Hvilken parabolskærm (1°W, 19,2°Ø, 28,2°Ø)

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55389
    kram5610
    Deltager

    Hej

    jeg har tidligere skrevet om en skærm til ovenstående positioner, men jeg er stadig i tvivl så tillader mig derfor at skrive igen.

    Jeg ønsker at modtage følgende positioner: 1°V, 19,2°Ø, 28,2°Ø. Jeg er bosiddene i Flensborg og har godt signal på Astra 2D med en 80 cm skærm (kun udfald i meget stærk regnvejr og det kan jeg leve med).

    Nu ønsker jeg dog at skifte til en kun skærm (min udlejer er ikke glad for alle mine skærme). Jeg er dog itvivl om hvad der vil give det beste signal af nedenstående skærme:

    http://www.digital-sat-online&…..cts_id=521

    http://www.digital-sat-online&…..cts_id=116

    Jeg har umiddelbart ikke behov for flere positioner end de tre nævnte ovenfor.

    På forhånd tak for hjælpen.

    Morten Hesseldahl

    #57249

    Jeg har kun prøvet Toroidal T90 og den har ry for være noget af det bedste specielt på de positioner, der er et stykke fra midten. Men mon ikke begge kan bruges, og det kan sikkert anbefales at have center lnb på Astra 2D, så burde den få det fulde udbytte af parabolskålen.

    #57250
    kram5610
    Deltager

    admin sagde:Jeg har kun prøvet Toroidal T90 og den har ry for være noget af det bedste specielt på de positioner, der er et stykke fra midten. Men mon ikke begge kan bruges, og det kan sikkert anbefales at have center lnb på Astra 2D, så burde den få det fulde udbytte af parabolskålen.


    okay – jeg hælder også mest til T90'eren. Bare lige så jeg forstår det helt, svarer en T90'er til at alle tre nævnte positioner blev modtaget på en 90 cm skærm – eller hvordan skal jeg forstå det?

    #57252

    Jeg modtager fra 28 øst i den ene side til 15 vest i den anden side på en T90. Jeg vil ikke sige den svarer til en 90 cm. på yderpositionerne (28 øst og 15 vest). Der er det nok lidt mindre. Med yderpositionerne mener jeg LNB'er placeret helt i yderpositionerne på LNB skinnen. Men bortset fra 28 øst i dit setup, så er der ikke nogle kritiske satelliter mht. signal.

    T90 kan være lidt svær at fintune indstillingsmæssigt.

    #57253
    kram5610
    Deltager

    admin sagde:

    Jeg modtager fra 28 øst i den ene side til 15 vest i den anden side på en T90. Jeg vil ikke sige den svarer til en 90 cm. på yderpositionerne (28 øst og 15 vest). Der er det nok lidt mindre. 


    okay… men jeg modtager jo også på 80 cm nu.

    Mange mange tak.

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button