DENVER DMB-105HD

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55373

    En DVB-T boks med mulighed for MPEG-4, HDTV og optagelse via USB til under 400 kr.

    #57221
    Anonym
    Gæst

    SmilenyGår selv og overvejer denne billig-modtager, da det jo er åndsvagt at investere i en dyr modtager, og DVB-T 2 så kommer buldrende. Men det at pause-live ikke er muligt på Denver'en, er det noget, som kan komme vha. en opdatering?

    Og Tekst-TV ser jo pænere ud, anvendt via TV'et's fjernbetjener – når modtageren er koblet på med HDMI, kan kun modtagerens Tekst-TV anvendes. Kan SCART-kablet være koblet på samtidigt, så TV'et,s Tekst-TV kan bruges, eller vil der så opstå problemer med lyd/billedeQuestion 

    #57224

    Pause live tv tør Denver ikke selv love, mens det lyder sandsynligt på software udviklerne. Der er lidt tvivl om det chipset, der sidder i boksen kan håndtere det.

    Du kan godt koble scart til samtidigt med HDMI.

    #57228
    Anonym
    Gæst

    Køber man denne modtager, og hvis nu der senere kommer DVB-T 2, vil man så kunne købe en dyrere Boxer-godkendt, og så stadig bruge harddisken fra den gamle modtager, nu da harddisken absolut SKAL være ekstern?

    #57229

    Ja hvis den dyrere Boxer godkendte har mulighed for USB harddisk er det ikke noget problem.

    #57273
    Xim
    Deltager

    PVR med optagefunktion fylder nu så lidt at der ikke kan være ret langt til at optagedelen bliver indbygget i fladskærms TV! Mon ikke et godt gæt kunne være et års tid? Markedet for optagere vil være stendød samme øjeblik det sker. Hvilket mærke mon der kommer først? Er det måske derfor de store producenter endnu ikke har lanceret en HD recorder med MPEG-4 Confused

    Vedr. tidligere omtalte pausefunktion, så tror jeg ikke det er noget vi får at se i nærværende model. Det er et low end produkt, hvor processorkraften sikkert ikke kan håndtere en stream både ned på og op fra USB flash på samme tid. Når Denver forhåbentlig får slebet kanterne lidt bedre af på brugerinterfacet, så kan jeg ikke udsætte noget på DENVER DMB-105HD. Jeg vil også sige at laver Denver en ny variant til f.eks. 600 DKK, der kan håndtere pausefunktion og måske har et lidt bedre brugerinterface, så kan I finde mig i butikskøen igen Approve

    #57275
    Anonym
    Gæst

    HD-recorder med MPEG4? Mener du en DVD-optager med MPEG4-tuner? Hvis ja, kan det vel også være fordi, der endnu ikke er nogen beslutning om DVB-T 2. Produceres der så MPEG4-DVD-optagere, er det jo en lidt dyr investering, som så er forældet IGEN, nå et nyt boksskifte venter lige om hjørnet.

    Ellers forstår jeg heller ikke, at de ikke snart KOMMER IGANG!!

    DVBT forældet  DVB-T2, hvornårQuestion

    #57299
    David_tm
    Deltager

    @tekst-tv via scart: det virker sikkert fint at have scart og hdmi samtidigt, men hvis man vil se tekst-tv via fjernsynets ttv-dekoder, så skal man altså skifte over til scart-indgangen og derefter vente på at tv'et får hentet siderne ned via signalet fra boksen. Jeg har svært ved at se at det skulle være attraktivt at skifte mellem hdmi og scart-indgangene hver gang man vil se ttv.

    @optager indbygget i fladskærms-tv: LG har da for flere år siden (5?) lanceret tv med harddisk – det var allerede i de analoge dage. Det kræver jo ikke mere plads end tuneren, som er der alligevel, og så lagringsenheden. De har stadig nogle modeller.

    #57300
    Anonym
    Gæst

    SmilenyEn anden detalje, der også skal med: Når man bruger modtagerboks, og vil have Tekst-TV-undertekster, skal det gå via TV'ets Tekst-TV. Ellers virker det ikke…

    #58101
    glahn
    Deltager

    Hej

    I skriver at den sender scart?!
    Kan jeg så sende billedet til min projektor via hdmi – og “snuppe” lyden fra scart – udgangen???  

    #58102

    Hej glahn,

     

    Uden at have prøvet det præcist på den måde, så kan jeg ikke forestille mig andet, end det er muligt.

    #58107
    foreigner
    Deltager

    Det virker med lyd ud gennem scart og billede HDMI. Sådan har jeg kørt siden jeg købte boxen for et halvt år siden. Smile

    #58227
    Sven
    Deltager

    Jeg har lige købt en Denver 105 hos Harald Nyborg.

    Når jeg sætter den til at søge automatisk kommer der en oversigt frem med kanal 4 til 40. Men ikke 1-3. og da jeg mangler DR1, TV2, og DR2 ligger de nok under 1-3.

    Jeg har fundet ud af, at DR1 og DR2 og TV2 ligger under MUX1 og det jeg kan se af gratis kanaler ligger under MUX2 hvad det så end måtte være.

     

    Har nogen en god ide til at lokke disse programmer frem fra box’en.

     

    på forhånd tak 

    Sven

     

    #58573
    Romme
    Deltager

    Jeg har netop købt Denvers DMB-106HD i Bilka for 349,-… udover at selve boksen er lidt anderledes i designet ser det ud til at funktionalitet er præcis det samme so DMB-105HD’eren som bliver anmeldt her.

    Er der nogen der kan gennemskue om der skulle være nogle tekniske forskelle?

    #59362
    BUSKADS
    Deltager

    DMB – 105 HD har jeg svært ved at installere. Jeg bruger et billigt scartstik, men hvor skal det sidde ? Jeg har aldrig før haft problemer med modtagelse, men nu står der : “Dårligt signal”…så jeg kun i glimt ser de rigtige installationssider, f.eks. til sprog, men kan dårligt nå at vælge med fjbt. Mit scart stik sidder der, hvor der står “tv scart”.

    God aften !!

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button