kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Problem med Denon DRA-F109DAB receiver. #64074
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Hvad sker der hvis du tilkobler rene 4 Ohms højtalere til den Denon, i stedet for dine 4-8 Ohm højtalere ?

    Det kan tænkes at din Denon ikke bryder sig om at impedansen er varierende på de højtalere du har købt og derfor afbryder for lyden af sikkerhedsmæssige årsager.

    Hej

    jeg har desværre Ingen 4 Ohms højttalere (så vidt jeg ved – der står ikke rigtig noget bag på mine gamle Sony højttalere, som jeg har testet med også). Men det burde vel ikke være et Problem? Receiveren kan angiveligt 4-16 Ohm?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Problem med Denon DRA-F109DAB receiver. #64072
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde
    Tror der er en kortslutning et eller andet sted på kablerne / ved terminalerne.
    Ikke en stor kortslutning, men bare en enkelt tråd der laver ballade.

     

    Så må det være stikkene bagpå receiveren – for har testet med et andet sæt højtalere og der sker der nødagtig det samme. Begge sæt højttalere vikrer uden problemer med et gammelt Sony anlæg.

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Filter til FM / DAB+ #64063
    kram5610
    Deltager

    lytro sagde
    Den er sikkert OK

    Det er jo bare et filter

    De kan fås her til ca. samme pris.

     

    Lynge smile

    Hej

    Jeg har bestillt filteret jeg linkede til, det koster 6,20 Euro (46 Kr), så det går nok. Jeg er bor i Tyskland og bestiller derfor helst ikke noget i Danmark, da Post Danmarks udenlandspriser jo er helt hen i vejret.

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl 

    som svar til: Filter til FM / DAB+ #64062
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde

    kram5610 sagde

    lytro sagde
    I stedet for slutdåsen, kunne man bruge en sat combiner istedet, det giver min. tab.

     

    Lyngesmile

     

    Hej

    god ide, det havde jeg ikke tænkt på. Følgende splitter kan vel bruge:

    http://www.ebay.de/itm/Sat-Kabel-TV-DVB-T-UKW-Weiche-Einschleuseweiche-/120525866086?pt=DE_TV_Video_Audio_Satellitenweichen_Splitter&hash=item1c0fe6c466

     

    Jeg ved så bare ikke om det er noget billigt Kina bras? Triax laver vel også sådan et filter?

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    det er jo ikke en sat combiner du skal bruge, hvis du bibeholder dit udtag i vægen, men som jeg har nævnt en gang et filter der samler fm og dab til et kabel

    vh Per

     
    Hej

    Jeg regner med at afmontere antennedåsen i væggen. Receiveren står i et skab (hvor en del af bagbeklædningen er afmonteret, således at stikontakten og antennedåsen er fri) – så man vil ikke kunne se at dåsen mangler. Denne løsnigen er billigere og giver mindre tab.

    Men tak for hjælpen alligevel.

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Filter til FM / DAB+ #64059
    kram5610
    Deltager

    lytro sagde
    I stedet for slutdåsen, kunne man bruge en sat combiner istedet, det giver min. tab.

     

    Lyngesmile

     

    Hej

    god ide, det havde jeg ikke tænkt på. Følgende splitter kan vel bruge:

    http://www.ebay.de/itm/Sat-Kabel-TV-DVB-T-UKW-Weiche-Einschleuseweiche-/120525866086?pt=DE_TV_Video_Audio_Satellitenweichen_Splitter&hash=item1c0fe6c466

     

    Jeg ved så bare ikke om det er noget billigt Kina bras? Triax laver vel også sådan et filter?

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Dansk tv i udlandet – hjælp #63998
    kram5610
    Deltager

    @SusanneOC said:
    Atter en gang tak for hjælpen, prøver at se om jeg kan guide svigermekanikken videre med de oplysninger jeg har nu 🙂

     

    Hej

    jeg har hjulpet en tidligere kollega (svensker) som nu er bosat i Cornwall med at installere Canal Digital (svensk abo – men det gør ingen teknisk forskel) i hans hus. Vi installerede en Wavefrontier T90, så han også kunne få Astra 1 (19,2° øst) og Astra 2 (28,2° øst) med på én skærm. En Wavefrontier svarer til en 90 cm parabolskærm og han siger det fungerer perfekt. Han valgte at købe en fladskærm med indbygget sattuner således at han ikke har flere fjernbetjeninger og at han har alle kanaler i en lang kanalliste (Svenske, engelske, tyske etc…).

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Tysk tv!! #63929
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Jeg havde forestillet mig at se bla. kanaler som RTL, Sat1 og Pro7 i HD, der kørte med reklamer for deres HD kanaler på SD versionerne kort tid før de begyndte med HD også. Disse kanaler stod listet på de fora som værende kodet og kræver et HD+ kort for at kunne ses. På intet tidspunkt blev der nævnt i disse TV reklamer, at kanalerne skulle være kodet eller blive det, tvært i mod, de blev knaldet stort op med sloganet “Gratis über satellit”.

    Iflg den liste er følgende HD+ kodet:

    Comedy Central HD, DMAX HD, Kabel Eins HD, Pro7 HD, RTL HD, RTL II HD, Sat.1 HD, SuperRTL HD, VOX HD, Sixx HD, Tele 5 HD, Nickelodeon HD, N24 HD og Sport1 HD

    Så det er praktisk talt alt det man kan kalde for værende de underholdnings kanaler der specielt er værd at komme efter, man så må tage til takke med i SD i stedet for, da disse ikke skulle være kodet.

    Hej

    Det var klart fra starten at de tyske kommercielle kanaler ville sende via Astras HD platform HD+ som udsender kodet og opkræver betaling. Kortet koster 50 Euro for det første år (ca. 70 Euro for Kort og CI+ modul) – det kan man vel ikke sige er specielt dyrt? Som du nævner er problemet med HD+ snarre alle de begrænsninger som der er I CI+ systenet.  Din liste overnfor er korrekt – disse kanler udsendes i HD via Astra kodet.

    I december sidste år afsagde “Bundeskartellamt” (Konkurrencemyndughed) at de store tyske kommercielle kanaler (diffineret som: RTL, RTL2, VOX, n-tv, RTL Nitro, SuperRTL, SAT.1, ProSieben, kabel eins und sixx) skal sende ukodet via Satellit, IPTV og kabel TV i mindst 10 år endnu (nu 9 år).

     

    Der findes masser af tyske kanaler HD som udsendes gratis, bl.a. ARD HD, ZDF HD, NDR HD, arte HD, 3Sat HD + mange flere, se her: http://de.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=All&hdtv=1&ordre=freq&filtre=Clear&cl=ger . 5 december i år starter følgende kanaler: hr HD, MDR HD, rbb HD, tagesschau24 HD, Einsfestival HD og EinsPlus HD.

     

    Smag er jo forskellig – men jeg ser næsten aldrig de kommercielle kanaler mere….

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ? #63916
    kram5610
    Deltager

     

    reslfj sagde

    Er det ikke en fejl at dit indlæg er tomt?

     

    Med venlig hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Multiswitches anlæg. #63861
    kram5610
    Deltager

    Vi fik det lavet for et par år siden her i vores andelsboligforening på Østerbro.  1 opgang 12 lejligheder. Vi fik en 5/12 switch box  5 ind 12 ud  4 satelliter 

     

    Lige en lille detalje, en switch til 4 satelliter und terrestisk hedder 17/X – i Jeres tilfælde 17/12. Personligt kan jeg anbefale Spaun (har selv en 17/8 switch fra Spaun).

    Jeg vil anbefale mindst 2 kabler til hver lejlighed (selvfølgelig afhændig af lejlighedernes størrelse) – husk på, at man ikke kan dele et sat signal (med mindre man vælger en unicable løsning – denne understøtter dog ikke 4 satellit positioner). 

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ? #63824
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde
    Jeg synes at DAB/DAB+ skal skrottes, gammel teknologi. De skulle hellere prøve med andre sendestandarder, f.eks. DVB-T2A, bliver nok kaldt noget andet idag.

    Ja prøve er det rette ord! Det kan ikke passe at der konstant skiftes format. Der er nu meldt ud, at man skifter til DAB+ som er et kendt format (bruges i både Norge og Tyskland) – hvorfor tage Danmarks befolkning som gidsel ?

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ? #63819
    kram5610
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     

     DAB. Skrottet for længe siden, ringe udbud. Netradio, så kører det.

    Her i Tyskland har vi et godt udbud…! Netradio er for ustabilt!

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ? #63817
    kram5610
    Deltager

    Preben Pedersen sagde
    Ja det skulle ramme ca. 600.000 modtager ud af 1.100.000 solgte enheder.

    Ja har jeg også lige set: http://ing.dk/artikel/hver-anden-dab-radio-bliver-ubrugelig-om-et-aar-162139

    Heldigvis har jeg kun DAB+ modtagere (som Tyskland sender i). 

     

    Bedste hilsner

     

    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: Dansk HDTV kan lære meget af Amerikansk HDTV #63666
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde

    Det er kvalitet at Dansk HDTV dælme ikke kan leve op til, så her kan de lære meget om hvordan at den skal skæres med HD kvalitet, i stedet for de sammenlignet med, lave bitrates der kun anvendes på de Danske HD kanaler.

    Hej

    Du glemmer en vigtig detalje, der er 300 millioner indbyggere i USA til at abonnere på de amerikanske kanaler. Så der er lidt andet marked end for fx Kanal 5 DK. 

    Men ja en gennemsnitlig bitrate på over 18 mbit lyder godt :-)

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63648
    kram5610
    Deltager

    Personligt har jeg trukket stikket og forladt Danmark… Kan kun gentage at i et seriøst land som Tyskland kunne sådan noget ikke ske. Men ok danskere er lemminger hvor en slår takten og alle andre følger efter :-)

    hilsen 

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63646
    kram5610
    Deltager

    evilguy sagde
     

    Nej men det ændre ikke på, at din forældre har foretaget et VALG. De kunne have valgt anderledes, men derfor skal deres valg ikke forhindre alle os andre, der var valgt anderledes i at se TV.

    Det har lige siden oprettelsen af statsradiofonien var folk EGET ANSVAR, at købe, supportere og opgradere deres modtageudstyr, hvis de ønskede DRs tilbud. Der er derfor DR i princippet er et tilvalg – fordi det er frivilligt om man vil acceptere vilkårene for modtagelse af DRs tilbud. Bemærk ordene “i princippet”.

    Sammenligningen med Østrig og Schweiz er også helt fin. Men det ændre jo ikke på, at det stadigvæk er folks eget ansvar i de to nævnte lande, at opgradere deres modtageudstyr.

    Der er intet teknisk der hindre, at DR vælger at kode alle deres udsendelser på DVB-T(2), og DR kunne også vælge at betale for udsendelsen deres signal via satellit. DR var så valgt, at de ikke vil betale for det, da 99,99% af alle danskere i Danmark tage tage DR via antenne. Hvorfor spilde et to-cifferet beløb for at sende DRs kanaler via satellit, når kommercielle spillere vil gøre det gratis, og når man kun løser problemet for 0,02% af befolkningen.

     

    Ideen med kommercielt udsendte HD-signaler lyder interessant, men den vil ikke være kommercielt interessant i Danmark, da Boxer ikke vil kunne tjene nok på det, det vil optage kapacitet, som altså er begrænset og det vil politiks ikke kunne gennemføres.

     

    Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan se tv, fordi mine forældre har et TV som kun kan modtage DVB-T(1)-Mpeg 4…. Er dit TV ikke bagudkompatibel? Så er du vist blevet snydt!

    Det er korrekt, at det altid har været den enkeltes ansvar at indkøbe modtageudstyr… Der er bare sket en ændring. Før det digitaleskift, kan jeg egentlig ikke huske nogle tekniske ændringer som har tvunget nogen til at indkøbe nyt TV. Da man overgik til farve TV, kunne et sort/hvid tv stadig modtage, da man indførte stereo lyd, kunne man stadig modtage i mono, da man inførte tekst tv kunne folk stadig se tv selvom deres tv ikke understøttede tekst tv. Selv da man begyndte at sende DR på UHF båndet fra Hove Senderen fortsatte man med at udsende DR på kanal 4 fra Gladsaxe…. Det jeg anfægter er, at der tages beslutninger som ikke er ordenlig gennemtænkt også tages en ny beslutning, som har tilfølge at man endnu engang skal købe nyt udstyr. Tidligere havde mine forældre altid B&O fjernsyn og de overvejede seriøst i 2009 at betale ca 30.000 for en B&O fladskærm – netop fordi min mor altid har syntes at TV og fladskærme er noget af det grimmeste der findes! Det gjorde de dog ikke – en af grundende var at jeg fortalte dem om MPEG 2 / MPEG4 problemstillingen og at den boks som de havde købt i 2007 (for at kunne se DR2 i soveværelset) ikke ville kunne vise alle kanaler (Mux 2) fra November 2009 og slet ingen fra Januar 2012. De valgte derfor at indkøbe et Samsung TV, som er noget billigere – de har dog stadig den forventning, at TV’et kan anvendes i 10 år (så fremt det ikke går i stykker inden da). Dette synes jeg er yderst rimeligt!

    DR er vel ikke et tilvalg, man er tvunget til at betale… 

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 385 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende,

DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende.

På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard