuner. Og ja, jeg har i hvert fald installeret alle opdateringer.

    Har iøvrigt observeret at min maskine siger en  mærkelig lyd  “klunk”, “klunk” når jeg tænder. Andre, der har hørt dette.??Shy

    #59279
    Karin
    Deltager

    I skriver at boksen er låst når der optages, vil det sige at man ikke kan høre en cd imens der optages?

    Og kun én tuner, vil det sige at man ikke kan se en anden kanal på tv, end den der optages?

    Hvis ovenstående er korrekt, så tror jeg ikke at jeg vil investere i denne maskine.

    El-giganten siger at der kommer nyt fra Sony og Philips til foråret, ved I om det er korrekt?

    På forhånd tak for besvarelse.

    #59286
    cljeppe
    Deltager

    Efter i en periode at have haft en Samsung SH875 stående til optagelse, traf jeg beslutningen og anskaffede en BD-C8500.

     

    Fik fjernbetjeningen kodet om til at virke på min Sony skærm (hurra), men opsætningen!

     

    Plug and Play løb af sporet og opsætning punkt for punkt oversteg min forstand. Automatisk søgning på stationer (antenneforening med kabel) gav ingen kanaler. Kanalliste svarer, at kanalsignal mangler eller er svagt. Hertil kan jeg så tilføje, at jeg anvender det antennestik, der tidligere gav dig-kanaler ind i SH875.

     

    God råd (eller nervepiller) udbedes,

     

    Carsten. Cry

    #59311
    cljeppe
    Deltager

    Kontaktede Samsung support for at få kanalerne ind.

     

    Løsningen er, at jeg sætter kablet med antennestikket i, men ikke vælger “kabel”, derimod “luft”.

     

    Let, men for ulogisk for undertegnede.

     

    En dag tager jeg mod til mig og prøver opsætning af internetforbindelse

    #59344
    frh
    Deltager

    Hej
    Er der nogen der har erfaring med BD-C8200/8500 på Yousee.
    Vises alle analoge, digitale og HD kanaler uden brug af kort?
    Flemming

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button