DVB-T2 bliver et krav fra 1 jan 2013.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #62269
    mich
    Deltager

    Og hvor bliver der fortsat solgt mange modeller uden dvb-2, køberne får en lang næse om 1/2 år 

    #62270
    fritz
    Deltager

    mich sagde
    Og hvor bliver der fortsat solgt mange modeller uden dvb-2, køberne får en lang næse om 1/2 år 

    Man må bare håbe at dem der køber disse skærme har kabel-tv 🙂

    #62271
    Preben Pedersen
    Deltager

    Næ – det åbner for nye salgs muligheder enten via sammenhold til, at lave investering eller den enkelte husstand får adgang til produkter, som kan omsætte DVB-T2 modtaget signaler til DVB-T frekvenser intern i husstanden ellers må der igen skiftes udstyr eller købe setop boks.

     

    Men der er kommet flere muligheder, for at få adgang til gode digitale tv-signaler – selv de mindre antenneforeninger kan leverer andet end analog tv-signaler… respekt

     

    Dem som har dømt coax-kabler ude i forhold til fiber – må nok gå lidt i tænke boksen igen – selv 3D tv-signaler kan levers på både DVB-T og DVB-C, det samme gør sig gældende med HD tv-signaler – selv med 12 – 15 i bitraten.winkny

    #62273
    reslfj
    Deltager

    Jeg bytter lige på rækkefølgen.

       fritz sagde

          mich sagde
            Og hvor bliver der fortsat solgt mange modeller uden dvb-2, køberne får en lang næse om 1/2 år

        Man må bare håbe at dem der køber disse skærme har kabel-tv 🙂

    Det er jo Nordig standarden, der vil kræve at DVB-T2 understøttes i alle modtagere til nye antennefjernsyn.

    Det betyder jo ikke, at  alle udsendelser skifter til  DVB-T2 pr 1 januar.  Men da der sælges ca 700.000 fjernsyn + et pænt antal bokse med/uden harddisk, så vil  DVB-T2 udstyr  hurtigt blive ret almindeligt og DVB-T betyde ‘du har bare et for gammelt fjernsyn’.   Og så kan DR også skifte til DVB-T2.

    fritz sagde

    Det er rigtigt at der ikke er nogen der vil betale 100 kr. i måneden for at se tv på en mobiltelefon …, men der tegner sig et billede af at mobil-tv løsninger er noget ekstra man får med, ….men det er jo lige netop det frekvenserne i UHF båndet skal bruges til. De skal kunne give dem der ikke kan få kobber eller fiber forbindelse, mulighed for at få en internetforbindel på 10 Mbit/s eller derover, og jeg er sikker på at behovet nok skal komme. At der så kun er tale om en 50 % forøgelse, det er jo hvad det er, men kapaciteten skal nok blive brugt.

    Alt hvad der er sjovt for dig – er ikke nødvendigt for samfundet – og har ingen værdi for andre end dig – og så må du bare betale. 

    Når man (seriøse og dygtige økonomer) kan opgøre store samfundsgevinster ved mobilt bredbånd, så har det intet med underholdning af privatpersoner – det er nærmest en ulempe –  Det er muligheden for, at samfundet kan kræve, at vi alle skal kontakte kommunen via  Web og E-mail og ikke personligt eller pr. telefon – så kommunen kan have færre i administrationen.   Det er fordi jeg ikke skal tage fri for at besøge min læge og  få fx hjertet tjekket.  Jeg skal blot  placere min smartphone eller et passende hjemmeinstrument på brystet og overføre signalerne direkte til en analysecomputer.   Når der bliver flere gamle og andre, der skal have hjælp, og færre i de produktive aldre, så er sådant afgørende vigtigt og værdifuldt.

    Det er ikke afgørende vigtigt om man har 100% eller 150% kapacitet – 10 Mbit/s eller 15Mbit/s  er ikke det afgørende for om  mit blodsukker eller min hjerterytme  kommer fra Avernakø til min læge – eller om jeg får indsendt en ansøgning til kommunen.   Ligeledes har min restskat heldigvis ikke flere cifre end at blot 5 Mbit/s kan klare indtastningen af betalingen i min netbank.

    Det vigtige er at alle uden undtagelse kan komme på nettet og deltage i og anvende de digitale systemer.Husk det nu –   er det sjovt for dig – er det slet  ikke af værdi for samfundet (= for alle os andre).

    fritz sagde
    I Nordig er det mig bekendt beskrevet, at en DTT dekoder f.eks. skal benytte “main focus”, som låse mekanisme, hvilket vist også er metoden der benyttes af langt de fleste producenter. Sådan et tiltag skulle meget gerne gøre det nemmere for broadcasterne at planlægge deres net. Og dette er jo bare én ting, som Nordig er med til at forbedre igennem standardisering. Jeg hilser sådanne tiltag fra branchen yderst velkommen!

    Her er du inde på noget ‘implementerings fnidder’, som ikke rigtigt  er en det af Nordig.   Det er standarderne og retningslinierne i fx Nordig, der anvendes til at planlægge DTT net.   Det er op til de enkelte producenter at bygge modtagere, der har den nødvendige følsomhed mv.   Ved DVB-T2  modtagere har man skærpet fx krav til støjtal.   Nye DVB-T modtagere vil i mange tilfælde også i praksis have bedre støjtal.

    Udover at DVB-T2’s 16k og 32k modes tillader længere guard intervaller – helt uden ISI – så betyder bla de længere symboler også  at  ISI slår relativt mindre igennem for signaler der modtages lidt udenfor  GI.   

    Det er helt realistisk at anvende nationale SFN i Danmark men vigtigere også i meget store lande.  Der er diverse problemer med signalering og lokal TV, men selve  SFN driften kan gå helt fint.

    fritz sagde
    Det så man jo tydeligt i Kontant’s tilsvining af boxer-tv.

    Nu er du vist helt OffTopic.  men nuvel –  Jeg skrev faktisk til Kontant og fortalte, at verden er bygget på principper, der skal overholdes 100% efter deres bogstav. Herunder påpegede jeg, at dækningen på 97% fremgår af en bekendgørelse fra 2007, som det undrede mig en folketingsmand kunne være så doven, at han ikke kendte til det. Desuden dækker  Boxer faktisk  langt bedre end 97% (~99,1-99,3%).

     

    Men det undskylder ikke i mindste måde, at Boxer ikke har/havde  en kompetent og udbygget kundeservice – det er ganske enkelt utilgiveligt dumt.  

     

    Lars  smile

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button