Canal Digital vs. Viasat anno 2020

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #334337
    Hans Tosti
    Deltager

    Jeg går og overvejer at ta’ min gode gamle parabol i haven i brug igen, efter at have været ude af det marked et par år.

    Mit tv er et Samsung QE55Q6FNA og jeg vil gerne slippe for en box og køre med CAM direke i tv’et. Jeg går op i billedkvalitet, og bliver f.eks. træt af at TV2 Plays framerate er så lav på app’en på TV’et og vil slet ikke kunne håndtere ting i SD.

    Hvor får man mest kvalitet for pengene? Formel 1 er væsentlig, hvilket gør TV3+ et must, og så vil jeg også gerne kunne se CNN i tålelig kvalitet, udover naturligvis de gængse danske kanaler.

    Hvis jeg skulle hoppe på et Apple TV 4K kan jeg så opnå tilsvarende kvalitet for pengene ved noget streaming?

    #334338
    Anonym
    Gæst

    Du skal vide at Viasat og Canal Digital er i gang med en sammenlægning på parabolmarkedet. Mig bekendt afventer de konkurrencemyndighedernes godkendelse. Så det fremover kun bliver en udbyder og dermed udsendes fra en satellit. Der er dog nok andre der har mere viden på denne front hvilken betydning det får.

    #334342
    Anonym
    Inaktiv

    Viasat og Canal Digital slår sig vist nok permanent sammen på 1 grad vest, men hvilken kryptering der så endelig vil benyttes står ikke fast.
    Pt. benytter Canal Digital i hvert fald selv Conax på positionen og det gør de også på TV3, Viasat Film og Viasat Sport kanalerne.

    Kun Viasat Ultra HD er udelukket fra det, her benyttes Videoguard af en underlig grund.

    #340714
    Vagnen
    Deltager

    Kun Viasat Ultra HD er udelukket fra det, her benyttes Videoguard af en underlig grund.

     

    Nej, der benyttes også Conax på Viasat Ultra HD på 1 vest.

    Dog benyttes der Mandatory Pairing på Viasat Ultra HD. Derfor vil kanalen kun kunne vises med et CAM eller en STB fra CD. Benyttes CAM bare købt på en eller anden webside, vil det ikke virke, da pairing ID’en skal være registreret i CD system.

    #345042
    Jan Bruun
    Deltager

    Hej Hans.

    Med det tv du har skal du købe et  canax cam modul som skal parres med et kort fra Canal digital , så ringer du til kunde service med serie nr på ca modulet og kort nr så parrer de det.  så slipper du for en box . mvh jan.

    ps. du kan købe cam ved CD.

    #349057

    Hvad kvalitet angår og de 2 overfor hinanden er der ingen tvivl om at Canal Digital er bedst. De har langt flere HD kanaler, så troet du vil blive ked af Viasat. Og som der også er nævnt, hvis/når de slår sig sammen foregår det fra 1 vest så du kan lige så godt starte der først som sidst.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button