Pierre3400

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Samsung UE22D5005, netværk? #60622
    Pierre3400
    Deltager

    Jeg har efter en samtale med ComputerSalg.dk fået bekræftet at dette TV ikke har netværks muligheder, hvilket jeg ikke forstår, med den verden vi har idag. Men åbenbart kun Sony som laver et 22″ tv med Net forbindelse, og jeg skal ikke eje Sony produkter. :/

    som svar til: Samsung UE22D5005, netværk? #60621
    Pierre3400
    Deltager

    Google er ubruglig i dette sammenhæng, ikke noget folk tag billeder af og smider på nettet åbenbart, ingen reviews eller lign.

    El-Giganten har dem på lager 3 steder i landet, Randers, Holsterbro og Esbjerg, og efter som jeg bor i Nordsjælland, så kommer det nok ikke til at ske at jeg liiiiiige lægge min vej forbi dem.

    Jeg kan ikke finde andre butikker som ligger i nærheden som evt. skulle have den slags stående. Hifi Klubben har ikke ngoet så “småt”, samme går for Ekspert, og resten er stortset internet butikker.

     

    Derfor jeg håbet at en eller anden herinde ejet sådan en fin skerm 🙂

    Pierre3400
    Deltager

    reslfj sagde

    Pierre3400 sagde

    Jeg er klar over det med CA modulet nu, og at alle tv har denne mulighed. Men DVB-C og DVB-C2? Hvad er forskel, jeg er klar over C betyder Cable, ergo tuner til kable tv.

    DVB-C2 er den bye standard for transmission af kabel-tv. Helt forskellig fra DVB-C og meget bedre. Men den første prototype fra Sony med en DVB-C2 modtager-chip blev vist på en messe i starten af maj – så der går mellem 6 og 12 mdr før apparater er i handlen.

    youSee har ikke meddelt, hvornår og til hvad de vil benytte den nye standard – et gæt er at de vil starte med VOD (fx Cinema, start forfra ol) og først senere overgå  på pakkekanalerne. Der kan sikkert også gå nogen tid, før det sker. På den anden side udbygger youSee sine net for mange penge, så billig ekstra kapacitet er sikkert velkommen.

    Når visse tyske internet shops skriver DVB-C2 – så er det blot nogen idioter, der tror at DVB-C/MPEG-4 betegnes sådan – men det er ganske enkelt noget vrøvl.   

    Jeg ved ikke om jeg fik det nævnt, men dette TV får ALDRIG sat internet til, så den del er ligemeget.

    Sådan har jeg det også lidt, og holder endnu ud. Men det holder nu nok ikke ret længe, fordi der er en betydelig eninghed om, at alle fjernsyn skal have internetadgang snarest muligt.

    Så bliver det nok noget bøvl at sige nej.

    Lars   smile

    Tak for svar Lars,

    Mht til internet, så ved jeg at det aldrig bliver aktuelt. Min far er 73, og som det går lige nu, så giver jeg det desværre ikke mange år.

    Nu har mine forældre boet i samme hus sidste 25år, og der befinder sig ikke engang en computer i huset. Jeg må indrømme han har en iphone, fordi tal tasterne er nemme og se, THATS IT! Det som jeg prøver at forklare er primært, det kommer ikke til at ske, med mindre at han stadig lever når antenne kablet går hen og bliver erstatet 100%..

    Pierre3400
    Deltager

    Tak for alle svar.

    Tv'et skal være Samsung. Sådan er det bare. Min far kan ikke lig LG's interface, det er en princip sag, ligesom så mange skal have B&O selvom det i bund og grund er dyrt og ikke nær så godt som top produkter fra andre.

    Når jeg kigger på en liste over specifikationer, hvilken skal jeg kigge efter?

    Jeg er klar over det med CA modulet nu, og at alle tv har denne mulighed. Men DVB-C og DVB-C2? Hvad er forskel, jeg er klar over C betyder Cable, ergo tuner til kable tv.

    Jeg ved ikke om jeg fik det nævnt, men dette TV får ALDRIG sat internet til, så den del er ligemeget.

    Hvis en venlig sjæl gad tag et kig på Samsungs specifikations setup, og fortælle mig hvilken punkter der skal være poå listen for at opfylde de krav min far har, så ville jeg være meget glad 🙂

    Forløbig mange tusind tak for hjælpen.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
Back to top button