Digiality CX 302 T eller linieforstærker ved at dø?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55623
    Anonym
    Gæst

    Er min Digiality CX 302 T ved at stå af, eller er det linieforstærkeren, som ikke vil mere?

     

    Når jeg tænder for modtageren, er der tilsyneladende ikke ret megen modtagestyrke. Billedet hakker, og lyden “sprutter”. Når jeg så slukker modtageren på fjernbetjeneren og tænder igen, er der ordentligt signal. Jeg vil gerne trække modtagerskiftet så længe som muligt, så jeg får én med DVB T2-tuner ombord. Ved godt, at den alligevel ikke går længere end til 2012. Men kan det istedet være forstærkeren? Det er en model MT25/2f.

    #58391
    Anonym
    Gæst

    Hvorfor kan jeg ikke uploade billeder? Jeg HAR reduceret størrelsen, så det blev TILSYNELADENDE accepteretQuestion Størrelsen endte på 102 KB. Skal den længere ned?

    #58392

    Kan se at der ligger en fil i din bruger upload mappe med navnet Antenneforstærker-002.jpg (103kb), så den er lagt op.  Måske er de æ’et i filens navn, der volder problemer?

    #58393
    Anonym
    Gæst

    SÅ var den der!Thumbs up Hvor stor må en billedfil være?

    #58394
    per drage
    Deltager

    Turbo sagde:

    Er min Digiality CX 302 T ved at stå af, eller er det linieforstærkeren, som ikke vil mere?

     

    Når jeg tænder for modtageren, er der tilsyneladende ikke ret megen modtagestyrke. Billedet hakker, og lyden “sprutter”. Når jeg så slukker modtageren på fjernbetjeneren og tænder igen, er der ordentligt signal. Jeg vil gerne trække modtagerskiftet så længe som muligt, så jeg får én med DVB T2-tuner ombord. Ved godt, at den alligevel ikke går længere end til 2012. Men kan det istedet være forstærkeren? Det er en model MT25/2f.

     


     

    kunne du ikke prøve at køre uden forstærkeren, og se hvad forskel det gør

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58395

    Maks størrelse på billeder er 200000 bytes.

    #58398
    Anonym
    Gæst

    Så ligger signalstyrken på ca. 50 % og kvaliteten på ca. 68 %, en gang imellem går den op til ca. 72 %.

    Bit error rate < E-8.

     

    Dette er for Viborg-senderen.

    Uden forstærkeren falder Hadsten- og Nibe-senderne helt ud.

    #58405
    Anonym
    Gæst

    Det gik fint med at se TV-Avis og Horisont

     

    Hvis jeg nu kunne korte sådan ca. 4 – 5 meter af antenneledningen, ville det vel hjælpe på signalet. Antenneledningen kører ligenu op over en dørkarm og ned igen, da der ikke er noget dørtrin, den ville kunne skjules ved. Den vil kunne være under en såkaldt niveau-liste.

    Så pga. den lange ledning, lidt over 10 meter, har det hidtil været nødvendigt med forstærkeren på.

    #58409
    per drage
    Deltager

    Turbo sagde:

    Det gik fint med at se TV-Avis og Horisont

     

    Hvis jeg nu kunne korte sådan ca. 4 – 5 meter af antenneledningen, ville det vel hjælpe på signalet. Antenneledningen kører ligenu op over en dørkarm og ned igen, da der ikke er noget dørtrin, den ville kunne skjules ved. Den vil kunne være under en såkaldt niveau-liste.

    Så pga. den lange ledning, lidt over 10 meter, har det hidtil været nødvendigt med forstærkeren på.


     

    4-5 meter kortet af kablet ville vel kunne give en 2-4 db bedring i bedste fald på de højere uhf kanaler hvis du kører med et dårligt kabel,men hvis Dit kabel er 100% opnår du sikkert ikke meget der,men igen nogle gange ligger man på grænsen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58410
    Anonym
    Gæst

    Kablet er et Aurora, 7 mm i diameter, købt i Kvickly.

     

    Efter, at forstærkeren blev koblet fra, virker det som om, at lyden blev bedre – før kunne den godt være lidt “ulden” i det. Nu er den klar og tydelig.

     

    Skifter jeg så til en kanal uden signal, og vender tilbage til den MED signal, vil modtageren nogle gange ikke registrere signalet, uden at jeg slukker og tænder igen – altså, hvis jeg ikke lever op til mit brugernavn…!Big Smile

    #58411
    Anonym
    Gæst

    Jeg vil først lige teste det uden forstærkeren koblet på i en længere periode, fordi vejret spiller jo også en del ind – højtryk/lavtryk…

    #58412
    lytro
    Deltager

    Det er tit et problem med forstærker, at signalstyrken kommer over 70dBuV.

    Det er der flere modtagere der ikke kan klare. (billedet hakker og lyd udfald)

     

    På et godt kabel er der et tab på ca. 2dB / 10m.

    Lynge Smile

    #58413
    Anonym
    Gæst

    Hvad så kabel-typen? Er den iorden?

     

    Indtil videre går det godt med at se TV uden forstærkeren koblet på. Dog har der idag været et enkelt “kvidder” på lyden, ellers ikke noget. Det bliver spændende at se, hvordan det går, når et lavtryk kommer forbi…

     

    Kan man købe antenneforstærkere, som kan slåes til og fra efter behov, UDEN at det hele går i sort? Den skal blot være til indendørs brug.

    #58429
    Anonym
    Gæst

    Når man redigerer et indlæg, plejer tråden da også at ryge op i overskrift-listen, Bo?

    Eller er det nu således i det nye, at det kun er når man skriver eller besvarer et oprettet emne, at listen opdateres?

    #58432

    Den virker vist fortsat ikke optimalt på det punkt nej, når jeg sorterer nyhedstråde fra, hvilket jeg synes er at foretrække.

    Ifølge forumsoftware udviklerne så er problemet løst i den nye udgave, men afventer lige med at opgradere til der er noget andet i den nye der er fikset. 

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button