DM900/920 til Boxer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #90936
    Gearloose
    Deltager

    Hej alle

    Jeg er på jagt efter en ny Boxer boks med mulighed for at optage en kanal og se en anden kanal samtidig.

    Jeg er ret “lun” på en Dreambox DM900 eller DM920, jeg har tidligere haft flere Dreambox’e til satellit. Ifølge en anmeldelserne her på digitalt.tv skal der bruges en DM920 med 2 CI moduler og 2 kort for at opnå det ønskede. Det giver jo prisen et pænt nøk opad, og desuden har jeg alle 4 kort i brug i forvejen.

    Men man kan læse flere steder, at det nyere “Boxer CA Modul (1.3 HD) CI Plus v1.3/T2” …tillader i modsætning til almindelige standard moduler afkodning af flere kanaler samtidigt. Derfor er dette CA modul velegnet hvis du har en digital modtager med flere tunere som alle skal afkodes. Det kan du nu gøre fra samme CA modul.

    Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte, at man ikke kan bruge DM900 med 1 modul og 1 kort?

    Vh Ebbe

    #90943

    Jeg testede det med DM 920 med det modul du beskriver, og der virkede det kun med kanaler der sendte fra samme Mux altså samme frekvens.  Om det er blevet forbedret sidenhen ved jeg dog ikke.

    #90946

    Har lige testet på en Vu+ Duo2 og kan ikke få det til at virke med afkodning af et program, mens man ser noget andet. Det ser ud til at virke med kanaler på samme frekvens, men optagelsen fortsætter ikke, når der skiftes. Så mit bud må være nej, det virker ikke.

    Også testet med en Technisat DIGIT ISO og her virkede det kun med kanaler på samme frekvens, så jeg er skeptisk til at modulet kan mere end det, altså to kanaler samtidigt på forskellige frekvenser.

    #90948
    Gearloose
    Deltager

    Mange tak for svarene. Det er nu lidt mystisk, at det ikke kan lade sig gøre.

    Min nuværende Sagemcom boks har ingen problemer, så der må jo være en hemmelig funktionalitet i det indbyggede CAM, som et CI modul ikke har.

    Men så tager jeg den næstbedste løsning – jeg skifter begge mine nuværende bokse til DM900. Så er der vel en af dem ledig, når der skal optages 😉

    #90949

    Ja indbygget kortlæser har altid haft en fordel på denne front. Udover DM bokse så er der harddiskoptageren Panasonic DMR-UBC86. Den kan fungere med et modul/kort, på den måde at den så kan afkode optagelsen senere.

    #90995
    Poul Vinther
    Deltager

    Vores DM920 virker rigtig godt med 2 x twin tuner. 2 x cam. Den kan optage 2 kodede kanaler samtidig. Og flere ukodede kanaler samtidig. Den køre med et Merlin image.

    #90996
    Gearloose
    Deltager

    … jeg skifter begge mine nuværende bokse til DM900. Så er der vel en af dem ledig, når der skal optages ?

    Der skulle have stået DM525

    #91007
    tlk
    Deltager

    Var det ikke bedre med vu+ duo 4k. Den har modsat dreambox 920 wlan og bluetooth indbygget samt HDR10 og HLG support eller er dreambox bedre end vu+.

    #91038
    Poul Vinther
    Deltager

    Wlan, bluetooth vil jeg ikke få brugt.

    HDR10 og HLG er der nogen af Boxers kanaler der bruger det.

    Hvis ikke er VU+ bare en dyre box til et Boxer abonnement.

    #91080
    Anonym
    Inaktiv

    Var det ikke bedre med vu+ duo 4k. Den har modsat dreambox 920 wlan og bluetooth indbygget samt HDR10 og HLG support eller er dreambox bedre end vu+.

    Mja i Tyskland er det i hvert fald mugligt at finde en ren DVB-T2 dobbelt tuner til den, så hvis man køber 2 af dem, så har man 4 DVB-T2 tunere.
    Men prisen, uha, sådan en enkelt ren DVB-T2 dobbelt tuner koster næsten 90 Euro!
    Så man kan da håbe at de i stedet finder på en ren DVB-T2 FBC tuner, lige som de allerede har til DVB-C og S2.
    Tror jeg også at Tyskerne ville blive meget mere glade for, specielt pga. Vu+ Uno 4K boksene der koster under 200 Euro.

    #91654

    Der er på VU+ 4K bokse med VTI Image installeret mulighed for at optage kodet og afkode efterfølgende ved afspilning eller få lavet en afkodet udgave i standby.

    Det ville være oplagt at benytte sig af i forhold til Boxer og andre der kræver kortlæser modul der typisk ikke kan håndtere afkodning af flere ting på samme tid. Det kan være et argument for VU+ frem for Dreambox, der mig bekendt ikke har software med den mulighed.

    Skal prøve at se om jeg kan få lavet en test af funktionen, som kom tilbage engang i 2017. Har dog ikke været opmærksom på den før nu.

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button