Hvorfor er HD mon ikke slået igennem i Danmark endnu ? Hvad nyt her i 2014 ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 64 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #62164
    Preben Pedersen
    Deltager

    Det kan vel være lige meget med antallet af HD kanaler, såfrem det indholdmæssige ikke også er optaget i HD kvalitet.winkny

    #62165
    mich
    Deltager

    Ikke helt rigtigt, billedet er stadig skarpere

     

    Men nu har DR besluttet at nedlægge DRHD

     

    http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/06/04/101552.htm

    #62166
    player
    Deltager

    Preben Pedersen sagde
    Det kan vel være lige meget med antallet af HD kanaler, såfrem det indholdmæssige ikke også er optaget i HD kvalitet.winkny

    Egentlig troede jeg man løbende havde opgraderet tingene, på den måde der kun manglede fordelingen ud til OS som venter. Om ting er optagede i HD?

    #62167
    player
    Deltager

    Turbo sagde
    Og så har vi Danmarks største TV-udbyder, der som bekendt “voldtager” HD-kanalerne. jeg har sådan indtil videre blot installeret min boks med Scart-kabel. Gider ikke lave det om…

    Personerne der udtrykte at godt nok er det bedstes fjende; ud fra at når man kan se digitalt SD Tv, og man vel at mærke ikke sender 16:9 i letterboks formatet, da er Digital boks modtagelse og Scart kabel vel “Ikke så ringe endda”.  approve

    Eller mange føler det er fint nok!

    #62196
    mich
    Deltager

    YouSee klar til Canal9 HD        http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20501

    #62199
    player
    Deltager

    Alene sætningen om man fra DR’s side ville afvente lukningen af det Analoge sendenet før man ville begynde sende i HD. Denne udmeldelse var for mig nok til fortælle at kun et fåtal var interesseret i dette her. Altså HD som Tv medie; hvad der skete på DVD og BluRay fronten var nogen inderligt ligegyldigt, for personerne hos DR og TV2 med samt kabeltv selskaberne og også Antenneforeningerne. Man burde have sagt at hvis nogen “Ganske uofficielt begynder med noget HD i kabelnet vil dette være ulovligt; man skulle blot undlade forfølge samme sag!”.

    Hvis DR fra starten havde meldt ud, man ville være begyndt sende i HD men men men, vel at mærke kun i direkte sendinger “Fordi man havde et lagringsproblem”, end ikke dette kunne nogen unde OS at have set, så jeg kan kun have problemer med DR og TV2 og fremtiden for Deres HD.

    #62282
    Anonym
    Inaktiv

    Kristian sagde
    Det med flere kanaler kommer, den 9 maj kommer der 3 nye HD kanaler i yousee’s fuldpakke, det er dansk kanaler der kommer, mere kan jeg ikke sige.

    Som det nu er det klart Yousee som har de flest HD kanaler og efter sommer kommer der 2 mere i fuld pakken.

     

    De canal+ HD (Hits & Sports xtra) samt Viasat Film’s nye HD kanaler(Action,family,nordic,drama) ender også hos yousee inden året er om.

    Yousee har fornyeligt besluttet at droppe Viasat Film kanalerne. De dropper dem ved udgangen af 2012.

    De har i stedet valgt at satse helt og holdent på det nye Canal+ som kommer til at hedde C More, hvilket sker til September.

    http://www.canalplus.dk/cmore

    #62286
    mich
    Deltager

    Ja, ærgeligt, Viasatfilm ikke stopper noget før, man kunne jo blot tilbyde C More til en rabatpris / gratis i en periode

     

    Kristian, noget nyt ?

    #62289
    player
    Deltager

    Som en fortsættelse omkring emnet HDTV.

    For alt for mange år siden mente man at 400/450 linier og progressivt ved 50 Hz måske var en mulighed, her blev man dog nødsaget til anvende interlaced. Dette tilbage i midt 30’erne.

    Derfor mine meninger om HD kommer på trods af DR, og ikke som følge af samme Institution. Diskussioner angående HD og bitrater, her kan kun drages den konklusion at DR er totalt indforstået med vi ikke skal have bedre HD kvalitet end mindst mulige fællesnævner eller standard nu “Bestemmer – EBU – NorDig eller hvem der nu synes vi kun skal have småting af forbedringer.”

    I de gode gamle dage da alting var bedre, da tror jeg ikke man kunne opleve de uskarpheder og andre besynderligheder i et Tv billede som optræder idag; og som de fleste også lever udmærket med.

    #62290
    mich
    Deltager

    player sagde
    Som en fortsættelse omkring emnet HDTV.

    For alt for mange år siden mente man at 400/450 linier og progressivt ved 50 Hz måske var en mulighed, her blev man dog nødsaget til anvende interlaced. Dette tilbage i midt 30’erne.

    Derfor mine meninger om HD kommer på trods af DR, og ikke som følge af samme Institution. Diskussioner angående HD og bitrater, her kan kun drages den konklusion at DR er totalt indforstået med vi ikke skal have bedre HD kvalitet end mindst mulige fællesnævner eller standard nu “Bestemmer – EBU – NorDig eller hvem der nu synes vi kun skal have småting af forbedringer.”

    I de gode gamle dage da alting var bedre, da tror jeg ikke man kunne opleve de uskarpheder og andre besynderligheder i et Tv billede som optræder idag; og som de fleste også lever udmærket med.

    Men det nytter jo ikke noget, når man ikke kan transmittere alle HD kanaler i 1080i med 11-13 mbit i de danske kabelnet, når de kan klare det, så kan det måske ske

    #62320
    mich
    Deltager

    Så sker der lidt. Yousee, og mon ikke Canal+ m.fl. ?

     

    Canal 9HD 13. august

    DiscoveryHD  13.august

    AnimalHD senest inden udgangen af året

    Canal+ endnu en filmkanal, mindst

    Canal+ en seriekanal

    #62325
    Anonym
    Inaktiv

    Canal+ overgangen til CMORE og udsagnet om mere HD ville jeg tage med et gran salt, for som man allerede kan se i dag, så bliver størstedelen af det de har af film aldrig vist på deres nuværende 2 HD kanaler, First HD og Hits HD, hvor Yousee kunderne bliver snydt for Hits HD.

    Ekstremt meget af det materiale de har i gemmerne i dag er kvalitets missigt kun egnet til at blive vist på deres SD kanaler, så det bør i realiteten smides ud her til September og erstattes med sprit nyt materiale der er egnet til at blive vist i 1080i, for ellers ender det bare med at en masse af det bare vises opskalleret lige som man allerede kender fra både DR1, TV2 og TV2 Film hvor der ikke er styr på hvad der er opskalleret eller i faktisk HD.

    #62326
    mich
    Deltager

    Per M sagde
     

    Ekstremt meget af det materiale de har i gemmerne i dag er kvalitets missigt kun egnet til at blive vist på deres SD kanaler, så det bør i realiteten smides ud her til September og erstattes med sprit nyt materiale der er egnet til at blive vist i 1080i, for ellers ender det bare med at en masse af det bare vises opskalleret lige som man allerede kender fra både DR1, TV2 og TV2 Film hvor der ikke er styr på hvad der er opskalleret eller i faktisk HD.

    De ved godt hvad der er SD og hvad der er HD.

     

    Og netop derfor har det været utroligt vigtigt, at de skal være åbne, og skrive, hvilke udsendelser og hvilke film, de sender i HD. Har de ikke filmen, må de jo blot forny licensen

     

    TV2Film blev presset til det i 2009  HD og (hd) på skærmen (bl.a. pga en artikel på dette digitalt.tv)

    TV2 blev presset til det for en måneds tid siden, ændrede til fælles logo og TTV info  (bl.a. pga en artikel på dette digitalt.tv)

    DR1 arbejder intenst på at gøre det samme, hjemmeside og TTV.

    #62328
    mich
    Deltager

    Synes også, man skal kreditere TV2 for at sende deres Tour de France studie udsendelser i HD nu, ikke kun den direkte transmission

    #62329
    player
    Deltager

    OK

    Argumenterne fra de mest glødende tilhængere er åbenbart ikke nok til påvirke udrulningen af HD! Således at alle med meninger om, hvorfor det skal gå så langsomt er velkomne med uddybninger herom. Søger og jeg skal finde, side 1826

     

    http://books.google.dk/books?id=48Qntj9GO_AC&pg=PA1826&lpg=PA1826&dq=%22Failure+of+HDTV%22&source=bl&ots=4NCC3R7oAG&sig=UovAJtyK-6ik9JP5_TW_PSVFEKc&hl=da&sa=X&ei=ekH8T7z-GsOB4gTKyqjaBg&ved=0CDoQ6AEwAA 

    Parallellen til udviklingen af Farve Tv’en i USA fordi noget er muligt sammenligne. Alt andet lige (det er det jo aldrig) ville 1080i 4:3 blive ca 85% bedre, men da billedet er øget til 16:9 ændrer noget sig.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button