Yousee kort virker ikke på Samsung BD-C8500 med CA modul
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
7. november 2010 kl. 21:34 #55806noevDeltager
Jeg har investeret i en Samsung BD-C8500 og har fundet ud af at jeg vil kunne undvære min Yousee boks hvis jeg investererede i et CA modul.
Det har jeg så gjort, et Smit Viaccess som Fona rådede mig til da det skulle være det bedste til Yousee.
Nu er mit problem at jeg ikke kan få mine tilvalgs programmer frem, HD pakken.
De virker fint gennem Yousee boksen men skriver de er kodet hvis jeg gør det igennem Samsung BD-C8500.
Fona siger jeg skal spørge Yousee, og Yousee siger jeg skal spørge Samsung.
Nu prøver jeg her.
CA modulet kan kun vende på en måde, og har prøvet at vende kortet på alle 4 måder.
Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?
8. november 2010 kl. 01:17 #59193martinDeltagerDet virker mystisk, da det burde virke. Digitalt.tv/Bo har ikke testet det, men har en anmeldelse her.
Det lyder umiddelbart som om, at der er noget galt med det CAM som du har købt eller at det ikke er kompatibelt med din Samsung BD-C8500 boks.
Hvis du kender en med et nyrere fladskærms tv og Yousee, kan du evt. teste CAM'et og dit kort i deres tv. De fleste nyere fladskærms tv har DVB-C tuner samt CI til et CAM. Hvis det heller ikke virker hos en anden, må der være noget galt med CAM'et.
8. november 2010 kl. 10:52 #59197lytroDeltagerHar du brugt den rigtige kabelnet ID kode
Lynge
8. november 2010 kl. 19:27 #59201BobbenDeltagernoev sagde
Jeg har investeret i en Samsung BD-C8500 og har fundet ud af at jeg vil kunne undvære min Yousee boks hvis jeg investererede i et CA modul.
Det har jeg så gjort, et Smit Viaccess som Fona rådede mig til da det skulle være det bedste til Yousee.
Nu er mit problem at jeg ikke kan få mine tilvalgs programmer frem, HD pakken.
De virker fint gennem Yousee boksen men skriver de er kodet hvis jeg gør det igennem Samsung BD-C8500.
Fona siger jeg skal spørge Yousee, og Yousee siger jeg skal spørge Samsung.
Nu prøver jeg her.
CA modulet kan kun vende på en måde, og har prøvet at vende kortet på alle 4 måder.
Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?
Finner Samsung BD-C8500 HD kanalene ? Er HD kanalene i kanallisten ?
Dersom HD kanalene mangler i kanallisten så er det ikke CA modulen som er problemet.
YouSee sender ut HD kanalene med 256-QAM modulering mens SD kanaler sendes med 64-QAM. Dersom Samsung kun søker 64-QAM så vil HD kanalene ikke søkes inn i kanallista.
9. november 2010 kl. 18:55 #59205noevDeltagerTakker for svarene.
Ja det skulle være det rigtige NET ID, og ja kanal listen viser HD kanalerne, men skriver dem som kodet når jeg vælger dem.
10. november 2010 kl. 17:35 #59207Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSom nævnt kunne jeg ikke teste dette, eftersom jeg har Stofa, men kan du se oplysninger om kortet i menuen? Nu kan jeg ikke lige huske det, men er der ikke en menu, hvor man kan få mere info omkring kortet i cam'et. Det burde give et praj om den del er ok.
11. november 2010 kl. 02:33 #59208poul_bDeltagerjeg har samsung type: UE40C7705 og der benyttes normalt med Cam type SMIT hvilket ikke giver nogle problemer
mht. afkodning af de progg. som abb. indeholder.
Dog er jeg opmærksom på at benyttes Boxer Cam modul – til samme kort som normalt benyttes sammen med SMIT cam´et er dekodningen værsentlig hurtigere.
Og ja det er Yousee cable der benyttes.
mht. opdatering af kort i ” SMIT eller Boxer Cam ” er der overhovedet intet problem uanset hvilket cam der benyttes.
;-))
23. november 2010 kl. 12:22 #59291noevDeltagerDet viste sig at FONA havde solgt ig et defekt CA modul.
Nu spiller det hele.
Tak for hjælpen og hintsene.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.