Mux problemer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #59486
    lytro
    Deltager

    Kobber søm  Rollover det er gammel overtro.

     

    Roundup det virker. Har prøvet.

     

    Lynge Smile

    #59487
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Det vil i hvert fald løse mit problem med paraboler! Approve


    Nå ok men spurgte Du ikke om UHF signaler?

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59493
    langkawi
    Deltager

    Roundup… Tongue …… tja, hvorfor ikke Wink

    Jo jo Per. Har både problemer med UHF og parabol. Troede nu godt nok ikke, at træer kunne ødelægge et UHF signal….?

    Er faktisk ganske imponeret over min UHF antenne. Den hiver både tyske kanaler og tv2 fra Århus (med dårligt signal)
    hjem. Der er dog ganske langt til Århus herfra!! Det er så bare drøn-irreterende, at den ikke kan trække Tommerup hjem fejlfrit…
    Tror næsten den kan trække svensk tv på den anden side af huset.. Crazy

    #59494
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Roundup… Tongue …… tja, hvorfor ikke Wink

    Jo jo Per. Har både problemer med UHF og parabol. Troede nu godt nok ikke, at træer kunne ødelægge et UHF signal….?

    Er faktisk ganske imponeret over min UHF antenne. Den hiver både tyske kanaler og tv2 fra Århus (med dårligt signal)
    hjem. Der er dog ganske langt til Århus herfra!! Det er så bare drøn-irreterende, at den ikke kan trække Tommerup hjem fejlfrit…
    Tror næsten den kan trække svensk tv på den anden side af huset.. Crazy


    Træer ødelægger ikke et uhf signal, de kan højst dæmpe signalet meget meget lidt, og det er helt sikkert ikke træer der er skyld i dine problemer.det er noget andet med satellit signaler der kan en gren på 1cm tykkelse ødelægge festen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59495
    langkawi
    Deltager

    Hvad dælen er det så, når det nu ikke er birketræerne i naboens have, der gør udslaget Per?
    Jeg kan jo modtage, om end ikke perfekte, så alligevel rimelig gode signaler fra både Åbenrå, Århus og Tyskland, men Tommerup, som ligger nærmest (19 km tror jeg det er), den kommer ikke ordentlig ind på alle mux'er, uanset hvad jeg gør. Nogen ideer/forslag?

    #59497
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Hvad dælen er det så, når det nu ikke er birketræerne i naboens have, der gør udslaget Per?
    Jeg kan jo modtage, om end ikke perfekte, så alligevel rimelig gode signaler fra både Åbenrå, Århus og Tyskland, men Tommerup, som ligger nærmest (19 km tror jeg det er), den kommer ikke ordentlig ind på alle mux'er, uanset hvad jeg gør. Nogen ideer/forslag?


    et bud kunne være at det er de tyske signaler der forstyrer det danske signal, der er flere nabokanal sammenfald, og det kan sagtens få Din dvb-t modtager til at fuc.. up, det samme problem render vi over masser af steder heroppe i det nordjyske med Svenskerne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59498
    langkawi
    Deltager

    Det kan det vel sagtens være, selvom Tommerup ligger øst/syd-øst, og tyskerne fanges næsten stik syd…
    (flere forskellige positioner / sendere, men generelt ligger tyskerne mod syd plus/minus 20 grader.

    Er vi så ude i noget filter, eller?

    #59499
    nomaden
    Deltager

    Prøv at købe den antenne rotor til  200 kr og prøv om du kan få antennen længer op så du kan få Svendborg sendern ind.

    #59507
    langkawi
    Deltager

    200 kr ?? Crazy  Har da konen… hun roterer ganske gratis Laugh

    Har fået antenne stillet, så jeg modtager alle mux fra Tommerup med grønne bjælker – signalkvalitet og signalstyrke. Jeg kan dog ikke få dem til at blive 100% – kan I andre det, eller skal man så bo direkte op ad senderen?

    Sjovt nok modtager jeg stadig de tyske kanaler uden problemer, selv om disse nu kommer ind med røde (dårlige) bjælker – og det uden pixelsfejl..

    #59566
    Christian S
    Deltager

    Jag lyfter tråden lite eftersom jag har fått problem med min mottagning.

     

    Min närmaste TV-sändare är Trollhättan 2,5 km bort och den delar kanaler med Uddevalla 30km bort.

     

    När jag hade en vanlig dvb-t box hade jag inga problem med mottagningen. Jag har en aktiv antenn från One For All SV9350 på min balkong och den har fungerat bra hittills. Men så köpte jag efter julhelgen en Panasonic 32″ LCD-TV med inbyggd box för dvb-t och dvb-c.

     

    Då tappade jag MUX 2 och 3.

     

    MUX 1 ligger på K23, Mux 2 – K28, Mux 3 – K31, Mux 4 – K25 och Mux 5 – K56

    Antennen är matad med 5V.

     

    Jag har flyttat runt antennen på balkongen, vinklat, vridit, lutat men inget hjälper för att kunna få in MUX2 & 3.

     

    Står jag utanför mitt lägenhet så har jag fri sikt till masten.

     

    Masten ligger i väster från mig sett men min balkong vetter mot sydost. Jag har öppning från O-SV. Så huset står i vägen för att få fri sikt. Men jag tycker att jag borde ändå kunna få in en signal via reflektion eftersom jag bor såpass nära och sändaren är så stark.

     

    Efter senaste omflyttningen av antennen tappade jag även MUX5. Signalstyrkan är S10 på MUX 1 & 4. Övriga noll.

    Vill jag få in MUX 5 blir det på bekostnad av signalstyrkan från MUX 1 & 4.

     

    Kan det vara så att MUX 2 & 3 sänds från Uddevalla och signalen blir för svag för mig?

     

    jag har kabel-tv i huset men jag vill komma åt HD-kanalerna som startar upp på K9 i februari i marknätet. Min kabeltvoperatör kräver programkort för att se SVT HD . icon thumbsdown Forum I marknätet blir SVT HD fri icon smile approve Forum

    #59568
    per drage
    Deltager

    Christian S sagde

    Jag lyfter tråden lite eftersom jag har fått problem med min mottagning.

     

    Min närmaste TV-sändare är Trollhättan 2,5 km bort och den delar kanaler med Uddevalla 30km bort.

     

    När jag hade en vanlig dvb-t box hade jag inga problem med mottagningen. Jag har en aktiv antenn från One For All SV9350 på min balkong och den har fungerat bra hittills. Men så köpte jag efter julhelgen en Panasonic 32″ LCD-TV med inbyggd box för dvb-t och dvb-c.

     

    Då tappade jag MUX 2 och 3.

     

    MUX 1 ligger på K23, Mux 2 – K28, Mux 3 – K31, Mux 4 – K25 och Mux 5 – K56

    Antennen är matad med 5V.

     

    Jag har flyttat runt antennen på balkongen, vinklat, vridit, lutat men inget hjälper för att kunna få in MUX2 & 3.

     

    Står jag utanför mitt lägenhet så har jag fri sikt till masten.

     

    Masten ligger i väster från mig sett men min balkong vetter mot sydost. Jag har öppning från O-SV. Så huset står i vägen för att få fri sikt. Men jag tycker att jag borde ändå kunna få in en signal via reflektion eftersom jag bor såpass nära och sändaren är så stark.

     

    Efter senaste omflyttningen av antennen tappade jag även MUX5. Signalstyrkan är S10 på MUX 1 & 4. Övriga noll.

    Vill jag få in MUX 5 blir det på bekostnad av signalstyrkan från MUX 1 & 4.

     

    Kan det vara så att MUX 2 & 3 sänds från Uddevalla och signalen blir för svag för mig?

     

    jag har kabel-tv i huset men jag vill komma åt HD-kanalerna som startar upp på K9 i februari i marknätet. Min kabeltvoperatör kräver programkort för att se SVT HD . icon thumbsdown Forum I marknätet blir SVT HD fri icon smile approve Forum

    Jeg gætter på du får overstyring af signalet pga. forstærkeren i Din `antenne` og det er kendt at nogle dvb-t modtagere er dårligere end andre til at håndtere for kraftige signaler, Du kunne jo prøve den gamle modtager igen, men ellers vil Jeg anbefale dig en alm lille antenne uden forstærker, især når Du bor så tæt på senderen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


Login Registrer
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button