Flere signaler ud af CD´s box CDC-7000 ST

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55881
    torsoeborg
    Deltager

    Ønsker at få signal ud til 2 tv-skærme. Jeg ved at multiroom er den rigtige løsning, men den 2. skærm bruger jeg sjældent, og jeg vil sagtens kunne leve med en “nødløsning”.

    Jeg havde forestillet mig at splitte et SCART, men det er lidt bøvlet at møve et skartstik gennem vægge da det fylder så meget.

    Så jeg tænkte om man kunne trække signalet ud via TV-OUT (Det lille runde stik). Men det kan jeg ikke få til at virke.

     

    Nogen forslag

     

    pft

    #59513
    per drage
    Deltager

    torsoeborg sagde

    Ønsker at få signal ud til 2 tv-skærme. Jeg ved at multiroom er den rigtige løsning, men den 2. skærm bruger jeg sjældent, og jeg vil sagtens kunne leve med en “nødløsning”.

    Jeg havde forestillet mig at splitte et SCART, men det er lidt bøvlet at møve et skartstik gennem vægge da det fylder så meget.

    Så jeg tænkte om man kunne trække signalet ud via TV-OUT (Det lille runde stik). Men det kan jeg ikke få til at virke.

     

    Nogen forslag

     

    pft


    Hvis Du ønsker at sende den kanal videre som Din cdc-7000 st viser , er du nød til at købe en såkaldt rf-modulator, som er en lille boks som kan omforme et scart signal til et analogt tv signal, som så kan vises på et andet tv,nogle modtagere har en sådan indbygget, men det har Din ikke, disse modulatorer koster fra 200,- og opefter, og kvaliteten bliver selvfølgelig ikke så god, men fuldt ud brugbar, og især på billedrørs fjernsyn er de anvendlige
    Mvh Per
    http://www.antenne.dk

    #59514

    Eller brug en gammel videomaskine som modulator. Som Per skriver så sender TV Out ikke signalet fra boksen videre – kun det originale signal du sendte ind i boksens Ant in stik.

    • Scart fra cdc-7000 til Scart indgang på videomaskine 
    • Stil videomaskinen på indgangskanalen for scart
    • Antennekabel fra tv ud på videomaskinen til tv nr. 2
    • Scan videoens UHF udgangskanal ind på TV nr. 2 
    #59515
    Anonym
    Gæst

    eller

     

    brug coax video + lyd stikkene bag på

     

    hos shg.dk kan du få kabler i denne stil http://www.shg.dk/Video-Kabel/Belkin-Gold-Series-Video-audiokabel-2106634.html

    #59521
    torsoeborg
    Deltager

    Mange gode forslag, tak for det 🙂

    Der er ikke megen begejstring for det splittede scartkabel ?

    Til orientering, skal kablet være ca. 10 meter. Og jeg skal ikke bruge begge skærme på samme tid.

    #59522
    Anonym
    Gæst

    kablet findes også i 10m version

     

    http://www.av-connection.dk/?ML=319 de har af hvert i forskellige kombinationer

    #59524
    lytro
    Deltager

    Splitte scartkablet vil kunne ses på billedet. PGA scart er termineret med 75 ohm.

     

    I dit tilfælde, vil du kunne få en HD boks (efter 1. jan. 2011) når du har en CDC-7000.

    Og have CDC-7000 som multi-room

    Så skal du bare trække en ekstra ledning fra skærmen til det nye sted og udskift LNBen.

    Det bliver ikke dyrere end med langt scartkabel eller modulator.

    Og så har du friheden til at se 2 programmer samtidigt.

     

    Lynge Smile

    #59560
    torsoeborg
    Deltager

    lytro sagde

    Splitte scartkablet vil kunne ses på billedet. PGA scart er termineret med 75 ohm.

     

    I dit tilfælde, vil du kunne få en HD boks (efter 1. jan. 2011) når du har en CDC-7000.

    Og have CDC-7000 som multi-room

    Så skal du bare trække en ekstra ledning fra skærmen til det nye sted og udskift LNBen.

    Det bliver ikke dyrere end med langt scartkabel eller modulator.

    Og så har du friheden til at se 2 programmer samtidigt.

     

    Lynge Smile


    lytro sagde

    Splitte scartkablet vil kunne ses på billedet. PGA scart er termineret med 75 ohm.

     

    I dit tilfælde, vil du kunne få en HD boks (efter 1. jan. 2011) når du har en CDC-7000.

    Og have CDC-7000 som multi-room

    Så skal du bare trække en ekstra ledning fra skærmen til det nye sted og udskift LNBen.

    Det bliver ikke dyrere end med langt scartkabel eller modulator.

    Og så har du friheden til at se 2 programmer samtidigt.

     

    Lynge Smile

    Yes.

     


    Composite-kablet er en løsning der virker, – til kr. 129.

    Men det er rigtigt at bokse fra CD ikke koster alverden. Jeg kan få en HD-boks, alt incl. til kr. 195. Så det er den løsning jeg vælger.

    Tak for hjælpen

    #59562
    Anonym
    Gæst

    195,- for en hd boks må da være i måneden

     

    en noget dyr løsning

    #59563
    torsoeborg
    Deltager

    jetdirect sagde

    195,- for en hd boks må da være i måneden

     

    en noget dyr løsning


    Nixen. Jeg køber HD-boksen for 195 kroner. Og da multiroom er gratis, vil dette være min eneste udgift.

    Før kostede deres billigste boks 500 kroner, og jeg troede at jeg skulle have flere hoveder på parabolen. Og da det koster 300 kroner, ville totaludgiften blive 800 kroner.

    Nu har jeg erfaret at jeg har et ledigt hoved på parabolen, så jeg skal kun betale for boksen, altså 195 kroner.

    Deres pris på internettet er 795 kr, men jeg fik oplyst 195 kr da jeg ringede. Så med mindre at han fyldte mig med gas………

    http://www.canaldigital.dk/tv/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/Eksisterende-kunder/

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button