kram5610
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
kram5610Deltager
lytro sagde
Tror ogsÃ¥ vi skal det i Danmark.SÃ¥ vidt jeg husker – uha – i min læretid for mange dage(Ã¥r) siden, skulle antenner jordes. I praksis blev det ikke gjort.
Â
Lynge
Okay – sÃ¥ er det nok den tyske grundighed der slÃ¥r igennem… Jeg bor i et nybygger omrÃ¥de (hvor der ikke er kabel tv), hvor langt de fleste har fÃ¥et deres parabol monteret af professionelle (typisk som en del af deres nye hus) – og de er alle forsynet med jording.Â
Â
Mange hilsner
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltageradmin sagde
Har du prøvet med Windows Firewall slÃ¥et fra? Kan svagt huske at det heller ikke var plug and play for mig, da jeg anmeldte den.Det har jeg prøvet nu – det hjalp heller ikke. Jeg er dog stadig lidt usikker pÃ¥ hvilken IP adresse det er jeg skal indtaste i “home stream” programmet.Â
kram5610DeltagerPalleba2000 sagde
Jeg tænkte nok i fik ondt i r…. af mit svar. Mærkeligt at der er sÃ¥ fÃ¥ som gider forsøge sig med det færøske og islandske sprog, det ligner trods alt meget jeres, norskt, danskt og svenskt.MVH
Palleba
Skal jeg sÃ¥ skrive pÃ¥ tysk fordi jeg bor i Flensborg? I et dansk forum bør der vel først og fremmest blive skrevet pÃ¥ dansk, alternativt pÃ¥ engelsk. Jeg mÃ¥ indrømme at jeg (udover et par enkelte ord) ikke fatter hvad der stÃ¥r pÃ¥ færøsk.Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagermartin sagde
Min bror har haft en af de bokse, men Viasat er stoppet med at levere TV 3 gratis. Han droppede den, da han kun kunne modtage DR og TV 2. Jeg vil gætte på, at den heller ikke vil vise TV 2 i dag. Jeg ved ikke, om det fortsat er muligt at se DR.
Hej
okay tak for info – det havde ogsÃ¥ undret mig hvis det stadig havde fungeret.Â
Â
Mange hilsner
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerlarsw sagde
Â
Hvis Morten har ret. vedr spot beamet så lyder det ikke godt
Nej – sÃ¥ det hÃ¥ber jeg ikke jeg har. Men husk nu ogsÃ¥ pÃ¥ at man mÃ¥tte opgive det polske spot beam, fordi det ikke fungerede tilfredsstillende.Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltageradmin sagde
Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.
Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…
Â
Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerHånden på hjertet: Danmark er for lille til så mange regionale kanaler!
Â
Hvordan kan man tro at fx Bornholm med ca. 40.000 ind byggere kan have en Regional Kanal samt en kanal som sender Lokal TV 24 timer i døgnet!?
Â
Den mindste tyske regional kanal (indenfor ARD) er Hessischer Rundfunk (HR), som dækker Hessen med 6 millioner indbyggere.
(Radio Bremen og Saarländischer Rundfunk er mindre men de samsender med andre kanaler)Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerparabolgutten returns sagde
Hvor på tekst tv? Jeg kan ikke se det i programoversigterne og heller ikke i programomtalerne.
Det stod under programomtalen.Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerparabolgutten returns sagde
Fladt.
Kan vi så læse det på tekst-tv, epg'en eller på nettet?
PÃ¥ tekst tv stod der i gÃ¥r, at Dronnings Live Interview blev sendt i HD – sÃ¥ mon ikke man ogsÃ¥ fremover kan se det via tekst tv?
Â
Med venlig hilsen
Â
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerBobben sagde
PMT switching er en glimrende løsning med tanke på kvalitet og utnyttelse av båndbredde . Løsningen benyttes av Viasat & CD for regional switching av NRK og SVT men kun for SD kanaler. Det switches ikke regionalt for HD kanaler siden HD kanalene og SD kanalene ikke sendes i samme transponder. Det kommer nok heller ikke til å skje før en evt. utfasing av MPEG2 / DVB-S2.
WDR Fernsehen udsender i øjeblikket 11 regionale kanaler på en transponder – er der ikke plads til 7 SD kanaler (de 8 regioner minus Lorry) samt 1 HD kanal (Lorry) ?
Dessuten sÃ¥ sender alle TV2 regionene har forskjellige reklamer sÃ¥ det ville bli enormt mange switcher i løpet av et døgn.Â
Â
Så vidt jeg ved udsendes der kun regionale reklamer i forbindelse med de regionale udsendelser (4 gange i døgnet???)
Det er nok også stor forskjell fra NDR og TV2 siden NDR nok selv dekker kostnaden med satellitt distribusjon.
Ja det er rigtigt – NDR (ARD) betaler sig distributionsomkostningerne.Â
Â
Mvh.
Â
Morten HesseldahlÂ
kram5610DeltagerHej
Â
Hvorfor bruger man ikke PMT systemet som man gør i Tyskland. For NDR Fernsehen er følgende planlagt:
Â
Â
Â
Systemet betyder at når man laver en kanalsøgning finder man følgende kanaler:
* NDR FS SH HD
* NDR FS HH HD
* NDR FS MV HD
* NDR FS NDS HD
NÃ¥r der ikke sendes regionalt (kl. 20:00:00 til 17:59:59 og kl. 18:15:00 til 19:29:59) er det virkeligheden den samme kanal man ser.Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerBygork sagde
Hej
Jeg har efter at have læst flere positive indlæg om den
kombinerede DVB-S2/DVB-T Receiver (MPEG 4), Edision Argus Mini 2 in 1, endelige
købt dens efterfølger Edision argus miniplus highspeed 2in1 HDTV Sat und
DVB-T Combo, som skulle være endnu hurtigere end forgængeren, men ellers
kunne det samme. Prisen var 130 €. Plus forsendelse. I alt ca.1050,- DKK.Mit indtryk efter et par dages brug er yderst positiv. Receiveren
skulle være mulig at software patche som flere sikkert har hørt om det fra
Dreambox. Om end jeg ikke har høstet erfaring med denne disciplin.Billedet på SAT-delen er væsentlig bedre end hvad jeg ellers
har set på andre receivere. Hurtig kanalskift og væsentlig bedre input
level og kvalitet fra Parabolen/LNB. PÃ¥
28,5 % grader øst er der ingen kanaler der falder ud, heller ikke HD kanalerne.
Hvilket var problemet med mine tidligere receivere.Jeg har afprøvet DVB-T delen med mit Boxer kort og Boxer CA-modul.
Undertekster fungerer upåklageligt på alle kanaler. Billedet er pænt og stabilt. PVR
delen har jeg endnu ikke prøvet. Men bliver spændende og se om optagelserne
umiddelbart kan afspilles på computeren eller f.eks. en WDTV-Live
medieafspiller.Eneste anke er at menuerne ikke er så pæne og har lidt
uskarpe bogstaver. Endvidere er menuerne ikke på dansk, men på bl.a. Engelsk,
tysk eller svensk. Det kan være mit gamle CRT tv der er synderen. Men ellers
har jeg set at flere af software patchene giver mulighed for ændring af
skrifttyper, og udseende i menuerne og receiverens display.Jeg kan kun tilslutte mig Bygorks anmeldelse. Jeg har selv købt en miniplus highspeed 2in1 for ca. 3 uger siden – den fungerer rigtig godt. Den fungerer godt med bÃ¥de Astra1, Astra2, Thor (Canal Digital Family) og DVB-T – har ogsÃ¥ testet den med Boxer det fungerede ogsÃ¥ fint.
Â
Mvh.
Â
Morten HesseldahlÂ
kram5610Deltagerantenne.dk sagde
Man skal da ikke genstarte eller tage kort ud hver dag hvis boksene virker
Â
Jeg forstÃ¥r godt hvad Lars B. mener. Da jeg boede hjemme havde vi 6 kanaler via antenne (2 danske og 4 tyske) dertil havde vi en analog parabol modtager til Astra – vores fjernsyn og parabolmodtager virkede altid, det kunne køre i døgndrift.Â
Jeg har haft mange forskellige digitale bokse (DVB-T og DVB-S), fælles for dem alle sammen er at de af og til skal genstartes – nogle tiere end andre. Jeg tror ikke at nogle herinde har haft en digitalt modtager som ikke pÃ¥ et eller andet tidspunkt har lÃ¥st sig. Jeg synes dog at der er langt flere fordele ved digitalt tv end analog.Â
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerkram5610 sagde
mikkidk sagde
Hej Morten
Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.
Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.
Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?
Jeg havde kabel og antennestik liggende sÃ¥ jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler,med min løsning.
Jeg ville starte med at lave en selv, da de små antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags en som den her:
http://www.google.dk/imgres?q=…..#038;ty=68
Â
Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂
Â
Mvh.
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagermikkidk sagde
Hej Morten
Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.
Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.
Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?
Â
Jeg havde kabel og antennestik liggende sÃ¥ jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler. Jeg ville starte med at lave en selv, da de smÃ¥ antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags antenne s om den her:
 http://www.google.dk/imgres?q=triax+3+element+fm+aerial&um=1&hl=da&sa=N&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=7pWwNUgU-NnvbM:&imgrefurl=http://satellites.freedomcore.com/index.php/retail/triax-3-element-fm-aerial.html&docid=K4dW4el1LBK5AM&itg=1&imgurl=http://satellites.freedomcore.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/m/fm3tr_9.jpg&w=300&h=300&ei=IoK5TrS9JY7Cswa9hZHfBg&zoom=1&iact=rc&dur=642&sig=111931961903411123278&page=1&tbnh=158&tbnw=158&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=65&ty=68
Â
Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂
Â
Mvh.
Â
Morten Hesseldahl
-
ForfatterIndlæg