kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Efteråret på Boxer? #63644
    kram5610
    Deltager

    evilguy sagde

     

    Streaming er for nørder…sad forklar det lige til de flere hundrede tusinde TDCs HomeTrio og fiber-kunder, som findes i Danmark. 99% af de kunder der benytter IP-TV fra TDC eller et fiberselskab aner ikke, at de modtager streamet TV.

    Dine forældre kan sagtens forsætte med at se TV på den måde de har VALGT at gøre det på. Det kræver blot, at de skal købe et nyt TV. Hvis de ikke vil gå ned til et 32″ TV, så koster et 39″ TV fra LG 3.600 kroner.

    Du sammenlignet Danmark og Tyskland selvom de to lande er to vidt forskellige markeder, og det er altså ikke helt fair. I tyskland har man en lang tradition for satellit-TV med mange gratis tyske programmer (free-to-air). Den samme situation har vi ikke i Danmark, da vi er et lille sprogområde, og derfor er tilvænnet til betalings-TV. Hvis du skal sammenligne Danmark med andre lande, så skal det være med Holland, Irland, Sverige, Norge og andre lande i samme “vægt klasse”.

     

    OK, fangede ikke lige der mentes IP TV ala hometrio… Så har man igen en dum boks og 1 ekstra fjernbetjening. Derudover er fx hometrio ikke gratis… hvorfor betale til TDC for at kunne se de kanaler man betaler licens til?

    Brug og smid væk samfund…. godt for miljøet, godt for Kina, godt for betalingsbalancen….. hvad for Danmark ud af det?

     

    Tja, sammenligningen er måske ikke helt fair… Men så lad os sammenligne med Østrig eller Schweiz. Begge lande udsendes public service kanalerne via DVB-T og satellit (altså tv-kanalerne direkte). I begge lande, kan man få et parabolkort som kun kan afkode public service kanalerne! Danmark kunne jo vælge at gå samme vej.

    I Østrig havde man forøvrigt samme problemstilling som i Danmark med DVB-T2. 1 Marts i år, begyndte Simple TV at tilbyde betalings TV via DVB-T2. ORF havde længe ønsket at udsende ORF1 HD og ORF2 HD via DVB-T, man ville dog ikke omstille Mux A eller Mux B til DVB-T2. Løsningen blev, at Simple TV udsender ORF1 HD og ORF2 HD kodet i DVB-T2 format. Husstande som kun ønsker ORF HD, kan få et gratis kort fra Simple TV. ORF betaler Simple TV for denne service. På længere sigt er det meningen, at både Mux A og Mux B omstilles til DVB-T2, så vil ORF selv udsende kanalerne ukodet i HD format. 

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63643
    kram5610
    Deltager

    Anders sagde

    Min pointe er bare, at vi allerede I DAG kender de næste teknologier, og at du allerede I DAG kan købe et tv der understøtter DVB-T2, DVB-C2 og DVB-S2 i normal prisklasse. Så kan man så også allerede I DAG købe et tv der støtter både 4K og HEVC.

    Så min pointe er, at alle de danske distributører burde komme med en dato… “Vi skifter til DVB-X2 og HEVC d. 11. januar 2017 (f.eks.)”

    Kunne ikke være mere enig, jeg er på ingen måde nærig eller teknologiforskrækket.

    Hvis man fx ønsker at Mux 1 + 2 skal skifte til DVB-T2, må det være rimeligt, at dette meldes ud i god tid…. Gerne 4-5 år forhinden… Et skift i fx 2017 tror jeg mange vil kunne leve med, så er deres fladskærme fra 2009 ca. 8 år gamle og en udskiftning vil alligevel være forestådende (elektronik holder jo ikke længere…)

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63641
    kram5610
    Deltager

    Anders sagde
    Nej!

    Ved du hvad der er typisk dansk?

    Ikke at tænke frem. MPEG-4 blev introduceret i 1998! Da Danmark skiftede til digitalt tv i 2009, hvorfor brugte man så kun MPEG-4 på MUX2, og ventede til 2012 før man skiftede MUX1 til MPEG-4? Typisk dansk.

     

    Vi er helt enige om, at det var tåbeligt at man ikke straks indførte MPEG4 på begge Mux, dette gav meget forvirring. Dertil kommer, at det analoge sluk i 2009 var uheldigt i forhold til DVB-T2. DVB-T2 var et kendt system i 2009, men der fandtes stortset ingen Fladskærme/ modtagerbokse som kunne håndtere DVB-T2 i 2009. Mange skiftede deres TV ud med en fladskærm i forbindelse med den digitaleovergang, (stortset) alle disse fladskærme er uden DVB-T2….

     

    Mange hilsner

    Morten Heseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63637
    kram5610
    Deltager

    evilguy sagde
    Nej, jeg sagde, at alle valg har konsekvenser. Folk VÆLGER at købe et TV og folk VÆLGER selv hvordan de vil få signal til TV’et og folk VÆLGER selv hvilke kanaler de ønsker at kunne se.

    Der er ABSOLUT intet der forhindre din familie i at købe en PC monitor, en computer og så streame alle DRs kanaler i stedet for. Måske det var den løsning de skulle have valgt?

    Dine forældre har VALGT at købe et dyrt TV. Det er ikke MIN skyld, at har købt et dyrt TV – de må jo have råd til det?

    At de ikke ønsker en tunerboks, det er fari, men man kan i dag købe et 32″ LG TV med DVB-T2/C og DVB-S2 tuner indbygget til under 3.000 kroner.

    Dine forældre kunne også have VALGT at købe et Canal Digital Abonnement, så hele deres TV behov kunne klares over DVB-S2.

    Dine forældres VALG skal ikke stå i vejen for fremskridtet; Bedre billedkvalitet, HD-kanaler og større udbud af TV-kanaler.

     

    Streaming er for teenagere og nørder… Min mor ønsker at kunne tænde sit TV ved hjælp af en fjernbetjening… nr 1 = DR1, 2 = DR2 osv… Hvorfor skal hun bøvle med streamning?

    Mine forældre tjener en del mere end gennemsnittet – de går bare ikke særlig meget op i TV…. de ønsker dog at kunne se nyhederne, lidt dokumentar og en enkelt film i ny og næ… det er alt! Det handler vel ikke om de er millionærer eller ej (hvilket de desværre ikke er), men om det rimelige i at der ustandseligt skiftes sendenorm. Hvorfor skal de betale til Canal Digital når de blot ønsker DR samt tildels TV2 (sidst jeg besøgte dem var deres TV2 Kort ikke opdateret med de nyeste koder, hvilket de ikke engang havde opdaget).

    Hvad skal de med et 32″ LG når de har et 40″ nu?

    Som dansker bosat i udlandet, kan jeg kun sige at det er meget typisk dansk at forbruge og smide ud hele tiden…. Den ville aldrig gå i Tyskland!

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63624
    kram5610
    Deltager

    mich sagde

    Specielt hvis lang størstedelen af de danske husstande, taler vi om 2 millioner, er afhængig af  denne ændring, og dermed  yderlige DR kanaler i HD.

     

    Det handler jo om at DR som alt andet i Danmark er et socialdemokratisk foretagende… Hvis ikke alle kan modtage DR2 i HD, skal ingen have den… Man kunne blot acceptere, at på nuværende tidspunkt kan DR2 HD (DR K HD m.v.) desværre kun transmitteres via Kabel TV, Fiber, IP og satellit. 

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63623
    kram5610
    Deltager

    evilguy sagde
    Jeg har ligesom mange andre danskere købt et DVB-T2 kompatibelt TV. Hvorfor skal jeg snydes for bedre billedkvalitet og flere TV kanaler fra DR fordi DU og din familie er for nærige til at købe en tunerboks til 800 kroner til jeres 4-6 år gamle TV? Ja, udviklingen går stærkt, men sådan er det, og så må du følge med.

    DR skal skifte til DVB-T2 inden 2016, og det kan kun gå for langsomt. Vil det ramme nogle? Ja, men så er det altså ikke flere. Langt hovedparten af danskerne ser TV via kabel-TV, fiber eller satellit, og ingen af disse vil blive ramt. De folk som HAR VALGT at se DR via antenne, de må betale det som det koster at følge med tiden. Ellers må de VÆLGE at købe deres TV siganal hos et kabel-TV-, fiber- eller satellit-selskab.

     

    Det her handler ikke om mig… jeg er bosat i Tyskland og ser stortset aldrig dansk tv… og ved skift til DVB-T2 kan jeg så kun se dansk tv i soveværelset (der er min fladskærm så ny at den har DVB-T2)…. :-)

     

    Du mener folk som ikke ønsker abonnementer skal straffes og betale mere??? Det må da være den anden vej rundt… De mennesker som ønsker HD TV, udenlandsk TV, kommerciel TV kan tegne et abonnement. 

    Mine forældre har indkøbt et TV med indbygget triple tuner. De bruger sat-tuneren til tysk og engelsk tv og DVB-T tuneren til Mux 1+2 samt TV2 (i SD kvalitet) via Boxer… De synes bestemt ikke at et tv og diverse kabler pynter, de har derfor fået fræset kablerne ind i væggen således at fladskærmen hænger på væggen uden nogle kabler og stik stikker ud. Prøv du at fortælle dem, at de enten er nød til at købe en ny fladskærm (deres Samsung kostede ca. 12.000 Kr) eller bruge en ekstern boks som vil ødelægge hele deres opsætning – blot fordi et fåtal ønsker at ændre tv standard igen… Det står ikke i forhold til hinanden!

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63620
    kram5610
    Deltager

    mich sagde
    Tekniske nørder. Det vil jeg nu ikke sige

     

    Men det er en skændsel, at DR ikke kan sende sine 3 hovedkanaler ud i HD, som man kan se i alle vores nabolande.

     

    Så derfor bør en udskiftning efter min mening ske hurtigst muligt

     

    Man har jo valgt i Danmark at DVB-T skal være den eneste måde licens kanalerne transmitteres ukodet på. I Tyskland er den primære transmission satellit (bl.a. derfor accepterer man også at DVB-T ikke dækker Tyskland 100%, bl.a. er dækningen af Mecklenburg-Vorpommern dårlig). Jeg er stadig af den overbevisning, at mange licensbetalere blot ønsker at modtage DRs kanaler – selvfølgelig gerne i HD! Men jeg er ret sikker på at de fleste ville betakke sig, hvis prisen for DR2 HD er en ny fladskærm / ekstern boks!

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Efteråret på Boxer? #63618
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde
     Foreningerne  er vel OK, men det er ikke godt, at  man unødigt udsætter en overgang til mere effektiv teknologi, der kan levere meget mere for de samme penge og for mindre energiforbrug. 

    Lars  smile

    Jeg kan kun give Preben Pedersen ret… Hvorfor skal der hele tiden skiftes teknologi? Det er da total useriøst og gavner højest detailhandlen. Der er i Danmark truffet den beslutning at Mux 1 + 2 sendes i DVB-T(1) Mpeg 4… Sådan en beslutning, er man nød til at stå ved, efter min mening mindst i 10 år… Et seriøst og fornuftigt scenarie, kunne være at skifte fra DVB-T(1) til DVB-T2 i 2019. Alt andet vil være at lave grin med de licensbetalere som blot ønsker at modtage de kanaler som de betaler licens til. Hvad Boxer gør er en anden ting. Boxer er en kommerciel virksomhed – et tilvalg. 

    Flere i min familie / vennekreds indkøbte nye fladskærme i 2007 / 2008 som netop var fremtidssikrede, fordi de understøtter MPEG 4 (hvilke ikke alle fladskærme gjorde på det tidspunkt). I min omgangskreds ses der generelt ikke specielt meget TV…. Så der er en klar forventning om, at et indkøbt TV holder 7-10 år… og man kan se de kanaler som man betaler licens for! Et familiemedlem indkøbte i 2009 et Loewe TV (for han ville have et kvalitets tv som er pænt)…. sådan et TV, skulle gerne holde i en vis tid!

    Det kan vel ikke passe at adskillige hundrede tusinde husstande skal skifte TV eller købe eksterne bokse, blot for at tilfredsstille detailhandlen / teknik nørder. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Når man har fået slukket alle analoge* kanaler i kablerne, kan man sende kraftigere med DVB-C2 og overgå til 4096-QAM – og øge bitraten/ 8MHz  til op mod 80 Mbit/s.

    Det sker ikke forløbigt i Tyskland (mit gæt er omkring 2020). DVB-C2 er igen en teknologi som ingen reelt har brug for. Er teknisk spændende…. Mit gæt er at Kabel Deutschland tidligst vil bruge DVB-C2 kommercielt fra 2020 (udover tests) – vi kan jo vædde…. med DVB-T2 fik jeg ret…. (jeg var enddog for optimistisk). 

     

    Mange hilser

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    ErikH sagde
    har idag justeret og aktiveret mit 28.2 hoved, og til min overraskelse kan jeg tage de engelske kanaler som normalt kun modtages på fyn og jylland.  så itv, 4more ,itv2 ,itv3,itv4,channel4 og bbc1,bbc2 og andre går alle igennem uden kodning, som ligger på de 10xxx frekvenser jeg normalt ikke kan se noget på.

     

    Er det nok bare atmosfæriske forstyrrelser eller har sat’n deroppe rykket sig lidt, så sydsjælland/lolland også kan modtage dem selv med en 100cm parabol?? det virker ihvertfald lige nu her.

     

    Hej

     

    Det skyldes at BBC, ITV, Channel 4 m.fl. i øjeblikket udsendes fra en stærkere satellit, nemlig Astra 1N. Disse kanaler flyttes til efteråret til Astra 2G. Astra 2G har (formentlig) den samme signalstyrke som Astra 2F, hvorfra bl.a. Channel 5 pt. udsendes. Prøv at tjekke Channel 5 frekvens: 10964.00 H – den kan du formentlig ikke modtage. 

     

    Så nyd det så længe det varer. 

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Tror ikke på at det bliver et flop overhovedet. Det åbner op for helt nye mugligheder for at tilbyde kabel-tv kunder et meget bredere spektrum af services og langt mere HDTV end der tilbydes i dag. Det nuværende DVB-C er forældet, der er ikke plads til alt det som kabel-tv operatørerne har af visioner om fremtidens tv til deres kunder, pladsen på nuværende tidpunkt er praktisk talt brugt op hos stort set samtlige kabel-tv operatører i hele Europa og her er DVB-C2 den eneste redning for dem.

    MEN, der lukkes nok ikke bare lige for DVB-C fra den ene dag til den anden hos Kabel Deutschland. Hvis den operatør lige som Yousee har analoge kanaler, så sker det nok på den måde at de fastsætter en dato på hvornår det analoge slukkes og der efter startes DVB-C2 fuldt op, så at C og C2 køres samtidig i kablerne.

    Jeg er ret sikker på det bliver et kæmpe flop i Tyskland – tyskere er lidt mere nede på jorden end danskere og er ikke villige til at kaste en masse penge efter tv kanaler. Husk på at Tyskland er et land hvor man ikke er vant til at betale for at se fjernsyn – udover licensen (GEZ) selvfølgelig. Alle Kabel TV selskaberne mister rigtig mange kunder i øjeblikket – de kan kun overleve fordi mange af dem som bor i lejligheder er “Zwangsverkabelt” og ikke kan fravælge kabel tv. Nyudstykkede byggegrunde bliver ikke længere tilsluttet kabel tv (fordi ingen gider tilmelde sig – hvorfor betale for noget man kan se gratis via satellit???). 

    Senest har Kabel Deutschland lagt sag an mod ARD/ZDF ang. betaling af distrubutions penge. Hidtid har ARD/ZDF betalt kabel tv selskaberne for at distribuere deres kanaler. ARD/ZDF har opsagt aftalen, da de ikke længere vil betale for dette. Resultatet er at en lang række af ARD/ZDF kanaler ikke længere findes i kabel TV nettet. Så faktisk har Kabel Deutschland slet ikke brug for yderligere kapacitet pt. 

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde
    DVB-C2, den kommende standard for digitalt kabel-tv har hidtil kun været testet i Finland og i lukkede test i bla Berlin.  Ved en konference i Tyskland blev det oplyst, at det største kabel-tv selskab Kabel Deutschland vil tilbyde  DVB-C2 baserede services inden april 2013.  

    “Kabel Deutschland will start with DVB-C2 services in several big cities end of Q1/2013. Due to a limited number of customers being offered this new service, the first phase can only be considered as an extended field-trial.”  /Christoph Schaaf, Kabel Deutschland – 27 februar.

    https://eldorado.tu-dortmund.de/bitstream/2003/30055/1/Schaaf%20-%20DVB-C2_Read_Plug%20Fest_Go.pdf

    Total useriøst… Så kan forbrugerne igenn købe nyt udstyr… Tror endvidere det vil blive et flop… Kabel Deutschland taber flere og flere kunder – senest har man tabt en retssag mod WDR ang. distributionspenge for public service kanalerne…

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: astra 1N ? #63252
    kram5610
    Deltager

    Hej

     

    Den bliver flyttet til 19,2° øst og bliver fyldt med tyske kvalitetskanaler (+ franske og spanske programmer) 🙂

    1N er kun midlertidigt på 28,2° øst – den afløste 2D som var/er en gammel satellit. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hvem mener I leverer flot HD kvalitet (streaming) #63223
    kram5610
    Deltager

    martin sagde

    @Morten
    > Hvis det er Apple TV 3 (1080p), så vil jeg anbefale dig at købe en router der understøtter Wi-Fi på 5 GHz. Selv kører min på 5 GHz netværket og der er ikke så “trafikeret”, som på 2,4 GHz båndet.

     

     

    Hvorfor skulle jeg det? har jo en kablet forbindelse som virker perfekt… Har en 50/10 mbit forbindelse (ligger reelt mellem 45 og 47 mbit)… Med sådan en hurtig forbindelse vil jeg altid foretrække en kablet forbindelse. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hvem mener I leverer flot HD kvalitet (streaming) #63220
    kram5610
    Deltager

    Pga hakken på Youbio boksen, og på trods af at Netflix og HBO kører perfekt på min 25 Mbit/5 Mbit trådløse forbindelse fik jeg nedennævnte svar

    Er der nogen af jer, der kunne finde på at kable TV´et for at streame ?

    http://forum.yousee.dk/showthread.php?3358-TEST-af-Youbio-boksens-HD-kvaliteter-på-James-Bond-Skyfall-(premierefilm)

     

     

    Hey

     

    ja jeg har kablet mit tv / samt min Apple tv boks (som ligger bag tv’et)… Jeg byggede hus sidste år og sørgede for at få 2 netværksstik placeret bag ved tv’et i stuen, køkkenet og soveværelset (foruden strøm tv/radio/sat dåse)… Jeg har testet Apple tv boksen med det trådløse netværk og her kørte det noget langsommere… Så ja kabling er klart bedre. 

     

    Mange hilsner

     

    Morden Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 385 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende,

DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende.

På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard