Rusland indfører DVB-T2 overalt – et mindre antal områder med DVB-T skifter fra 2013 til DVB-T2

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56278
    reslfj
    Deltager

    DVB.ORG skriver at Rusland vil indføre DVB-T2 som standard i alle Ruslands  regioner.

    De første 5 regioner/byer hvor DVB-T2 starter allerede i andet kvartal i år menes at være St. Petersburg, Volgograd, Krasnodar, Kazan  og Moskva.

     

    Det har tidligere været fremme, at  Ukraine er i gang med at starte 4 DVB-T2 muxer.  Mange af de andre nu selvstændige stater i de tidligere Sovjetunionen, er også i gang med at teste DVB-T2 eller at planlægge DVB-T2 net.

    Det betyder et nyt marked på  omkring 200 millioner forbrugere for udstyr til DVB-T2 modtagelse.  

     

    Lars    smile

     

    PS! DVB.ORG skriver også – via den angivne link – om valg af DVB-T2 i Indonesien og om status for DVB-T2 i Sydafrika (60% dækning)

     

     

    #61821
    reslfj
    Deltager

     Rusland har også udgivet en specifikation for  DVB-T2 modtagere – herunder hvordan den samlede funktion af en modtage (minimum) skal være.

     http://www.rtrs.ru/data/2016_tekhnicheskie_trebovaniya_tsntv.pdf

     

    I Danmark er det nok mere fornuftigt at læse  http://www.nordig.org  udgivelserne, men de russiske udgivelser og beslutning viser, at deres planer er meget aktuelle og det store markedet i Rusland snart vil åbne op.

     

    Lars smile 

     

    #61822
    langkawi
    Deltager

    Det nytter ikke noget… og det uanset om det er DVB-T eller DVB-T2.
    Jeg kan ikke modtage kanalerne, end ikke med en finjustering af min antenne…

    #61849
    reslfj
    Deltager

    langkawi sagde

    Det nytter ikke noget… og det uanset om det er DVB-T eller DVB-T2.
    Jeg kan ikke modtage kanalerne, end ikke med en finjustering af min antenne…

    reslfj sagde

    Det betyder et nyt marked på  omkring 200 millioner forbrugere for udstyr til DVB-T2 modtagelse

    Faktisk er det flere, fordi 50+ millioner i Ukraine også vil anvende DVB-T2

    Det er meget afgørende for, at DVB-T2 forbliver billigt og installeret som standard, at markedet er stort.

    Her er de store befolkningstal i Rusland, Ukraine, Indien, Indonesien og hele det sydlig Afrika  meget afgørende.

    Det konstateres således meget udbredt – også hos oprindeligt skeptiske organisationer – at DVB-T2 er kommet langt over kritisk masse og vil blive en meget udbredt standard.

    Lars   smile
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button