Hvilke muligheder har man for at optage TV i 2020?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #633063
    Anonym
    Gæst

    Jeg vil gerne kunne optage de kanaler jeg kan se, altså som i “til en fil” jeg kan gøre med hvad jeg vil. Klippe i, gemme, dele et klip med en ven og den slags.

    Kører i dag IPTV ved waoo som jeg optager med DVBViewer. Det virker rigtig fint, men jeg er lidt træt af kun at kunne se/optage DR og så diverse andre skrammelkanaler da alt andet er kodet og kun kan afkodes med waoo’s bokse uden kort så vidt jeg ved.
    Så jeg har faktisk lige opsagt det.

    Hvad er der af muligheder i dag for at optage alle de kanaler man vil?

    Bor i en landsby så der er ikke mulighed for DVB-C, som jo ellers normalt er dejligt nemt da pakkerne (der hvor jeg boede før i hvert fald) styres med et filter ude ved vejen.

    Og af hvad jeg har forstået så er DVB-T og DVB-S også efterhånden så hårdt styret at CAM/kort ikke kan bruges til at afkode på PC?

    #633073
    Niels Petersen
    Deltager

    Har du Boxer.? Så kan de anskaffes en Panasonic Recorder, den kan så når optagelsen er på HDDen overføre til enten en DVD eller BD. Abonnement til Boxer er naturligvis nødvendigt.

    #633074
    Anonym
    Gæst

    Fik det nok ikke skrevet godt nok, men det ville klart være at foretrække at det kunne optages direkte på pc – at kode videoen om for at kunne være på DVD eller BD og så skulle læse det ind med et drev (jeg ikke længere har i min pc 🙂 ) er lidt en kedelig løsning synes jeg.

    #633075
    Niels Petersen
    Deltager

    Det du vil er ikke nemt, da der gøres meget for at det ikke kan lade sig gøre, når det er ukrypteret, som det er på Kabel TV så er det nemt, men ikke når der er kryptering på.

    #633592

    At optage på PC er svært med kodede kanaler. For en del år tilbage testede jeg med DVBViewer og DVB-S Canal Digital signal med Digital Devices CI udvidelse og Conax kortlæser modul med Canal Digital kort. Det lykkedes dengang med 3 til 4 kanaler samtidig afkodning.

    Men hvad status aktuelt er med de nuværende cams fra Canal Digital ved jeg ikke noget om.

    #659877
    Rasmus
    Deltager

    Det jeg gør er at ha’ en linux server stående med en dobbelt tv tuner så jeg kan optage fra 2 forskellige transpondere samtidig via tvheadend. Programmet har et web interface hvor EPG informationerne bliver hentet til, så skal man egentlig bare vælge hvilke programmer der skal optages og så bruger jeg avidemux til at klippe i programmerne, der ender som rå TS filer, uden komprimering. De fylder en del, men kvaliteten er fantastisk.

    Ift. hvordan man åbner krypterede kanaler, der er forholdsvist simpelt, forudsat at har et kort naturligvis. Der er flere måder, både TBS og Digital Devices har CI interface kort til deres tunere, så det er bare at få et CI modul der passer til de din TV udbyder bruger, at så burde softwaren klare resten. Dette er dog ikke noget jeg selv har prøvet.

    Min løsning er at dekode kortet i software via en USB læser, der så sender det videre til TV softwaren

    #659878
    Rasmus
    Deltager

    Fortsættelse af tidligere post,

    Jeg ved ikke hvordan det kører via waoo, men hos stofa kan du TV på 2 måder, enten via IPTV eller via DVB-C. Følgende er udfra en DVB-C løsning, pakkerne som de har bliver sendt ukodet, så hvis du bestiller en af deres TV pakker kan du bruge hvilket som helst udstyr der har en DVB-C tuner, da kanalerne i tv pakkerne ikke er kodet. Hvis du vælger en “Vælg Selv” pakke bliver tingene lidt mere komplicerede, der vil basis kanalerne heller ikke være kodede, men de kanaler som du tilvælger i pakken være kodede med Irdeto. Som kan være ret kompliceret at ha’ med at gøre, men det burde ikke være umugligt at få til at virke

    #659879
    Anonym
    Gæst

    Jeg kender udmærket til DVB-C og IPTV, da jeg har optaget begge (og stadig optager waoo IPTV året ud) via DVBViewer.

    Det jeg leder efter er folks erfaringer med at optage kodede signaler med kort via DVB-T eller DVB-S, kan af gode grunde ikke få DVB-C i en lille by uden kabel-tv.

    #659880
    Rasmus
    Deltager

    Skulle måske nævne at jeg bruger Canal digital, så det jeg nævner i første post er det jeg bruger.

    Ift. IPTV vs. DVB-C, begge dele kører over et fiber kabel, der sikker bare et F stik i din router hvor fiber signalet kommer ind og bliver konverteret til DVB-C, ihvertfald hos stofa. Ved ikke om det gør sig gældende hos waoo også

    #669022

    Jeg har en Dreambox DM 820 og der kan du optage alle kanaler i formatet TS (DVB-S) og afspille problemfrit på alt der kan afspille TS  (PC f.eks) eller du kan konvertere.

    Jeg har indbygget HD i DM 820 og kan let tilgå den over LAN og hente hvad jeg måtte ønske. Windows 10 understøtter det i dag.

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button