Yousee kort virker ikke på Samsung BD-C8500 med CA modul

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55806
    noev
    Deltager

    Jeg har investeret i en Samsung BD-C8500 og har fundet ud af at jeg vil kunne undvære min Yousee boks hvis jeg investererede i et CA modul.

    Det har jeg så gjort, et Smit Viaccess som Fona rådede mig til da det skulle være det bedste til Yousee.

    Nu er mit problem at jeg ikke kan få mine tilvalgs programmer frem, HD pakken.

    De virker fint gennem Yousee boksen men skriver de er kodet hvis jeg gør det igennem Samsung BD-C8500.

    Fona siger jeg skal spørge Yousee, og Yousee siger jeg skal spørge Samsung.

    Nu prøver jeg her.

    CA modulet kan kun vende på en måde, og har prøvet at vende kortet på alle 4 måder.

    Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?

    #59193
    martin
    Deltager

    Det virker mystisk, da det burde virke. Digitalt.tv/Bo har ikke testet det, men har en anmeldelse her.

    Det lyder umiddelbart som om, at der er noget galt med det CAM som du har købt eller at det ikke er kompatibelt med din Samsung BD-C8500 boks.

    Hvis du kender en med et nyrere fladskærms tv og Yousee, kan du evt. teste CAM'et og dit kort i deres tv. De fleste nyere fladskærms tv har DVB-C tuner samt CI til et CAM. Hvis det heller ikke virker hos en anden, må der være noget galt med CAM'et.

    #59197
    lytro
    Deltager

    Har du brugt den rigtige kabelnet ID kode

     

    Lynge Smile

    #59201
    Bobben
    Deltager

    noev sagde

    Jeg har investeret i en Samsung BD-C8500 og har fundet ud af at jeg vil kunne undvære min Yousee boks hvis jeg investererede i et CA modul.

    Det har jeg så gjort, et Smit Viaccess som Fona rådede mig til da det skulle være det bedste til Yousee.

    Nu er mit problem at jeg ikke kan få mine tilvalgs programmer frem, HD pakken.

    De virker fint gennem Yousee boksen men skriver de er kodet hvis jeg gør det igennem Samsung BD-C8500.

    Fona siger jeg skal spørge Yousee, og Yousee siger jeg skal spørge Samsung.

    Nu prøver jeg her.

    CA modulet kan kun vende på en måde, og har prøvet at vende kortet på alle 4 måder.

    Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?


    Finner Samsung BD-C8500 HD kanalene ? Er HD kanalene i kanallisten ? 

    Dersom HD kanalene mangler i kanallisten så er det ikke CA modulen som er problemet.

    YouSee sender ut HD kanalene med 256-QAM modulering mens SD kanaler sendes med 64-QAM.   Dersom Samsung kun søker 64-QAM så vil HD kanalene ikke søkes inn i kanallista.

    #59205
    noev
    Deltager

    Takker for svarene.

    Ja det skulle være det rigtige NET ID, og ja kanal listen viser HD kanalerne, men skriver dem som kodet når jeg vælger dem.

    #59207

    Som nævnt kunne jeg ikke teste dette, eftersom jeg har Stofa, men kan du se oplysninger om kortet i menuen? Nu kan jeg ikke lige huske det, men er der ikke en menu, hvor man kan få mere info omkring kortet i cam'et. Det burde give et praj om den del er ok. 

    #59208
    poul_b
    Deltager

    jeg har samsung type: UE40C7705  og der benyttes normalt med Cam type SMIT  hvilket ikke giver nogle problemer

    mht. afkodning af de progg. som abb. indeholder.

    Dog er jeg opmærksom på at benyttes Boxer Cam modul – til samme kort som normalt benyttes sammen med SMIT cam´et er dekodningen værsentlig hurtigere.

    Og ja det er Yousee cable der benyttes.

    mht. opdatering af kort i  ” SMIT eller  Boxer Cam ”  er der overhovedet intet problem uanset hvilket cam der benyttes.

    ;-))

    #59291
    noev
    Deltager

    Det viste sig at FONA havde solgt ig et defekt CA modul.

    Nu spiller det hele.

    Tak for hjælpen og hintsene. Smile

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button