Panasonic DMR-BCT820EG – opfølgning på anmeldelsen

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #62760
    C. Johansen
    Deltager

    Tak for feed-back angående problemet med MTV live HD.

    Man håbe, at det ikke er et fænomen, der efterhånden breder sig til andre kanaler. 

    Selv om kanalen umiddelbart virker engelsk, er det vist fra Polen, at programafviklingen foregår.

    #62761
    pAnd
    Deltager

    Tak for en kanon god og detailleret anmeldelse.

    Du siger at blæseren kører efter behov. Hvad hvis den står og optager på harddisken uden at være tændt.

    Eller hvis man ser en udsendelse i timeshift. Starter blæseren så?

    Støjer harddisken?

    #62768

    Mon ikke den er temperaturstyret og det ikke er relateret til bestemte aktiviteter. Men naturligvis større sandsynlighed såfremt harddisken er i brug.

    Harddisken støjer bestemt ikke efter min mening.

    #62777
    C. Johansen
    Deltager

    admin: Jeg må undskylde, at jeg ikke svarede, da du skrev til min indbakke her på sitet, men jeg har ikke fået post her tidligere, så jeg opdagede det ganske enkelt ikke.

    Det er lidt sent at skrive det, men de tal, der eventuelt kan være brug for at skrive ind ved kanalsøgning, er:

    Frekvens: 143000 kHz

    Symbolrate: 6875

    Modulation: 64

    Network ID: 100

    Jeg er ikke helt sikker på, at det er nødvendigt – automatikken kan muligvis klare det.

    Angående “MTV live HD”:

    Problemet med kopibeskyttelsen er forsvundet – bare uden videre.

    Forklaringen skulle angiveligt være, at nogle rettigheder på kortet har manglet, men de er så blevet indlæst ved den almindelige opdatering, der automatisk finder sted. Situationen er muligvis opstået, fordi jeg har fået ændret på kortets rettigheder, og så er alle ændringer ikke blevet korrekt indlæst i første omgang. Der har ikke været problemer med andre kanaler – jeg nåede ihvertfald ikke at opdage det. 

    Hilsen fra C. Johansen

    #62785

    Mange tak for din opdatering.

    Hvis nogle skulle få lejlighed til at teste den med kodede kanaler på Stofa, så skriv endelig om I oplever det samme som jeg.

    #62794
    Flemming Larsen
    Deltager

    Hvis man har boxer tv, skal man så have den maskine, som hedder DMR-BST 820 EG, og virker den også i DK?

    #62795

    Nej den model er til satellit-tv. Panasonic har mig bekendt endnu ikke en model til Boxer TV.

    #62796
    Flemming Larsen
    Deltager

    Ok. Tak for hurtigt svar.smile

    #62808

    Kan lige tilføje af jeg nu har fået testet HbbTV på den. Stofa er kommet i gang igen med det, og det virker som det skal.

    #62809
    JDithmar
    Deltager

    Hej – og tak for en meget fin test. dk

     

    Jeg har læst på en side (ikke her) at danske undertekster ikke virker for de digitale TV kanaler. Jeg har ikke set at du nævnt dette nogen steder, så har det noget på sig?

    #62811

    Jeg har ikke oplevet problemer med undertekster på de kanaler jeg har testet. Har du læst specifikke kanaler der skulle være problemer på? Så tjekker jeg gerne.

    #62813
    C. Johansen
    Deltager

    JDithmar:

    Hvad er det for en side, du henviser til?

    Jeg har ikke oplevet nogen som helst problemer med undertekster – jeg er på You-See’s net.

    Specifikt kan jeg nævne en kanal som TCM, der sender ikke-indbrændte undertekster på flere sprog. Den danske undertekst kommer automatisk frem, og har de rigtige bogstaver – og vises også automatisk i det rigtige format (4:3 eller 16:9). Men det kræver naturligvis, at modtageren er indstillet korrekt.

    For at der ikke opstår misforståelser: Apparatet har ikke analog tuner.

    #62814
    JDithmar
    Deltager

    Hej – tak for jeres hurtige response! respekt

     

    Jeg tror at det er dette link fra CompuMail: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=515889&type=hardware&RefId=pricerunner

     

    Her skriver de at det er tysk (tysk manual), samt:

        >>Bemærk venligst: Den digitale tuner i vore LCD-TV understøtter ikke undertekster fra det danske digitale net.<<

     

    Men det kan være at det er som de skriver at det er deres TV der ikke understøtter det, og dermed ikke kan teste det.

     

    Jeg må sige at jeg er ret varm på at købe en (formentlig 500GB), idet jeg meget bedre kan lide Panasonics brugerinterface, samt at tilbage altid har haft Panasonic DVD recorders. Jeg har p.t. en LG HR925N, som da er udemærket, men kan ikke affinde mig med at man ikke kan sortere kanalerne, samt at jeg ikke er synderlig glad for deres ikon interface.

     

    Har i noget indtryk af hvornår Panasonic kommer med deres modeller i DK?

     

    Hilsen John

    #62815
    C. Johansen
    Deltager

    JDithmer: Hej igen!

    Jeg forstår ikke problemet med LCD-tv’s manglende understøttelse af danske undertekster.

    Det er Panasonic-recorderens tunere, der korrekt understøtter danske undertekster og tekst-tv, og tv-et skal bare modtage signalet via HDMI-indgangen. TV’ets tuner bruges slet ikke. 

    Jeg har helt samme oplevelser af Panasonics recordere som du og har også altid haft Panasonic DVD-recordere.

    Det har været nævnt, at Panasonic MULIGVIS ville markedsføre deres recordere i Danmark til foråret, men det er ret kompliceret, for så skal det ske i hele Norden (altså også i Norge, Sverige, Finland).

    Jeg har ikke oplevet det som nogen ulempe at købe apparatet i Tyskland. Man kan vælge menusproget til engelsk, og er den tyske manual for svær, kan den engelske version downloades fra nettet. 

    Hilsen C. Johansen

    #62817
    JDithmar
    Deltager

    Hej igen!

    Nej – du har helt ret hvad angår at det er tuner i recorder der skal understøtte teksterne, og som jeg forstår det på jer er der ikke nogen problemer der.

    Hvad menu sprog er engelsk helt fin, og den engelske manual har jeg allerede downloaded, hvilket jeg gjorde inden den flotte test der ligger her på siden. En brugermanual giver et meget godt billede af den pågældende enhed, hvor jeg normalt prøver at finde manual og test’s på nettet inden jeg køber diverse enheder.

    Det bedste vil naturligvis være at man kunne købe den herhjemme, men jeg tror nok ikke at jeg har tålmodighed til at vente. laugh

    Endnu en gang – tak!!

     

    Hilsen John

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button