avh

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 113 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Parabol – LNB #61274
    avh
    Deltager

    Anvender dette LNB på min prime focos parabol.

     

    Det er fuldstændig som andre LNB tilslutningsmæssigt og bruges til at modtage 28,2E.

    Eneste forskel, der skal også være et horn til LNB-en. Det skal justeres ind…

    som svar til: iPad og TV – kom med jeres ønsker til artikler #61257
    avh
    Deltager

    En vinkelt/forslag kunne være:

     

    Mulighederne for at organisere indhold (film, tv-udsendelser, musik og radio-udsendelser)..

     

    Mulighederne for film, TV og radio uden anvendelse af tuner…

     (søgemuligheder og diverse abonnementer)

     

    Anvendelse i forhold til dvbviewer recording service (til de ting man er nødsaget til at bruge tuner til)

     

    Og i forhold til ovennævnte, hvilke muligheder man har for at “afvikle indhold” fuldstændigt transparent i forhold til kilden for modtagelse (tuner, net)

    (Jeg ved godt det her ligger tæt på at hver program/film m.v.  har en hjemmeside, hvor det hele kan afvikles fra)

    (dertil søgemulighederne, opdateringer og organsieringen)

     

    Airplay muligheden…(finde/udvælge et indhold på iPad og sende det til afvikling på passende enheder, som Tv eller anlæg)

     

    Mulighederne i forhold til smart-Tv.

    som svar til: Optag tv med Fullrate #61045
    avh
    Deltager

    Man kan i nogle tilfælde godt tilslutte IPTV til et mediacenter.

    Det kræver ikke noget hardware i mediacenter, udover netkort. Software f.eks. dvbviewer..

    Og boksen fra udbyder anvendes ikke..

     

    Det gælder f.eks. TDC’s home trio, men det har ikke nogen værdi, fordi der kun kan ses/optages ikke ret mange kanaler af interesse…

    Resten er krybteret og man kan ikke få cam/smart card som kendes fra DVB-T.

    Det er krybteret på anden vis…

     

    Det ser ud til at man mere eller mindre er tvunget til at anvende IPTV på udbyderens udstyr…

    som svar til: Optag tv med Fullrate #61010
    avh
    Deltager

    Som jeg forstår udbyder Fullrate IPTV og det gør det meget svært på grund af det lukket setup overhovedet at anvende andre bokse end dem, der tilbydes af leverandøren… 

    Det er noget andet med satellit, kabel-tv og antenneTV, der er normalt andre muligheder end leverandørens…

    Og netop kabeltv er meget let at anvende til flere fjernsyn..

    avh
    Deltager

    Hvis du får fat i en 120 cm parabol, vil jeg mene du kan modtage de engelske free-sat kanaler fra din adresse, altså de kanaler,  der ikke koster noget  (BBC ITV m.fl.).

    Fordi der er i yderkanten af dækningsområde for astra 2D på 28,2 E, skal der være en  optimal placering af LNB.

    Hvis der skal tilsluttes flere modtagere til en sattelit-postion, skal man anvende et LNB med tilsvarende antal udgange…

     

    Ser ikke nogen ide i at forsøge at kombinere noget af udstyret med viasat, de lever i deres egen propriotære verden, hvor det nok vil være enklest at bibeholde tingene som de er…

     

    Altså etabalere modtagelse fra 28,2 E uafhængigt af viasat udstyret.. 

    som svar til: Indstilling af parabol til freesat #60580
    avh
    Deltager

    Har tidlige modtaget astra 2D med dette technotrend S3200 kort..

     

    Jeg fik væsentlig bedre signal ved at skifte TV-kortet ud, anvender i dag TeVii-s470 TV-kort, som øjensynlig har en bedre følsomhed…

    som svar til: Motorstyring og 2 recievere ? #60543
    avh
    Deltager

    Du havner ude i et umuligt problem.

    Hvis den ene satmodtager flytter parabolen, får det konsekvenser for den anden..

    Motorstyring som jeg har prøvet bygger på, at når man udvælger en kanal man vil se, så flytter parabolen sig, hvis den ikke står i den rigitige position. Dvs. der til hver kanal-information også er tilknytet en parabol-retning.

    (I min opsætning, en HTPC med dvbviewer, som har en meget udbygget parabolstyring)

     

    Hvis man anvender det system med  en separat boks til at styre parabolen (som så kræver ekstra styrekabel til parabolen), kan man have indkodet et antal parabol retninger og også manuelt skifte retning på parabolen  med boksen…

    Fidusen ved denne løsning er at der ikke trækkes strøm via antennekablet, men via styrekablet (i mit tilfælde almindelig datanetkabel).

    Specielt  mener jeg TV-kort ikke kan belastes ret meget ….

     

    Et alternativ kunne være en TV-server setup, hvor kun TV-serveren styrer parabolen. Der skal så være en TV-klient (mediaplayer) ved hvert TV…

    som svar til: Freesat i Skarrild, lidt vest for Herning #60528
    avh
    Deltager

    I flg. den side, der er her på digitalt.tv om freesat modtagelse og det viste kort, skulle det kunne lade sig gøre. Det er lige på ydergrænsen af 0,8 m parabol.

    Jeg bor 1,2 m området iflg. kortet og her virker det med en størrelse parrabol kortet angiver…

    som svar til: HTPC & DVBviwer til alm. TV ? #59932
    avh
    Deltager

    Det må være muligt at TV-out til Scart.

    dvs. det er s-video på grafikkortet i HTPC-en til scart stik som har s-video input (ikke alle scartfindelser har det, men TV-et har normalt en indstlling, der vises hvad det pågældende scart-stik kan).

     

    Kabel der kræves skulle vel stadig være at købe..

    Men der er ikke mange grafik-kort med TV-out mere…

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59895
    avh
    Deltager

    Det er en meget kort afstand til sender, du må kunne få et fint signal, selv på en mindre antenne…

    Ingen mail modtaget..

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59893
    avh
    Deltager

    Med hensyn til antenne har jeg opsat en rimelig stor almindelig yagi-antenne.

    Der ca. 35 km til sender (hadsten).

    Da signalet skal bruges af ialt 5 DVB-T tunere (vi har yderlig et mediacenter med 2x dvb-t) er der indskudt en forstæker og fordeler.

    Til satellit 1 stor parabol til engelske (28,2E) og 2 mindre til de øvrige

     

    Det mediacenter løsningen ikke særlig god til er online ting, som f.eks. VOD og se udsendelser fra hjemmesider…

    Man kan selvfølgelig altid starte en browser.

    Det kunne være en fordel ting hængte bedre sammen… 

    Jeg har forsøgt mig med en logitec “luftmus”, men måske kan det løses med et ordentlig setup af fjernbetjening (logitec harmony)…

     

    Jeg ville gerne frem til noget, hvor det var mere eller mindre ligegyldigt, hvordan det modtaget, således at man kunne gå efter programmerne alene…

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59891
    avh
    Deltager

    Man kan modtage canal digital på tilsvarende måde, men TV-kort skal være dvb-S2, der skal anvendes conax cam

    Se eks. på her på dette site

    https://digitalt.tv/terratec-s7

     

    Ligesom til DVB-T findes der kort til dvb-S2 fra en række leverandører, terratec, technotrend digital devices m.v.

    Opsætningen i dvbviewer er tilsvarende DVB-T.

    Man kan blande dvb-t og Dvb-S.

     

    Jeg har i min opsætningen også 2 DVb_s2 tunere  (til engelsk og tysk tv).

    Det er dog uden CAM.

    Min opsæting har i alt 6 tunere, den sidste er ikke et TV-kort men blot et netkort til IPTV, alt sammen kan bruges fra dvbviewer.

     

    Med hensyn til codecs anvender jeg de indbyggede i windows 7, som virker udmærket.

    Windows 7 har indbygget H.264 codecs.

    Til 5.1 lyd anvender jeg divx he-acc og AC3-fiter codecs.   (aktive højtalere via analog tilslutning)

     

    Jeg skal nok svare, hvis der er yderlig spørgsmål …. (også mail)

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59887
    avh
    Deltager

    Jeg har en dobbelt tuner fra terratec 2400dti og en technotrend T1500.

    Begge kan forsynes med ci-interface/CAM.

    Med Boxers nye prispolitik for multiroom er det blevet attraktiv med flere ci-Interface/CAM.

    Det er dog stadig sådan at man med DVBviewer ikke kan se/optage flere krybteret kanaler inden for samme mux, men med 2 tunere til Boxers mux vil man så kunne se/optage 2 kanaler samtidigt.

     

    I dag ville jeg nok kigge efter tunere fra digital devices (http://www.dvbshop.net)

    Det er en dobbelt tuner og den har mulighed for ci-interface/CAM.

    Det skulle være være nok med et CAM modul op til 4 tunere, om det virker med Boxer har ikke hold på…

     

    Elllers er der tuner fra HDhomerun, som er interessante på den måde at det er en netværkstuner, dvs. tuneren kobles blot til husets netværk og tunerne kan anvendes flere steder som virtuelle tunere..

    Denne tuner er desvære uden  ci-interface/CAM.

     

    Noget tilsvarende kan man opnå ved en klient/serverløsning med DVBviewer.

    Her anvender man dvbviewers recording service, som placeres på en central servermakine.

    Alle tunerkort og diskplads placeres her..

    Ved hver TV kan så opsætte en “tynd klient”, dvs. en lille PC uden TV-kort, som med dvbviewer kan have adgang til mange tunere og diskplads via netværket…

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59884
    avh
    Deltager

    Gruppebegrebet er kun nødvendigt, hvis man har flere tunere med forskellige muligheder.

    Altså f.eks. en tuner til boxer med ci-interface/cam og en tuner til free to air programmer.

    Ved at bruge gruppebegrebet sikrer man sig at dvbviewer vælger en tuner, der rent fatisk kan modtage den pågældende kanal.

     

    Har f.eks. i min opsætning 3 stk. dvb-t tunere..

    Mux1, Mux2 og boxer.

    Ved gruppe begrebet sikre jeg at kun boxer kanlerne bruger den 3. tuner, så denne ikke bliver optaget af freetoair kanaler.

    Ved at der er en tuner både til mux1 og mux2 kan man altid se og optage alle kanaler i de 2 mux .. 

    som svar til: Kan ikke se TV med DVBviewer #59880
    avh
    Deltager

    Fint forklaret.

     

    Til at scanne efter skal man udvælge sig en transponderliste til DVB-T  (EUR f.eks.).

    Den der er anvendt er beregnet til at scanne DVB-C kanaler..

     

    Man skal bruge export-funktinen i nederste højre hjørne..

    Man markere de kanaler, der ønskes exporteret.

     

    Der findes et gruppe begreb, som man anvende til at gruppere tunere efter, f.eks. hvis man har tuner til dvb-s og dvb-T.

     

    Den fil som er eksporteret, kan importeres i selve dvbviewer.

    (gå ind kanallisten og find import ikonet nederst til venstre).

     

    Kanalerne komme så direkte ind i dvbviewer og det er ikke nødvendigt at scanne i dvbviewer.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 113 i alt)
Back to top button