Slukke harddisk i Canal Digital PVR 101-st?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #91956

    Hej forum

    Jeg har købt en brugt sat boks Canal Digital PVR 101-st udelukkende fordi den kan styres fra mit B&O tv. Nu er harddiskens larm ved at drive mig til vandvid – er der en måde den slukkes på? Overvejer at åbne boksen og pille den fra, men så kan det være den slet ikke vil starte op, fordi der er en fejl? Hvad tænker I?

    #91959
    Anonym
    Inaktiv

    Mja jeg tror nok at den vil brokke sig over den pludselig mangel på en harddisk.
    Men jeg har også fundet ud af hvorfor at der nok er så meget støj fra lige den harddisk, hvilket er at de har valgt at knalde en alm. Western Digital harddisk i den og ikke en der specifikt er rettet mod PVR brug:
    https://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_04_2008/post-38403-1208619547.jpg

    Der kan du eks. til fordel sætte en Seagate Pipeline på 250 GB i den i stedet for hvis det er mugligt, deres Pipeline serie er også rettet mod PVR brug og er derfor meget støjsvage.
    Sådan en koster kun 275 kr plus fragt hos Computersalg, så det er jo ikke så galt.
    https://www.computersalg.dk/i/878847/seagate-pipeline-hd-st3250312cs

    #91960

    ja, det tænkte jeg nok den ville gøre. Lige nu overvejer jeg andre bokse fra puc-listen og så finde en som kan tage CA-modul.

    #92058
    Anonym
    Gæst

    I harddisk optagere skal man ikke forvente og kunne skifte disk da de er låst til boksen, sådan er det på mange harddisk optagere pånær Dreambox bla

    #92268
    tlk
    Deltager

    Ja det er ikke sjovt at høre på harddisk støje og samtidig bruge el uden den er i brug. Har selv fremover overvejet at bruge usb stik med stor memory 128/256 gb. Det koster lidt mere og vil vel fungere udemærket uden støj

    #92375
    Anonym
    Inaktiv

    En ting jeg er kommet i tanke om at jeg missede, er jo den her blæser som boksen også indeholder. De kan også være nogle ret larmende små sataner, men det ser desværre ud som om at det er en ret underlig 12V Sunon blæser model der desuden er monteret på en ret underlig metode og ikke en standard 4 kantet blæser der ellers er meget nem at skifte ud med en ny.

    Så jeg er ikke sikker på om det overhovedet er mugligt at skifte blæseren ud til en mindre støjende ny 12 Volts blæser.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button