Preben Pedersen
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Preben PedersenDeltager
antenne.dk sagde
Det kunne være en overstyring af signalet, så kvaliteten på signalet ikke er i orden, det kunne også være at dit tv ikke kan låse ordentlig fast på den pågældende mux, hvis det står og svinger mellem 2 forskellige antennesendere, hvad har du af antenne og evt. forstærkere
Vh Per
For mig lyder det mere som et problem med cam-modul og boxertv kort, ikke rigtigt vil dekode TV2 Fri, og først når der er trykket lidt frem og tilbage kommer kanalen.
Meget udstyr fortæller enten “intet signal” eller “datatjeneste” når der er problem med dekodning af Video/lyd signaler, der kan nemt være godt signalstyrke, men det er gået galt med dekode signalet på kanalen.
Har man en pc med tv tuner og dvbviewer, så kan man se hvordan data strømmen er på den pågældende Mux og se om der modtages data på tv 2 fri og de øvrige kanaler.
Preben PedersenDeltagerPreben Pedersen sagde
HejEfter sidste indlæg fra Stofa omkring levering af Frit valg kanaler pr. 1.1.2016 – så har jeg kigget lidt på omkring Koda/Copydan afgifterne – som kan findes på http://verdenstv.dk/Forening/Priserogvejledning.aspx
Men hvorfor kan man ikke se BoxerTV vejledne priser ?
Det er kun de kabel-tv leverandørs priser, som kan findes her – og de priser der nævnes ved enkelt kunde valgte tv-kanaler/tv-pakke sammensætning er da meget højre end ved en kollektiv fælles tv-pakke, hvor også Copydan har fået indført nogle penetrationskrav – som en tidligere tv-udbyder blev dømt for i højesteret om ikke kunne stilles ved levering af deres tv-kanaler, hvordan kan så Copydan gøre det ?
Hvorfor skal der være større afgifter på tv-kanalerne, når det er Frit valg ? Har ikke tv-selskaberne allerede betalt for udsendelserne tilblivelse og dermed burde det være samme lave afgifter på tv-kanalerne efterfølgende, især når det ser ud til, at det ikke er alle leveringsformater, som betaler.
Er der nogen som køber BoxerTV kanaler og kan fortælle om der står en hvad der betales i Koda/Copydan afgift, lige som Yousee gøre på deres faktura ?
Denne Koda/Copydan afgift burde vel også være blevet behandlet, når man så gerne vil havde Frit Valg ?
Slet ingen som vil byde ind med indlæg til debatten omkring denne “skjulte skat/afgift” – Nu har vi jo ellers hørt så meget om kanalprisernes himmelflugt, men denne afgift er også steget utroligt meget siden 2009 – næsten 151% ifølge nogle.
Men det er svært, at finde materiale fra BoxerTV kunder, som jo har kørt med fritvalg og egne valgte tv-pakker i flere år, er det så dyrt på Koda/Copydan afgiften. ?
Preben PedersenDeltagerjetdirect sagde
det hjalp så intet at antenneforeningen har fået flyttet frekvenser, nu kommer der teknikker for 3 gang i den kommende ugeDet må vel være muligt, at låne en af Yousee tv-bokse og den vej igennem kunne få afklaret om problemet også er på denne boks, dermed vil det hele vejen igennem være Yousee udstyr, der sidder på stregen – lige fra fordelere boksen på vejen og første stik i huset er tilsluttet denne Yousee boks. Er der stadigvæk udfald så må det ligge i det leveret signal fra Yousee.
Preben PedersenDeltagerNiels Petersen sagde
Da alle har seperat tilslutning, så er det IKKE sløjfe. Der kan ikke nægtes adgang til de tekniske instalationer, de tilhører ikke lejeren.I dette tilfælde nævnes der rækkehuse og det betyder vel ikke det er lejeboliger, selv om det også kan forekomme.
hvad hvis det ikke er tinglyst på matriklen omkring adgangsforhold ?
Preben PedersenDeltagerNiels Petersen sagde
Når alle har deres egen tilslutning som det du viser på diagrammet, så er det jo ikke et sløjfeanlæg, og derved nemt at frakoble en aftager.Hvordan så med den efterfølgende adgang til installationen ??
Det er jo ikke på alle lofter der sidder fordeler til de enkelte rækkehuse – hvem kan forlange adgangen, hvis en husstand har frameldt sig ??
Tror det er derfor sådanne typer anlæg bliver betragtet som “sløjfe anlæg”
Preben PedersenDeltagerHvad sker der hvis Hus M ikke vil være medlem eller Hus F ikke vil give adgang til loftet, når man har fra meldt sig medlemskab af fællesskabet.
Der skal vel være mulighed for fejlsøgning på kablerne, der løber hen over lofterne, så det kan vel godt betegnes som et sløjfe anlæg.
Preben PedersenDeltagerHej Linda ,
så er vi nok fremme ved, at Yousee måske igen har nogle parameter fejl i deres system, som gøre at noget udstyr ikke vil låse alle kanaler og frekvenser, når dit gamle tv finder alt. Der har været en enden tråd omkring dette på dette debat forum og der kan på Yousee driftstatus findes, at der har været fejl i andre dele af landet på DR1 og DR2, men det skulle være løst.
Har du prøvet en fabrik nulstilling af dit tv og så prøve forfra med kanal indstilling ?
Preben PedersenDeltagermich sagde
mich sagde
1. Hvor i landet bor du ?2. Hvad med nabokanalerne ? :
Kanal 8 SVT2
kanal 91 ARD
https://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/
3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?
Kanal 88 SVT2
Hej Mich,
Læs første indlæg – så kan et andet ældre TV finde alle kanalerne, så tror mere på der indtastes forkert omkring net id/service id – der skal foran stående 00100 – når det nye TV forventer 5 tal i – det samme kan man opleve, når der skal indtastes frekvens – så er man indtaster 000 efter søge frekvens 143
Preben PedersenDeltagerLinda sagde
Hejsavi har et problem med vores Panasonic tv. Den finder ikke DR1 pg DR2 – muligvis også andre kanaler, men umiddelbart de to den er gal med. Vi troede der var kablerne i væggen den var gal med , men de er nu skiftet til dem yousee anbefaler. Og problemet er der stadig, men når vi sætter et lidt ældre Panasonic ca 6-7 år gammelt så finder den fint alle kanaler ved selvsamme antennestik.
Har lige bestilt en triax if288 antenneforstærker, men tvivler lidt på det er der fejlen ligger.
Nu har vi lige taget kontakt til servicebroker.dk som henter tv’et mandag, men er der ting der bør tjekkes inden da vi står med regningen hvis tv’et viser dig at være fejlfrit ?
Har prøvet at søge alle kanaler fra ny og at søge manuelt efter DR1 osv men er lidt i tvivl om hvilken frekvens den skal stå på – ved symbolrate skal være 6875 – dette ændrer sig dog automatisk til 6870 når man går ned i næste kolonne og ID 100 på tv’et forlanger den dig at der er fem tal udfor service ID og der står den automatisk på 10000 og det gør den ved alle kanaler.
Håber lidt nogen kan hjælpe så vi ikke behøver sende tv’et ind 🙂
pft
Hej
Når der skal indtastes Net ID / Service ID – så tryk 00100 og dermed burde det være korrekte værdi, der søges på.
Preben PedersenDeltagerHar du check via menu indstillinger og set om de kanaler der pixeleringer på ligger på samme frekvens, har før set at en frekvens kan havde problem på noget udstyr og ikke på andre.
Preben PedersenDeltagermoveng sagde
TV Pakke? En mellem eller stor, tror jeg, jeg ved der skal ses en del fodbold, så det er en pakke med sportskanaler.Jeg kan godt se der står noget om Waoo Mini pakken, men havde man bestilt den, så havde BN vel leveret Waoo boksen.
Det skulle man mene, men har I prøvet en analog søgning – bare for at se om der kommer nogle tv-kanaler overhovedet ?
Preben PedersenDeltagermoveng sagde
Ja, en nulstilling er også afprøvet. Begynder efterhånden at tro at Bredbånd Nord har lavet en fejl da de indstallerede boksen forleden og at der slet ikke er TV signal fra den. ( der er dog grønt lys i alle dioder og Internet via WIFI virker også )Hvilken TV-pakke er der bestilt ?
http://www.bredbaandnord.dk/Få-hjælp-til/TV/Spørgsmål-Svar nævner omkring Waoo Mini tv pakke ikke kan uden boks, så hvordan Bredbaandnord leverer signaler i dit område, skal der nok lidt flere oplysninger på.
Preben PedersenDeltagerDer kan være følgende:
1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.
2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.
hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.
Preben PedersenDeltagerevilguy sagde
Per M sagde
Net1 er vist heller ikke løsningen. På nettet er der mange klager fra folk over deres 4G, både ang. hastigheder der betales for men så ikke leveres og folk der tit mister forbindelsen.Jo, men nu er det skønne ved Net-1, at man kan tegne et abonnement, hvis man ikke er tilfreds, så kan man opsige abonnementet igen. Men der er altså ingen undskyldning for ikke at prøve dem – måske er man heldig 🙂
Mange af de klager der f.eks. er på Trustpilot er direkte useriøse, når folk mener, at Net-1 skal være lige så hurtige som f.eks. TDCs 4G net. Net-1 giver hastigheder på mellem 5-15 Mbit/s og mere skal man ikke forvente, men det er også nok til at streame f.eks. Netflix i HD.
Se selv: https://dk.trustpilot.com/review/net-1.dk
Sparrow2-> Net-1 er ejet af EnergiMidt, så de går nok ikke lige på røven i morgen…
Ellers er løsningen, at bruge en router fra f.eks. TDC, og så købe en Wi-Fi accesspoint (UniFy) fra f.eks. Ubiquiti Networks. I disse accesspoints kan man lave en begrænsning på hastigheden, så man højest kan downloade med 2 eller 3 Mbit/s. Så er dit problem løst.
Sådan gør man: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204911354-UniFi-Set-traffic-bandwidth-limits
evilguy sagde
Per M sagde
Net1 er vist heller ikke løsningen. På nettet er der mange klager fra folk over deres 4G, både ang. hastigheder der betales for men så ikke leveres og folk der tit mister forbindelsen.Jo, men nu er det skønne ved Net-1, at man kan tegne et abonnement, hvis man ikke er tilfreds, så kan man opsige abonnementet igen. Men der er altså ingen undskyldning for ikke at prøve dem – måske er man heldig 🙂
Mange af de klager der f.eks. er på Trustpilot er direkte useriøse, når folk mener, at Net-1 skal være lige så hurtige som f.eks. TDCs 4G net. Net-1 giver hastigheder på mellem 5-15 Mbit/s og mere skal man ikke forvente, men det er også nok til at streame f.eks. Netflix i HD.
Se selv: https://dk.trustpilot.com/review/net-1.dk
Sparrow2-> Net-1 er ejet af EnergiMidt, så de går nok ikke lige på røven i morgen…
Ellers er løsningen, at bruge en router fra f.eks. TDC, og så købe en Wi-Fi accesspoint (UniFy) fra f.eks. Ubiquiti Networks. I disse accesspoints kan man lave en begrænsning på hastigheden, så man højest kan downloade med 2 eller 3 Mbit/s. Så er dit problem løst.
Sådan gør man: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204911354-UniFi-Set-traffic-bandwidth-limits
Ah vil nok give sparrow2 ret, sky-Line var også ejet af et energi-selskab, så hvis gælden bliver for stor og ingen kunder, så kan det nok også ske igen
Preben PedersenDeltagerDer er hvis ingen mulighed for at se DR kanalerne via et kabelanlæg, hvis de ikke findes som en selvstændig “tv-pakke” via normal tv tuner i dit tv og det vil kræve et abonnement i en eller anden form.
Så skal du enten via en internet only “pakke” og så streame fra DR, deres kanaler, men det vil kræve minimum et abonnement eller er løsningen opsætning af egen antenne/parabol før DR kan ses via tv tuner i dit tv.
Der er flere steder i landet, hvor man har leveret kun en internet bredbåndspakke siden 2011 på kabelanlæg.
-
ForfatterIndlæg