Dreambox DM525 setup

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1450635
    Anonym
    Inaktiv

    Hej,

    jeg har en Dreambox DM 525 udstyret med en TV antenne.

    Når jeg leder efter tyske stationer så er nogle af dem registret på oversigten som internet kanaler.

    Når jeg trykker på en ‘internet kanal’ får jeg fejl.

    Er der nogen der ved hvordan jeg får adgang til ‘internet kanalerne’ ?

    Hvor skal dette sættes op i en Dreambox

    På forhånd tak 🙂

     

    #1489518
    Jens Engelbredt
    Deltager

    Du skal have en internet forbindelse fra Tyskland, eller en ip adresse som ser ud til at komme fra Tyskland. Kanalerne er geoblocked. Det gælder de almindelige Internetkanaler fra de offentlige stationer ARD, NDR og ZDF. Freeview kanalerne kan låses op ved at købe et abbonnement i Tyskland, så vidt jeg ved. Alle kanalerne ligger på senderen i Flensborg kanal 31. Jeg har dem også på kanal 26 her ovre i det vestlige sønderjylland. Indtil for nyligt kunne man se HR (Internet), men den er nu også blokeret udenfor Tyskland.

    Du kan jo prøve at ringe til det supportnummer i tyskland, der står på siden, at man kan ved problemer med modtagelsen 🙂

    mvh. Jens

    #1489526
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Jens,

    Tak for svar. Jeg bor ved Nysted og tager Tysk TV fra enten Rostock eller Bungsberg senderene.

    Jeg har fibernet og der er ikke åbent for at ændre ip adresserne på fiberboksen for VPN.

    Du nævner et tlf nr, hvor ser jeg det?

    Underligt at de geoblocker, når man kan se kanalerne fra Satellit.

    Ønsker dig en god dag. 🙂

    /Lars

    #1489529
    Anonym
    Gæst

    Bare lige angående routere, så findes der routere med indbygget VPN.
    Techradar har i December kigget på nogle af dem som de anser som værende de bedste:
    https://www.techradar.com/news/best-vpn-routers

    Selv har jeg dog ingen anvendelse for den slags, for på min Android TV media player fungerer min ExpressVPN app ganske fortrinligt med at få adgang til samtlige live streamede kanaler fra de Tyske public service kanaler via deres egne mediathek apps.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button