Bitrate faldet på TV2 kanaler hos Canal Digital
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 2 måneder siden af Rasmus.
-
ForfatterIndlæg
-
9. januar 2021 kl. 20:41 #677351RasmusDeltager
Den sidste ca. halve måneds tid har jeg oplevet et fald i bitraten på TV2s kanaler hos Canal Digital.
Det er gået fra en 8-10mb/s til 4-5mb/s og enda helt ned til 3.5mb/s, det er kun på TV2 kanalerne, alle andre er uændret.
De ændrede TP for TV2s kanaler tilbage i december, men testede også kanalerne på de gamle TP’r med samme resultat
Da jeg ikke selv har en af deres nyere boxe kan jeg ikke sige om det er mit udstyr eller om det er CD der er problemet, jeg ved ikke engang om man kan se bitraten på deres egne boxe.
Men jeg ville sætte stor pris på hvis nogen kunne hjælpe med at opklare dette mysterium
Altså om nogen kan ta’ en måling, for den kvalitet jeg oplever er uacceptabel, og jeg har svært ved at se at det er mit udstyr den er gal med.
11. januar 2021 kl. 11:24 #677365Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJeg har lige sammenlignet hurtigt på Canal Digital og YouSee signal. Du har helt ret i at der er lavere bitrate hos Canal Digital nu end tidligere. Specielt TV 2 News er lav ud fra det jeg lige så.
TV 2 Sport ligger på omkring 11 mb/s hos YouSee. Canal Digital omkring 6,8.
Måske overtager de Viasats niveau fremfor for at køre videre som tidligere, hvor Canal Digital typisk ikke sparede på bitraten.
11. januar 2021 kl. 13:21 #677366RasmusDeltagerMange tak Bo, jeg har snakket med dem før jeg lavede oplæget her, men de kunne ikke se noget var anderledes. Har du noget imod at kontakte dem også? Det kan være hvis flere kontakter dem at der sker noget.
På mig virker det som om at efter fusioneringen blev annonceret er det blevet fuldstændig ligeglade med kunderne, da man på ingen måder bliver taget seriøst når man ringer og siger der er noget galt
11. januar 2021 kl. 21:50 #677373RasmusDeltagerEn lille opdatering, før jeg lavede indlæget her hvade jeg snakket med CD, men den person jeg snakkede kunne ikke ha’ været mere ligeglad og gik ikke en gang videre med det i systemet.
Nu, efter jeg har fået bekræftet at det hverken er mig eller mit udstyr den er gal med, ringede jeg til dem igen og blev mødt med en noget anden oplevelse.
Det er nu blevet fejlmeldt videre op i systemet. Om der så sker noget er en helt anden sag, som den pågældende medarbejder ikke kunne love. Men efter at ha’ snakket med dem højere oppe havde han fået at vide at jeg kunne få en måned viasat film som undskyld………
Jeg tror den mildeste måde jeg kan sige det på er at det er amatøragtigt når man slår sig op på at ha’ den bedste billede kvalitet og når kvaliteten så falder at man tilbyder flere kanaler istedet for at rette det som man har lavet om på.
Men nu må vi se hvad der sker, og hvis det ikke bliver lavet om så må dette siges at være sidste strå, så finder jeg mig et andet sted at få TV fra
25. februar 2021 kl. 01:55 #724216RasmusDeltagerOpdatering i sagen,
Der er sket absolut intet fra CD’s side, kvaliteten er stadig elendig og efter flere samtaler med dem har jeg besluttet mig for at gi’ op. Mit abonement er opsagt.
Jeg har uploaded nogen af graferne for et par af de målinger jeg har lavet, hvis nogen skulle være intereseret.
26. februar 2021 kl. 14:42 #725108Palleba2000DeltagerJa, dette er nok desværre prisen ved at lægge sammen med Vias(kv)at. Canal Digital har altid havt meget god billedkvalitet. Men nu hvor de andre flytter over, så er der måske ikke plads nok til at sende kanalerne i den gode kvalitet mere.
Jeg optog nogle julefilm fra TV2 Fri i desember, og jeg så kvaliteten blev meget dårligere da de skiftede transponder. En film på ca. 90 minutter plejede at fylde ca. 7 GB, men efter flytningen fyldte samme film ca. 3 GB. Så ja, der er skruet MEGET ned for kvaliteten.
MVH
Palleba27. februar 2021 kl. 18:17 #725114RasmusDeltagerJeg havde samme oplevelse ift. deres skift af TP, og ja, jeg er helt enig i at det er prisen ved fusioneringen. Hvis man så i det mindste bare oplyste kunderne om det, men nej man ignorere det når en kunde brokker sig. Jeg er overbevist om de ved at kvaliteten er nedgraderet, men bare ikke gidder gøre noget ved det fordi langt de fleste kunder ikke kan se forskel.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.