antenne 2300 København S

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55679
    Benny From
    Deltager

    Har brug for en antenne i den etage ejendom jeg bor i, uden at den må monteres på tag eller facade, men skal monteret inde i mit loftsrum. Jeg har googlet dette fra Teracom

     

    Mottagningsförhållandena: Mycket goda

    Rekommenderad sändare:

    Hörby/Sallerup

    Riktning 77o, 71 km
    Visa utbud av tv-kanaler »

    Alternativ sändare:

    Malmö Jägersro

    Riktning 110o, 30km
    Visa utbud av tv-kanaler »

    Information om antenntyper »

    Utomhus-/takantenn:

    Fackmannamässigt monterad 8-10m över mark. Antennkabeln bör inte vara skarvad.

    Inomhus-/bordsantenn

    I princip behövs fri sikt till sändarmasten. Aktiv antenn rekommenderas

    Hvor stor antenne skal jeg bruge, for at modtage de Svenske kanaler – og vil en Triax ufo 120 eller tilsvarende kunne gøre det, så jeg samtidig kan fange de Danske kanaler, som jeg idag kan modtage med et stykke antennekabel hvor de yderste ledere er blotlagt i passende længde.

    Jeg bor fysik på 1 sal, og loftetagen ligger på 6 sal, altså ca 15 meter over gadeplan, der er ikke ret mange forstyrrende elementer mellem min bopæl og de Svenske sendere, såsom beton byggerier af forskellig art.

    Taget er af den gamle tegl type uden undertag eller lign 
    #58752
    per drage
    Deltager

    Benny From sagde:

    Har brug for en antenne i den etage ejendom jeg bor i, uden at den må monteres på tag eller facade, men skal monteret inde i mit loftsrum. Jeg har googlet dette fra Teracom

     

    Mottagningsförhållandena: Mycket goda

    Rekommenderad sändare:

    Hörby/Sallerup

    Riktning 77o, 71 km
    Visa utbud av tv-kanaler »

    Alternativ sändare:

    Malmö Jägersro

    Riktning 110o, 30km
    Visa utbud av tv-kanaler »

    Information om antenntyper »

    Utomhus-/takantenn:

    Fackmannamässigt monterad 8-10m över mark. Antennkabeln bör inte vara skarvad.

    Inomhus-/bordsantenn

    I princip behövs fri sikt till sändarmasten. Aktiv antenn rekommenderas

    Hvor stor antenne skal jeg bruge, for at modtage de Svenske kanaler – og vil en Triax ufo 120 eller tilsvarende kunne gøre det, så jeg samtidig kan fange de Danske kanaler, som jeg idag kan modtage med et stykke antennekabel hvor de yderste ledere er blotlagt i passende længde.

    Jeg bor fysik på 1 sal, og loftetagen ligger på 6 sal, altså ca 15 meter over gadeplan, der er ikke ret mange forstyrrende elementer mellem min bopæl og de Svenske sendere, såsom beton byggerier af forskellig art.

    Taget er af den gamle tegl type uden undertag eller lign 


     

    Du skal ikke forvente at kunne modtage noget brugbart Svensk med sådan en UFO,du skal have en stor alm uhf antenne og noget forstærker koblet på

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58754
    19E2
    Deltager

    @ Benny From,

    har Du afprøvet modtageforholdene for de svenske kanaler i Dit loftsrum,

    med Dit stykke antennekabel af passende længde, som jeg går ud fra er

    en koaksialantenne ?

    Og modtager Du svenske signaler, skal Du sammenligne styrken og kvaliteten for K61 som sendes

    fra Hörby med styrken og kvaliteten for K27 som sendes fra Malmö.

    2300 S ligger gunstigt i forhold til Malmö. Hér på Indre Østerbro har Malmösenderen altid været problematisk

    at modtage, men signalerne kan sagtens modtages, dog ikke så kraftigt som fra Hörbysenderen.

    I analogtiden var billederne fra Malmösenderen dekoreret med 3-4 gentagelser (skygger/refleksioner).

    Hilsener fra Østerbro

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button