FaVal Combo ST 2200 CX-CI T2 tuner problem

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #84354
    MIT
    Deltager

    I forbindelse med pludselig udfald af ALLE gratis kanaler, med meldingen “ingen signal”, fik jeg parabol montør til at indstille min parabol igen til Astra 19,2 E.

    Jeg søger i særdeleshed kanal TVE (TV España International), som ifølge LyngSat skulle ligge på frekvens 11627 V, Symbolrate 2200.

    Efter indstillingen af parabolen, har jeg nulstillet tuneren til fabriksindstillinger, men er i tvivl om opsætningen i tuneren, da jeg nu slet ikke kan finde TVE i kanallisten efter ny søgning af kanaler og tuneren stadig siger “intet signal” på alle kanaler, på trods af signal og kvallitet på signal er helt i top.

    Jeg har indstillet tuneren som følger :

    Parabolopsætning:
    Satellit: 19,2 E ASTRA
    LNB Strøm: Til
    LNB frekvens 9750/10600
    Tone Burst: Automatisk
    DiSeqC: Ingen (Jeg har kun ét LNB hoved)
    Transponder: 11627/22000/Ver

    Kanalsøgning:
    Søgeindstilling: Automatisk
    Satellit: 19,2 E ASTRA
    Frekvens 11627
    Symbol rate: 22000
    Polarisation: Vertikal
    Netværkssøgning: Fra
    S2 modul: Til
    Modulation: Fra
    FEC Rate: 5/6
    Pilot: Fra

    Signal og kvalitet er på 98% i både Parabolopsætningen og Kanalsøgningen.

    Er der nogen som kan hjælpe mig med at få TVE frem igen og frem for alt kunne se kanalerne ? :-/

     

     

     

     

     

    #84359
    C. Johansen
    Deltager

    Det lyder, som om der er fejl i tuneren.

    Alle kanaler kan selvfølgelig godt forsvinde, hvis parabolen kommer ud af justering, men når parabolen er på plads igen, skulle kanalerne gerne blive tilgængelige uden ny kanalsøgning, og en nulstilling af tuneren skulle da slet ikke være nødvendig.

    Det lyder også galt, at du både har “intet signal” og så samtidig har signalkvalitet og signal(styrke?) helt i top.

     

    #84367
    Svend Holby
    Deltager

    Der er en ting der skuer mit øje og det er at TVE IKKE bruger S2 du skal slå det modul fra.

    TVE er en alm. SD kanal og sender i DVB-S

     

    Mvh

    Svend

    #84368
    MIT
    Deltager

    Har prøvet at slå S2 fra – desværre uden at det ændrede noget 🙁

    I øvrigt er det ikke muligt at indtaste noget i Modulation, FEC Rate og Pilot, når man slår S2 fra ?

    #84376

    Finder en komplet kanalsøgning kanaler, men når du vil se en kanal, så får du beskeden Intet signal?  Det lyder mystisk. Jeg ville have antaget, at der så ikke bliver fundet kanaler.

    #84377
    MIT
    Deltager

    Ja det er alt sammen meget mystisk 🙁

    Jeg har nu købt mig et nyt tv, med DVB-S tuner indbygget, og det fungerer 🙂 Nu har jeg bare et problem med at finde TVE International ?

    Ifølge nettet burde TVE ligge på Astra 19,2 E men den indlæses ikke i kanallisten ?

    Er der nogen der kan bekræfte at det er den rigtige satellit og at TVE stadig er tilgængelig som gratiskanal ? Alternativt om den ligger på en anden satellit.

    Hilsen den frustrerede bruger :-/

    #84381

    Den ligger der stadig ja. Kan godt finde den.

    11627 V Symbolrate 22000, FEC 5/6

    #84511
    skunk
    Deltager

    jeg er ikke sikker

    men du har

    S2 modul: Til

    det er jo dvbs og ikke dvbs2

    og der er vel heller ingen grund til at have strøm til lnb

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button