Nyt bredt medieforlig 2012-2014 vedtaget. Debat ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56443
    reslfj
    Deltager
    #62721
    Anonym
    Gæst

    Og frit TV-udbydervalg, afskaffelse af kabeltv-tvangen blev nok engang sendt til hjørne…

    #62722
    Preben Pedersen
    Deltager

    FM bliver til DAB+ og vil blive lukket i 2019, så frem 50% har digitalt Radio i 2018.

     

    Hvad skete der lige med DVB-T2- lite teknologien, som hvis er bedre end DAB+ – går Danmark enegang, bare fordi DR har lagt sig fast question

    #62724
    martin
    Deltager

    Glæder mig til, at finde ud af, hvordan de vil udbyde MUX8. Det er måske lidt givet, at det bliver Boxer – men det står blot, at det skal være en kommerciel spiller.

    #62725
    reslfj
    Deltager

    martin sagde
    Glæder mig til, at finde ud af, hvordan de vil udbyde MUX8. Det er måske lidt givet, at det bliver Boxer – men det står blot, at det skal være en kommerciel spiller.

    Jeg synes, det er godt tåbeligt, at man ikke forsøger, at få  frekvenser til 2 VHF muxer.  Det vil betyde meget, når seerne skal anskaffe en VHF antenner og et samlefilter/masteforstærker, at der kan tilbydes dobbelt så mange kanaler.

    Bortset fra Bornholm, bør det være muligt at  bruge Sjællands kanal 6 også på Fyn og i Sønderjylland. Ligeledes bør kanal 7 fra Sønderjylland og Fyn også kunne bruges på Sjælland.   Midt- og Nordjylland kan dækkes med en kombination af  kanal 5, 6 og 10 og måske en UHF hjælpesender i fx Skagen. 

    Tyskland anvender kanal 7 næsten helt nede ved Berlin og  til lodret DAB. Ligeledes anvendes kanal 6 først syd for Elben/Hamburg.  Polen anvende kanal 6 i Stettin og kanal 7 længere østpå.  Men kanal 6 er allerede godkendt på Sjælland mv.

    Der er problemer med kanal 7 mellem Nordsjælland og Halmstad  – men jeg synes de ser løselige ud.  Ligeledes tror jeg Bornholms problemer kan løses.

    Det er indlysende at DVB-T2 skal anvendes (ellers skal der bygges nye TV master) og så er landsdækkende SFN net til gengæld helt mulige.

     

    Lars   smile

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button