Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 93 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #60124
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde


    Det kan aldrig anbefales at købe nyt, der ikke 100% har garanti for at overholde alle relevante standarder.    Noget andet er at det naturligvis er rart fortsat at kunne bruge allerede anskaffet udstyr.

     

    Lars 🙂

    Tja kommer vel an på hvad der er vigtist? Hos mig og i min omgangskreds her syd for grænsen er tysk tv langt vigtigere end dansk tv… og jeg har endnu ikke set andre kombobokse (DVB-T / DVB-S) til en fornuftig pris som ligesom min boks opfylder følgende:

     

    1. Godt billede på HD kanaler

    2. Hurtigt kanalskift

    3. Indbygget Conax kortlæser / CI slot

    4. Mulighed for PVR

    5. Rimeligt design

    6. Made in Germany (okay alle komponenter kommer vel fra Østen…)

    #60733
    Suuuuuur
    Deltager

    Baa, giv mig det analoge signal tilbage! Der kunne man se kanaler selv om signalet er dårligt, nu er der en snæver grænse med dropouts og så er det væk. Og underteksterne var bedre – jeg går ud fra de forsvinder når DR1/2 går HD så vi får de der ulæselige stankelbens tekster.
    Og det er besværligt at se DRHD som det der, med dropouts. Så hvis standard kanalerne går over til det er det noget bras.
    Og DVBT2! Hvad skal vi dog med endnu flere kanaler fulde af bras. Suk. Plus så skal man ud at købe mere forbandet hardware.

    #60735
    player
    Deltager

    Det er godt nok gennemarbejdet der der.

    Mit enkle spørgsmål går så på hvorhenne nogen kræver Nye Tv, over en bestemt skærmstørrelse, udstyret med Tunermulighed for anvende DVB-T2?

    For en komme klager i forkøbet eller bremse samme, nu tænker jeg på om man i Danmark/EU Regi har en dato for hvornår “TV mangler samme -T2/C2  Tunere”.  Om Vores Forbrugerombudsmand kan bringes på forkant med kommende klager. Også og især møntet på “DanskErhverv.dk”

    USA havde FCC indført nogle krav om ATSC digitale tunere på markedet inden en bestemt dato i 2007. Så mon ikke FCC også har en DVB-T2  Dagsorden?  Dekodningen er vel fortsat MPEG4?

    Og da man nu igen går udenom optagere, da er det bydende nødvendigt ens´kommende TV får  -T2. Læs DVB-T/C2 hvilket skulle med!

    Der står vel direkte det kun er DVB-T2 som SONY har i de links! Og ikke DVB-C2, om dette så skal kaldes en mangel.

    #60736
    player
    Deltager

    @ Jesper Kirstein

    Det der med DVB-T2 og EU? Igen er det muligt skrive at man selv bestemmer, måske ikke suverænt men ens “Selvbestemmelse over ens UHF Luftrum går faktisk temmeligt langt”. Norge Sverige Finland kan jo ikke dække hinanden med alt det der Fjell imellem sig.

    Danmark kan så anvende EU enten som en Gulerod for skynde sig med noget, eller det modsatte. Især med anvende standarder, af forskellig slags, som yderligere undskyldninger for forsinke noget.

    Ja og da vil jeg skrive her Vælg Selv!  DR og HD kom fordi man måtte begynde sende dette HDTV, DR manglede i lang lang tid sende noget i HD, men aldrig om dette skete “Af sig selv hos DR og Regering/Folketing”. Folk hos DR vil vel sige man altid har været interesseret ______

    Jeg kunne skrive om en sag om Monopol, dengang Marconi (Italieneren) som opbyggede det første radiosystem og forlangte for meget _____, sådan en slags parallel til Microsoft og hvad EU mener om “Monopollignende tilstande med mere, økonomisk straf”. Dette skrevet af hensyn til standarder eller hvad som kommer først, Bill Gates-mæssigt!

    #60886
    Preben Pedersen
    Deltager

    Er det ikke snart på tide, at der kommer en information kampagne ud omkring nedlukningen af DVB-T/Mpeg2 og så information omkring hvordan man kan modtage de 2 public service mux i 2012, især om DR1 kommer i 2 versioner eller kun kommer i HD udgave.

     

    At TV2 hovedkanal forsvinder fra Public service mux, kan man nok overleve, men at man skal udskifte DVB-T/Mpeg4 udstyr, såfrem man ikke kan modtage HD kanaler.  Det er der nok ikke mange, som har tænk på, at de mister DR 1 også kun kan modtage DR2, DR K, DR Ramasjang, DR-Update, Folketinget og der bliver nok ikke givet rabat på medielicensen.

     

    wink

    #60900
    player
    Deltager

    Mit problem med DVB-T2 er hvor meget mere man kan sende end i formatet  DVB-T.

    Når man kan gå fra en Harddisk på 200MB og op til 2TB, da er forskellen mellem ovennævnte vel uden nogen som helst betydning.

    Set i hvad der kræves for behandle MPEG4 billederne og Lydene (versionerne).

    #60902
    Preben Pedersen
    Deltager

    Dette var ikke et spørgmål omkring skift til DVB-T2, men hvad sker der med DR 1 i 2012 kommer den kun i HD eller fortsætter også DR 1 i SD udgaven ?

     

    Player: DVB-T2 giver meget mere end forskellen imellem Mpeg2/Mpeg4, da den også er bagud kompatibel, samt at du går fra Qam-64 til Qam-256, som giver mulighed for 38Mbit i luften frekvensen pr. Mux altså enten flere kanaler pr. mux eller større båndbredde pr. tv-kanal, så f.eks. DR1 HD ikke skal ned på 6,5Mbit, men kan være på 10 – 15Mbit og så i den rigtige fulde HD version, som er 1920*1080, i stedet for 1280*720, men sådan er der så meget, man må undvære, hvis man kun ønkser en løsning med egen tag-antenne…

     

    Men selv tag-antenne forbruger betaler for public service Mux 1 og Mux 2, her ville det da være rart med en afklaring omkring tv-kanaler og ikke kun det vi allerede ved, at det kræver Mpeg4.winkny

    #60904
    urup
    Deltager

    Hvis jeg ikke husker helt galt vil dagen hvor mux 1 bliver ændret og TV 2 fjernet fra Mux 1 være onsdag den 11/1/12. Grunden til at man siger 1/1/12 er fordi TV 2 har lov til at opkræve penge fra den dato. Se f.eks. admins hjemmeside omkring udskiftning af MPEG-2 til 4. http://www.tv2012.dk

    #60931
    kram5610
    Deltager

    Er der nogen der ved i hvilken mux TV2 kommer hos Boxer? 

     

    Som jeg har beskrevet i en anden tråd her i forumet. har jeg netop lavet et anlæg for en kammarat, hvor DVB-T og kabel tv er kombineret i et kabel – desværre modtager han kun Mux 1+2+5+6. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #60932
    per drage
    Deltager

    Morten

    så må Du jo lave det så det virker optimalt

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60934
    kram5610
    Deltager

    Det er lettere sagt end gjort. Pt. bruges K22 (Boxer Mux) netop til TV2 Danmark på kabel tv nettet analogt – og da hans tv i soveværelset er uden DVB-T tuner, bruges denne pt.  

     

    Endvidere har jeg hverken hos Triax, Kjaerulff eller Kathrein kunne finde et filter med følgende indgange:

    1. 47-466 mhz

    2. 471-855 mhz

    3. UD

     

    Ved ovenstående filter ville man kun midste tre analoge kanaler (DR1, TV2 Danmark og Das Vierte) – hvilket ville være til at leve med. Jeg er klar over, at der normalt går mindst 1 nabokanal tabt i et samlefilter (altså vil man ikke kunne modtage noget på 471 mhz / K21). 

     

    Så med mindre TV2 kommer i Mux 3 eller Mux 4, er det setup jeg har lavet det mest optimale. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hessseldahl

    #60935
    Kenneth.Wenzel
    Deltager

    TV2 kommer i Boxer TVs MUX 3.

     

    Det skyldes, at MUX 3 er kordineret til at kunne regionaliseres – og det skal den nu, da TV2 regionerne fortsat har et slot på TV2 Danmark.

     

    Kenneth 

    #60936
    Preben Pedersen
    Deltager

    Der findes da evt. en mulighed med at bruge filter LPF-447 , hvor man kun sender 5 – 447Mhz igennem på kabel tv siden eller LPF-450W (5-450Mhz).

    #60939
    kram5610
    Deltager

    Jammen jeg skal bruge til og med 466 mhz

    #60942
    per drage
    Deltager

    Boxertv må stadigvæk ændre på mux placeringen på sendemasterne altså flytte om på muxene bare tv2 regionaliseringen overholdes, så intet er nagelfast endnu mht. endeligt kanal/mux det gælder også 2012 placeringerne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button