IPBox 9000 HD problem med EPG fra Stofa

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55616
    Henrik Fredborg
    Keymaster

    Jeg har siden Stofa’s store kanalomlægning i maj 2010 haft problemer med EPG på min IPBox 9000 HD modtager. 

     

    På langt hovedparten af kanalerne kan man kun se tidspunktet for udsendelser men navnet samt beskrivelse er blank. Dog vises de første 4 bogstaver i beskrivelsen. Underligt nok er der EPG på Ramasjang og et par andre kanaler, så lidt data kommer der igennem.

     

    Jeg gætter på at der måske er kommet mere EPG data efter opdateringen, som dermed overskrider hukommelsen i boksen. Jeg har opdateret boksen med flere forskellige firmware uden nogen forskel, så det må vel være et hardware problem?

     

    Jeg vil derfor gerne høre hvis der er nogen der kører med IPBox 9000 HD med Stofa og har EPG?

     

    Mvh.

    Henrik
    #58415
    trine22
    Deltager

    Jeg har desværre samme problem med min IPbox 9000 HD og Stofa. Men måske du kan hjælpe med et problem med mit web interface. Efter jeg har indtastet brugernavn og password til web interfacet får jeg en siden findes ikke. Jeg bruger firmware fra ABcom.

     

     

    #58416
    Henrik Fredborg
    Keymaster

    Måske den benytter et andet brugernavn eller password end du plejer. De skifter ofte lidt. Mit nuværende benytter “relook” både i userid og password. Hvis det er original firmware burde det være brugernavn: “root” og password: “ipbox”.

     

    Jeg har siden min oprindelige besked testet videre mht. epg. Det viser sig at Enigma firmware viser fint EPG fra Stofa som er en del anderledes end firmware fra ABcom. Uheldigvis var den firmware så ustabil og kunne ikke afkode kodede kanaler, at jeg gik tilbage til den gamle firmware. Men det betyder så, at det er et firmware problem i forhold til Stofa epg og derfor burde kunne løses i en opdatering.

    #58421
    trine22
    Deltager

    Jeg bruger relook som brugernavn og adgangskode men bruger ABcom firmwaren. root og ipbox melder forkert adgangskode.

     

    #58422

    Ja så er det nok ikke forkert brugernavn/password. Noget firewall på din PC der blokerer, eller er web serverdelen mon slået fra på din IPbox?

    #58423
    trine22
    Deltager

    Tror ikke det er firewallen. Hvor slår man web interfacet fra og til på IPboxen?

    #58425
    Henrik Fredborg
    Keymaster

    Er ikke sikker på man kan slå det til og fra men det kommer nok an på software typen. Hvis du trykker grøn knap på remoten skulle du få en menu hvor du bla. kan vælge “Webif” version. Er dog ikke sikker på den kan slås til og fra men et forsøg værd.

     

    Jeg går ud fra du har tjekket at den er sat op til den korrekte ip adresse under “network”. Hvis den ikke er sat til statisk kan den godt skifte uden du ved det.

     

    Kan du forøvrigt få adgang til boxen via et ftp program med nogen af de passwords? I så fald kan du udelukke at det er forkert brugernavn/password.

     

     

    #58435
    trine22
    Deltager

    Det sker desværre intet når jeg trykker på den grøne knap på remoten. Jeg har fundet den rigtige IP adresse under “network”. Går ud fra man bare skriver IP adressen i Internet Explorer.

    Jeg kan få adgang til boxen via ftp men det er med brugernavn/adgangskode root/relook. Dette brugernavn virker ikke til web interfacet da man her skal skrive relook/relook

    Kan man via ftp adgangen se om der skulle mange nogle filer til webinterfacet for da jeg opdaterede til den nyeste ABcom firmware satte den sig fast ved “flashing 77” stod der i displayed og jeg ventede i over 2 timer inden jeg slukkede og tændte igen. Nu er jeg lidt nervøst for at opdatere til en ny version da det jo ikke er sikkert den kan starte hvis den igen skulle sætte sig fast under flashing.

     

     

    #58436
    Henrik Fredborg
    Keymaster

    Jeg kan se på min boks at der under mappen “var” ligger en undermappe “www” som indeholder flere filer. Jeg gætter på det er her web interface ligger. Så tjek evt. den mappe via ftp.

     

    Alternativt vil jeg nok prøve at installere en ny firmware. Lyder som om noget gik galt hvis den gik ned under opdatering. Jeg benytter selv de her: http://dgstation.co.kr/new/cs_software.php. I øjeblikker kører jeg med v. 11992 da den kører mest stabilt.

    #58462
    trine22
    Deltager

    Den mappe er tom hos mig så det er sikkert derfor web interfacet ikke virker. Jeg tror jeg holder mig til ABcom firmwaren da den er stabil. Hvordan kan firmwaren fra Dgstation være længere fremme end ABcoms firmware? Jeg troede ABcoms firmware var den originale.

     

     

    #58467

    trine22 sagde:

    Hvordan kan firmwaren fra Dgstation være længere fremme end ABcoms firmware? Jeg troede ABcoms firmware var den originale. 


     

    Jeg mener faktisk at det er omvendt.

    #58963

    Der er ny software ude som virker med Stofa EPG. Kan hentes på http://cuberevo-digital.com/ (Cuberevo Series 1.0.(r13219) version)

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button