TV1000 : svensk tale på film

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55896
    langkawi
    Deltager

    Hej

    Er der andre der oplever problemer med manglende dansk tale i diverse film på tv1000 kanalerne?
    (de taler kun svensk, end ikkke engelsk) F.eks kunne vi kun se PRINSESSEN OG FRØEN  med svensk tale.
    Ligeledes vises “nu og næste” (ok-tryk på fjbt.) kun på svensk – og med dertil hørende svenske navne for de pågældende film. Film hedder nu engang langt fra det samme på dansk, som på svensk..
    Jeg har ligeledes gennem lang tid kun haft reklamerne for kommende film med svensk tale…

    #59601
    Bobben
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej

    Er der andre der oplever problemer med manglende dansk tale i diverse film på tv1000 kanalerne?

    (de taler kun svensk, end ikkke engelsk) F.eks kunne vi kun se PRINSESSEN OG FRØEN  med svensk tale.

    Ligeledes vises “nu og næste” (ok-tryk på fjbt.) kun på svensk – og med dertil hørende svenske navne for de pågældende film. Film hedder nu engang langt fra det samme på dansk, som på svensk..

    Jeg har ligeledes gennem lang tid kun haft reklamerne for kommende film med svensk tale…


    Det er sannsynligvis en software “bug” i din boks eller en feil innstilling.   Tipper at du ikke har en Viasat boks siden feil språk i EPG er litt typisk for slike bokser.  Det er også kun et AC3/Dolby Digital lydspor på TV1000. Dersom mottageren er satt til å foretrekke AC3 og det sendes Svensk dubbet tale på AC3 lydsporet så vil du høre Svensk tale. Nå tror jeg Viasat sender orginal lyd på 5.1 sporet.  Du skal kunne manuelt velge rett lydspor med fjernkontrollen til de fleste mottagere.

    #59603
    langkawi
    Deltager

    Bobben sagde

    Det er sannsynligvis en software “bug” i din boks eller en feil innstilling.   Tipper at du ikke har en Viasat boks siden feil språk i EPG er litt typisk for slike bokser. 


    Jeg har en original SAMSUNG Viasat HD boks.

     

    Bobben sagde

     Det er også kun et AC3/Dolby Digital lydspor på TV1000. Dersom mottageren er satt til å foretrekke AC3 og det sendes Svensk dubbet tale på AC3 lydsporet så vil du høre Svensk tale. Nå tror jeg Viasat sender orginal lyd på 5.1 sporet.  Du skal kunne manuelt velge rett lydspor med fjernkontrollen til de fleste mottagere.


    Jeg kan vælge mellem PCM eller Dolby Digital 5.1
    Vælger jeg Dolby Digital 5.1 i opsætningen af modtageren, kommer der slet ingen lyd igennem til min fladskærm – forbundet med HDMI-kabel. Eneste måde at få lyd igennem, er ved at vælge PCM.

    #59629
    langkawi
    Deltager

    Nogen der har et godt bud på en løsning? Nogen der oplever samme problem som jeg?

    Sammenfattet resume:

    Manglende dansk tale i diverse film på tv1000 kanalerne. Og kun de kanaler. Der er kun svensk tale på f.eks tegnefilm.
    De taler kun svensk mellem udsendelserne, i f.eks. reklamerne for kommende film. Ligeledes vises “nu og næste” (ok-tryk på fjbt.) kun på svensk – og med dertil hørende svenske navne for de pågældende film. Film hedder nu engang langt fra det samme på dansk, som på svensk..
    Jeg har en original SAMSUNG Viasat HD boks. I opsætningen kan jeg vælge mellem PCM eller Dolby Digital 5.1
    Vælger jeg Dolby Digital 5.1 i opsætningen af modtageren, kommer der slet ingen lyd igennem til min fladskærm – forbundet med HDMI-kabel. Eneste måde at få lyd igennem, er ved at vælge PCM.

    #59654
    langkawi
    Deltager

    Nogen der kan hjælpe her? Black Eye

    #59876
    Zutkopf
    Deltager

    Du skal trykke “Options” på remoten, så kan du skifte sprog på lyd/tekster. smileny

    #59882
    langkawi
    Deltager

    Var det bare så nemt… det er desværre ikke nok thumbs-down

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button