Antenne

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55557
    jesper196
    Deltager

    Hej.

     

    Hvad kan jeg modtage med denne antenne?

    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=582834&view=detailed#ProductTabs

    Jeg bor i Holstebro

     

    Med Venlig  Hilsen Jesper

    #58044
    nomaden
    Deltager

    jesper196 sagde:

    Hej.

     

    Hvad kan jeg modtage med denne antenne?

    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=582834&view=detailed#ProductTabs

    Jeg bor i Holstebro

     

    Med Venlig  Hilsen Jesper


     

    Jeg bor mellem Viborg og Holstebro og jeg kan daglig se ca 100 km væk med den og en forstærker men under gode forhold kan man se tv fra NOSEog Tyskland har selv også  været heldig med Holland og England men det er kun hvis du er meget heldigRespekt.

    Den er billiger på http://www.happi.dk

    #58045
    Anonym
    Gæst

    nu vi er ved uhf antenner af den store størelse

     

    hvis man tog en parabol og lavede en modtage del foran parabolen hvad afstande ville man så kunne modtage fra hvis det kunne lade sig gøre .

    #58047
    nomaden
    Deltager

    jetdirect sagde:

    nu vi er ved uhf antenner af den store størelse

     

    hvis man tog en parabol og lavede en modtage del foran parabolen hvad afstande ville man så kunne modtage fra hvis det kunne lade sig gøre .


     

    Prøv at køre til Skejrn der står en stor mast og en stor skål som der er antenner i mod de tog tysk tv i gammel dage da der kun var uhf og vhf efter hvad jeg har hørt køre det ikke mere men er ikke sikker.Winkny

    #58048
    Anonym
    Gæst

    nomaden sagde:

    jetdirect sagde:

    nu vi er ved uhf antenner af den store størelse

     

    hvis man tog en parabol og lavede en modtage del foran parabolen hvad afstande ville man så kunne modtage fra hvis det kunne lade sig gøre .


     
    Prøv at køre til Skejrn der står en stor mast og en stor skål som der er antenner i mod de tog tysk tv i gammel dage da der kun var uhf og vhf efter hvad jeg har hørt køre det ikke mere men er ikke sikker.Winkny


     

    den har vi kørt forbi mange gange på vej op til sommerhuset ,ved du hvem der står for masten det kunne være interesant og høre om den stadig er i drift

    #58054
    per drage
    Deltager

    jetdirect sagde:

    nomaden sagde:

    jetdirect sagde:

    nu vi er ved uhf antenner af den store størelse

     

    hvis man tog en parabol og lavede en modtage del foran parabolen hvad afstande ville man så kunne modtage fra hvis det kunne lade sig gøre .


     
    Prøv at køre til Skejrn der står en stor mast og en stor skål som der er antenner i mod de tog tysk tv i gammel dage da der kun var uhf og vhf efter hvad jeg har hørt køre det ikke mere men er ikke sikker.Winkny


     
    den har vi kørt forbi mange gange på vej op til sommerhuset ,ved du hvem der står for masten det kunne være interesant og høre om den stadig er i drift


     

    Ja det er en parabol der vil noget,den er ca 24 meter i diameter og der sad et hav af stakkede uhf antenner på en mast foran den, den blev rejst omkring 1976-1978 for at forsyne Skjern og Tarm med Tysk tv og leverede signal af brugbar kvalitet ca 90% af tiden hvilket vel var rimelig, da afstanden til senderen vel er ca 150 km, den blev taget ud af brug da hybrid nettet kom til byen i slutningen af 1980 erne, så nu står den blot som et monument om en svunden tid før satelliter og fibernet

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58056
    nomaden
    Deltager

    Det må da ha kostet en masse kr at lave det dengangQuestion Jeg kan huske at det var et stort anlæg og jeg var imponeret af det da vi kun kunne se DR her ved skive og der var ikke meget godt tvRespekt. Men godt der kom sattelitter så kunne man jo vælge her ved skiveDK

    #58082
    nomaden
    Deltager

    tog flere tyske og holanske kanaler i morges på sådan en og har antenne forstærker påDKDK her syd for skiveCrazyThumbs up

    #58139
    jesper196
    Deltager

    På digital tv?

    #58142
    nomaden
    Deltager

    ja på en Dilog DT-445 tog jeg dem men kun hvis jeg er heldig med de atmoferiske forhold.

    #58145
    jesper196
    Deltager

    Kan du give mig linket til antennen?

    Er denne antenne bedre ind triax?

    Hvor langt kan triax antennen række på nomale dage og de dage med højtryk?

    #58146
    nomaden
    Deltager


     
    Jeg bor mellem Viborg og Holstebro og jeg kan daglig se ca 100 km væk med den og en forstærker men under gode forhold kan man se tv fra NOSEog Tyskland har selv også  været heldig med Holland og England men det er kun hvis du er meget heldigRespekt.
    Den er billiger på http://www.happi.dk


     
    kan se varde senderen og nibe, hadsten,hedensted til daglig jeg har taget et billede af mit antenne anlæg prøver at få det på.

     

    Hvis man er heldig kan man nok tage Belgien England som det længste væk, jeg har taget England for 4 år siden på mege 2.DK

    #58147
    per drage
    Deltager

    jesper196 sagde:

    Kan du give mig linket til antennen?

    Er denne antenne bedre ind triax?

    Hvor langt kan triax antennen række på nomale dage og de dage med højtryk?


     

    modtagelse af tv signaler afhænger af mange forskellige forhold, derfor er det svært at udtale sig om hvorlang væk du kan modtage noget fra, hvis du vil fange et konstant signal fra en sender har antennestørrelse og type af antenneforstærker stor betydning,det samme gælder højden på din antenne over jorden,hvor imod modtagelse ved højtryk skyldes at speciele atmosfæriske forhold gør at sendere kan modtages mange hundrede km væk, og ved disse forhold har Din antenneinstallation ikke den store betydning

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58148
    jesper196
    Deltager

    Jeg kan altså ikke modtage nogle svenske polske ekker norske kanlaler med antennen?

    heller ik i højtryksvejr?

     

     

    #58149
    nomaden
    Deltager

    jeg vil sige Norske svenske,Tyske,Holanske,Englske,Belgiske hvis du er meget heldig det er det jeg har taget på mit anlæg ved de gode forholdDK

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button