Steen Svendsen

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: HD kanaler på Dreambox 800 HD. #63320
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej igen.

     

    Jeg har nu prøvet alle de muligheder som i og andre her foreslået, og intet hjælper.

    Jeg har lagt den originale firmware på fra linket fra Per M. uden ændring, stadig ingen HD. kanaler – så jeg har derfor lagt  på Newnigma 2 – v. 3.3.4 også uden held.

    jeg kan oplyse at jeg nu har 2 boxe (1 til låns), de trækker signaler fra de samme LNb’er og den ene box vil godt tune ind på HD kanalerne, mens den anden ikke vil, mystisk ikk? for der ligger det samme image på begge boxe.

    Desuden har jeg haft begge boxene med i sommehuset og der virker de ligesom hjemme, den ene fejle på HD. kanalerne, og den anden gør ikke, så det kan vel udelukkes at det er LNB’erne eller signalet der skaber problemet, det ville være underligt hvis alle mine LNB’er skulle være futtet af, eller blevet svage på samme tid ……
    Udover det, har jeg en ven som også har Dreambox, med samme image på og hans er også begyndt at fejle på HD. kanalerne……

    Skal vi ud i at købe et nye tuner monduler, eller kan det mon løses med software/firmware alene? For jeg er blevet overbevist om at det er en Newnigma 2 version, der har tilført boxen problemerne, hvad siger i? 

    Kloge løsninger modtages :-)

     

    Steen

    som svar til: HD kanaler på Dreambox 800 HD. #63299
    Steen Svendsen
    Deltager

    Tak Per, jeg vil prøve det du beskriver og vender tilbage med resultatet.

    VH.

    som svar til: Indlæsning af EPG fra Canal Digital (C more) på 0,8 W #62466
    Steen Svendsen
    Deltager

    Jeg takker for svar.

    Tv motor på 10934 V – loader ind t.o.m. torsdag i kommende uge altså 6-7 dage afhængig af om dagen i dag regnes med.

    Når nu jeg er igang med at spørge – så lige et tillægsspørgsmål….

    Er der en kanal eller frekvens på 28,2 Ø der loader B SKY B epg. pakke ind for flere dage af gangen?

     

    MVH. Steen 

    som svar til: Slingbox Pro-HD #61607
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej igen.

     

    Så har jeg afprøvet begge mine boxe med ny strømforsyning der har dobbelt kapacitet 600 m. amp

    og de er stadig total døde intet sker og kun power dioden lyser.

    Jeg er derfor fuldstændig overbevist om, at det ikke er strømforsyningen der er problemet, med nok

    nærmere software problemer, måske virus eller bugs i seneste firmware.

     

    Har du læst eller hørt om problemet andensteds og om og om evt. løsningsmodel, så skriv endelig

    – som tidligere nævnt, så har jeg lagt et større indlæg om sagen ind på Slingplayers.com egen forum.

     

    Vh. Steen

    som svar til: Slingbox Pro-HD #61596
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej Admin.

    Ja måske er det mere end strømforsyningen, for der er da underligt hvis begge strømforsyninger skulle stå af sammen dag,

    en anden her har givet samme råd så jeg vil fluks købe en ny og så må vi se om det er nok.

    Jeg vender tilbage med resultatet.

     

    Vh. Steen

    som svar til: Problemer med Slingplayer? #61591
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej igen

    Jeg ved ikke hvad der sker men jeg får ikke al min tekst med når jeg poster ??yell

    som svar til: Slingbox Pro-HD #61590
    Steen Svendsen
    Deltager
    Hej Digital.tv

    jeg har 2 af disse Slingboxe pro (den røde) og de har kørt upåklageligt i over 2 år, indtil i slutningen
     af sidste uge. Der startede de begge med at mindste forbindelsen til routeren og min player skrev
     (lose connection due to poor inner network connection) og så mistede de deres konfiguration og
    kunne kun genkendes som nye boxe.

    Efterfølgende dødede de helt og siden da har de ikke kunne noget som helst.
    De kan ikke finde min router, der er ikke på noget tidspunkt lys i netværkslampen og jeg
    kan ikke lave en reset for at bringe dem tilbage til "out of the box" de er simpelhen total døde,
    kun netlampen lyser.

    ER DER HER NOGEN DER HAR OPLEVET DET SAMME?

    Jeg har skrevet et længere indlæg på Slingbox.com (du skal være logget på med Slingkonto for at kunne se!)

    http://support.slingbox.com/go/home

    og her kan jeg se der at der er flere og flere rundt i Verden der har oplevet det samme og der kommer dagligt
    flere og flere indlæg om problemet. Men der er ikke endnu kommet nogen udmeldning fra Slingmedia.

    Jeg ved ikke hvad der sker, måske er det virus i den seneste software update eller bugs.?

    Venlig hilsen Steen
    som svar til: Brugt Slingbox #58503
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej Admin.

    Tak for hjælpen, jeg burde jo nok selv have tænk på den mulighed 🙂

    VH. Steen

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
Back to top button