kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Premier League på Apple TV? #65493
    kram5610
    Deltager

    Glolex sagde
    Tak for jeres svar.

    Jeg er kun interesseret i legale måder at se Premier League på, men tak for tilbuddet.


    @kram5610
    – Jeg har lige kigget lidt på Roku’en. Den ser meget spændende ud! Jeg har lige nogle spørgsmål om den:

    • Hvilken én af Roku’erne har du?

    • Hvordan er din oplevelse med at se tv og film fra Roku’en?

    • Er det nødvendigt med unblock-us for at bruge Now TV?

    • Kan du også se HBO på Roku’en?

    kram5610 sagde

    Glolex sagde
    Jeg har ladet mig fortælle fra en ven i dag, at man kan se Premier League fra fx en engelsk kanal på Apple TV. Er det sandt?
    Hvis det ikke passer, kender I så andre måder, jeg kan komme til at se Premier League på?
    Det oplagte valg er naturligvis at lægge pengene for den fulde pakke, men jeg gider ikke at se størstedelen af kampene fra Viasat. Så hellere investere i en service, så jeg fx kan se kampene fra Sky Sports.
    Mit setup er:

    • En Panasonic Viera fladskærm (af ældre dato)

    • Tv-boks/optager Panasonic DMR-HCT230EG

    • PS4

    Jeg ser frem til at blive klogere!

    Hey

    Du kan købe et daypass hos nowtv (nowtv hører til Sky UK) – http://www.nowtv.com

    Jeg har selv en roku som jeg bruger sammen med unblock-us.com – her bruger jeg især BBCi player, ITV player.. Disse kører fint… Jeg har installeret nowtv – men har endnu aldrig brugt det. 

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl 

    Hej..

     

    jeg bruger som sagt roku’en til engelsk tv (catch up og live tv: ITV1+ ITV2 + ITV 3 + ITV 4) samt Netflix dette fungerer rigtig godt, især kvaliteten på BBCi er fantastisk… Jeg så top gears Christmas special i dag i HD, 2 timers streaming uden hakken eller noget. Jeg mistede som mange andre de engelske kanaler via satellit tidligere på året, roku’en er det bedste alternativ jeg endnu har testet. Rokuen er hurtigere end min Apple tv boks, derfor bruger jeg den til Netflix. Du kan ikke sætte din Roku op til England uden en engelsk ip eller en tjeneste som unblock-us.com – hvis du ikke har den rette ip mangler de relevante apps. 

     

    Jeg har endnu ikke prøvet now tv – så kan desværre ikke svare på det. HBO appen kunne jeg ikke finde i app storen.

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Premier League på Apple TV? #65486
    kram5610
    Deltager

    Glolex sagde
    Jeg har ladet mig fortælle fra en ven i dag, at man kan se Premier League fra fx en engelsk kanal på Apple TV. Er det sandt?
    Hvis det ikke passer, kender I så andre måder, jeg kan komme til at se Premier League på?
    Det oplagte valg er naturligvis at lægge pengene for den fulde pakke, men jeg gider ikke at se størstedelen af kampene fra Viasat. Så hellere investere i en service, så jeg fx kan se kampene fra Sky Sports.
    Mit setup er:

    • En Panasonic Viera fladskærm (af ældre dato)

    • Tv-boks/optager Panasonic DMR-HCT230EG

    • PS4

    Jeg ser frem til at blive klogere!

    Hey

    Du kan købe et daypass hos nowtv (nowtv hører til Sky UK) – http://www.nowtv.com

    Jeg har selv en roku som jeg bruger sammen med unblock-us.com – her bruger jeg især BBCi player, ITV player.. Disse kører fint… Jeg har installeret nowtv – men har endnu aldrig brugt det. 

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl 

    som svar til: VM i Håndbold for Herrer 2015: Ikke hos ARD og ZDF #65358
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    ARD og ZDF må vist heller ikke kode kanalerne via satellit, tror nok det vil bringe dem i en del problemer med de Tyske myndigheder hvis de gjorde det med de FTA dæknings aftaler der er indgået, man kan bare se det rungende nej at RTL gruppen fik, da de fik den idé at ville kode deres SD kanaler for et par år siden.

    Men at FTA styrer i Tyskland, kan man også se på den seneste konkurs af en udbyder af betalingskanaler via DVB-T, der indstiller deres transmitteringer af kodede kanaler d. 31 December. Så “Boxer metoden” kan man konstatere, ikke just var nogen succes i Tyskland med de få tusinde kunder der kun gad at hoppe med på den vogn.

    Hej Per, 

    ja det er direkte forbudt for ARD og ZDF at kode – grunden til dette er, at DVB-T ikke dækker 100%. Analogt var Tyskland 100% dækket – nærmest helt hysterisk, hvis man ikke havde dækning bliver der opsat en hjælpesender. Delstaten Saarland (ca. på størrelse med Fyn) havde over 100 hjælpesendere (Saarland er dækket af bjerge). 

    RTL har forsøgt at sælge deres kanaler via platformen Viseo+ i Stuttgart og Halle/Leipzig… Dette var på ingen måde en succes og bliver derfor lukket den 31. december 2014. Det er klart, at det ikke blev en succes – hvem gider betale for kanaler som man kan se gratis via sat? 

    Se mere her: http://de.wikipedia.org/wiki/VISEO%2B

     

    Det er spændende at se, om RTL og Sat1/ProSieben for lov til at slukke deres digitale SD signal i 2023 også kun sende deres kodede HD signal. 

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: VM i Håndbold for Herrer 2015: Ikke hos ARD og ZDF #65355
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Desværre for de Danske fans af Håndbold, der ellers havde planlagt som de plejer, også at skulle følge de kampe at ARD og ZDF plejer at vise under VM i Håndbold for Herrer, der må de undvære kampene på de to kanaler når VM’et begynder her til Januar.

    Rettighedshaveren har, selv efter flere opfordringer (rykkere) fra både ARD og ZDF, først leveret et uacceptabelt svar tilbage til dem begge her den 1 December, altså derved efter den fast satte deadline. Derfor har begge kanaler besluttet i fællesskab, at de overhovedet ikke dækker VM i Håndbold 2015 fra Qatar, når det starter op for herrerne her i Januar måned.

    http://www.digitalfernsehen.de/Zu-spaet-Keine-Handball-WM-2015-bei-ARD-und-ZDF.122366.0.html

    Så som det umiddelbart ser ud, så må Danskerne nøjes med de kampe at der bliver vist på DR og TV2.

     

    Hej, 

     

    jeg læste i “Der Spiegel” i går, at det primære problem er, at “Al Jazeera” (som har rettighederne) kræver at ARD og ZDF skal kode deres kanaler på både Astra og Hotbird. Det er tidligere sket at ARD og ZDF sender noget andet på Hotbird i en periode (ofte en anden kanal, Das Erste (ARD) bliver udskiftet med kanalen EinsExtra, ZDF med ZDFInfo). Det er dog ikke muligt for ARD og ZDF og kode / sende noget andet på Astra, da 19 millioner tyske husstande (mig inklusive) ser ARD og ZDF via satellit. 

     

    Jeg ved heller ikke hvordan kan skulle kunne kode? Tyskland er jo et FTA land = de færreste har et kort / modtager med kortlæser (selvom HD+ kommer mere og mere frem). 

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: kabeltv til smartTV – er individuelle løsninger mulige #65354
    kram5610
    Deltager

    mich sagde 
    Hvor mange HD kanaler får du hos Fullrate ?

    Kunne du forestille dig at 150 lejligheder skulle sætte en parabol op ude på muren/altanen ? Og med mindre kanaludbud

    Selvom der er andre udbydere, så skal det gamle sløjfeanlæg hos mange udskiftes. Det er det der koster rigtigt mange penge

    Hej

     

    Jeg kan kun tilslutte mig “mich”. 

     

    Jeg boede tidligere i Århus i en ejendom (med 4 ejer lejligheder i alt). I efteråret 2008 var vi alle af forskellige årsager trætte af Aarhus Antenneforening / Stofa (= 100% ønskede et alternativ). Vi blev hurtigt enige om at undersøge muligheden for et fælles satellit/TV/Radio anlæg (med modtagelse af Thor, Sirius, Astra 1 + Astra 2). Dette ville give have givet mulighed for Canal Digtial, Viasat, Boxer (fra 2009) eller blot nøjes med gratis dansk (DR + TV2), tysk og engelsk tv. 

    Vi indhentede flere tilbud, prisen var ca. 5.500 kr. lejlighed – med to dåser pr. lejlighed (hvilket jo ikke er vildt meget i 4 værelses lejligheder). Kablerne kunne man trække i en nu nedlagt skorsten – men derfra ville man selvfølgelig have kunne se kablerne. Derudover ønskede de fleste alligevel enten Canal Digital, Viasat eller begge dele… Så besparelsen ville have være meget lille (i nogle tilfælde ville man endda have betalt mere). Husk også på at sådan et anlæg skal vedligeholdes. 

    Vi blev derfor enige om at beholde antenneforeningen – da besparelsen enten var ringe eller slet ikke tilstede (jeg var en af de få som gerne ville have skiftet, da jeg sagtens kunne have nøjes med gratis kanalerne). 

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: TV2 today : not encrypted signal ? #65274
    kram5610
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    All Regional Channels there are 8 in total are FTA. All other channels in the TV2 “Family” are encrypted, as are all other Channels except those from the DR service 7 in total.

    I Know – TV2’s main channel (TV2’s hovedkanal) founded 1988 was broadcasted without encryption on Sunday – due to technical problems I quess. Anyhow, the channel is now encryptet again. 

     

    Regards

    Morten 

    som svar til: TV2 today : not encrypted signal ? #65272
    kram5610
    Deltager

    Cedric Marchal sagde
    Oh Update, sorry… Of course TV2 Lorry, regional TV is free to air. The one I can see now is TV2 : channel nr 2 on my TV, between DR1 and DR2 but named ‘ TV2 (Lorry) ‘ on my Philips TV so, confusing… 

    Hey, 

    I could also receive TV2 Syd (the main program) unencrypted yesterday evening from the Aabenraa transmitter. 

     

    Regards

     

    Morten 

    kram5610
    Deltager

    Hej, 

    jeg har nu researched lidt mere og er kommet frem til at 190cm må række i Flensburg. 

    Jeg overvejer at installere denne skærm: http://www.ewerk-onlineshop.de/sat-technik/antennen-spiegel/180-450-cm-spiegel/offset-sat-antenne-alu-190-cm-hellgrau/a-23696/  Den kan fåes for en rimelig pris (alt er selvfølgelig relativt) ca 2400 Kr + transport!

     

    Er der nogen som kender en skræm som denne?

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: 5 tv på Astra 19,2 grader øst #65262
    kram5610
    Deltager

    sparrow2 sagde
    Hvad skal du se?

    Hvis du regner med BBC ITV etc. så skal du nok bruge en triax110

     

    Hej

    Det står i første indlæg “Jeg står og skal have 5 tv koblet på et LNB mod Astra 19,2 grader øst” så det drejer sig formentligt om primært tysk tv. BBC og Co. sender fra Astra 28,2°. Til Astra 19,2° er en skrærm på 60cm rigeligt. 

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    svbg1979 sagde

    jetdirect sagde
    nu skal man jo også nok lige vurdere værdien i kanalerne mod at man skal op og betale store summer i en stor parabol 

    Ja, det har du nemlig ret i.

    Jeg vil også mene, at en god løsning simpelthen kunne være at streame kanalerne.

    Selv har jeg valgt en løsning med Raspberry Pi og XBMC installeret, hvor jeg benytter et plug-in med FilmOn. Det virker faktisk godt.

    Den løsning vil jeg mene kunne være brugbart for de fleste. Man får selvfølgelig ikke kanalerne i HD, men hvis man virkelig vil se disse kanaler er streaming altså bare løsningen.

    Det er ikke en løsning for mig – har prøvet Zattoo (med schweizisk IP), FilmOn usw – jeg får ikke brugt det. Jeg ønsker at have de engelske kanaler på sat. 

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    En i Åbenrå eller Kolding vil heller ikke kunne hjælpe dig med data, selv om de ligger næsten lige stik nord for Flensborg, grunden er selve Jordens krumning, der gør at de byer ligger meget tættere på 300cm linien end Flensborg gør.

    Men jeg tror ikke at en 150cm er nok, ikke dømt ud efter kortene hvor Flensborg ligger næsten lige i midten af 150cm og 300cm linien. Det ser ud til at man skal helt over i Süderlügum-Leck-Tønder området iflg. de spotbeam kort for at kunne anvende en 150cm.

    Men ud efter de spotbeam kort, hvor Flensborg ligger næsten lige midt i mellem 150cm og 300cm linien, så tror jeg at man kan gøre det med en skål på mindst 250cm.

    Jeg er godt klar over at 35 km gør en stor forskel – en af mine venners far modtager engelsk TV på 100cm i Niebüll (Nibøl) – uden problemer. Men ville prøve at sammenligne Åbenrå, Kolding, Kiel og Hamburg – Flensburg ligger jo nærmest midt imellem. 

    Jeg ville være villig til at opsætte 180 cm – men så ikke mere – vil dog ikke bruge en masse penge på en skræm, hvis den kun giver signal nogle timer om dagen…

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    Per M sagde

    Der er de her rapporter om 2E og 2F http://satellitenempfang.info/britische_sender.html

    Ellers så er mit tip at prøve at blive medlem af Digital Fernsehen’s eget forum og så der prøve at spørge de Tyske brugere, om der er nogen af dem der bor i Flensborg omegnen. På deres forum findes snakken om Astra 2E og 2F under DXer-News.

    http://forum.digitalfernsehen.de/forum/

    Hej Per, 

     

    jeg er flittig bruger af Digital Fernsehens Forum… Men der er desværre ikke nogen som bor helt tæt på mig. (de nærmeste bor i Hamburg og Kiel og jeg bliver ikke helt klog på deres svar). Derfor kunne det være rart hvis der boede nogen i Åbenrå, Kolding etc. som havde erfaring. 

    Jeg er stadig usikker på om 150cm vil give signal 24/7 (i godt vejr). 

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    Hej

     

    jeg lader lige denne tråd poppe op igen. 

     

    Jeg bor som nævnt tidligere i Flensburg og ønsker at modtage BBC / ITV igen. Jeg er dog stadig usikker om 150 cm vil kunne give stabilt signal?

    Er der nogen der bor i nærheden som har erfaringer?

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: astra 2 #65147
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Jeg gider heller ikke at have sådan et stort lokum af en parabol. Til gengæld, så kan man også komme i store problemer med ens kommune hvis man knalder sådan en op uden at spørge dem om lov først.

    Men selv bruger jeg Media Hint i Firefox. Ved ikke nøjagtig hvor meget den giver adgang til, men det er en del. BBC’s iPlayer tjeneste er ef af dem og så amerikanernes Hulu.

    collector sagde

    Per M sagde

    Mikeguy sagde
    FOR INFO:

    DER ER EN DER SÆLGER NYE 180 CM PARABOLER PÅ DEN BLÅ AVIS FOR 2499KR.

    Enten så er der tale om scam eller tyvegods til den pris. Ikke engang i Tyskland med deres lavere moms og generelle priser, kan de tilbyde en legal parabol i den størrelse til den pris.

    Med de nye internet forbindelser vi har i mange byer, og mulighederne for region unblock som til Netflix, så kan man se alle de engelske kanaler helt gratis med http://tvplayer.com   , herfra bruger du så Chromecast/Chrome på pc og så har du kanalerne på tv. Selvf. mangler der lige optage muligheden ; Så det jeg mener er, at manden på dba egentlig slet ikke har noget godt at tilbyde med den parabol, som mange ikke allerede har via internet.

    IPtv er jo også løsningen er dem er der også begyndt at være mange af, så 180cm, I don’t want you.

    Det er bare ikke det samme at streeme tv via en PC – jeg hører til dem som ønsker en fjernbetjening hvor jeg har ARD på “1”, ZDF på “2”, DR1 på “4”, BBC One HD på “44”, ITV HD på “46”… – gider ikke rode med en pc / ipad for at komme fra DR1 til BBC ONE HD.

    Her i Tyskland kan vi heldigvis opsætte så mange paraboler og i alle størrelser vi ønsker på vores egen grund, uden at spørge nogen!

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ? #64929
    kram5610
    Deltager

    mich sagde
    Lytter de fleste ikke via internet efterhånden ? 

    jeg kender ikke en eneste som kunne finde på at lytte til radio via nettet derhjemme – kvaliteten / stabiliten er simpelthen for ringe (der selvfølgelig noget andet på kontoret eller hvis man er i udlandet). Der er jo heller ikke (endnu) en løsning for web radio når man er på farten (i bilen).

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl 

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 385 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende,

DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende.

På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard