Erik181

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #60118
    Erik181
    Deltager

    Selv tak og tak for linket – det er allerede lagt ind som bogmærke thumbs-up

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #60116
    Erik181
    Deltager

    Som lovet får I her en status på mit BBC Interactive (BBCi) projekt.

    Jeg har købt en Clarke-Tech ET9000 HD receiver. Det er en linux-maskine der blev leveret med OpenPli software. Sammen med boksen købte jeg et Conax CA modul så vi kan se Canal Digital kanalerne på denne boks. Canal Digital boksen er sat i skabet.

    ET9000 ville ikke umiddelbart spille sammen med CA modulet, så det blev nødvendigt at installere software fra Clarke Support. Så virkede det.

    Næste step var at indstille min parabol til at pege mod Astra 28 øst. Det lykkedes faktisk over al forventning og jeg hentede hundredevis af engelske kanaler ind – bare ikke dem jeg så gerne ville have, nemlig BBCi kanalerne hvor vi skal se Formel 1 fra.

    Da jeg havde lært at bruge DreamboxEdit til at lave kanallister og indkode kanaldata manuelt kom det så endelig til at virke i dag.

    Nu glæder vi os så til weekenden hvor vi skal se Formel ! direkte fra BBCi. BBC One laver et af de bedste Formel 1 programmer jeg endnu har oplevet med kompetente værter og eksperter og helt fri for reklameafbrydelser.

     

    STOR TAK til jer der hjalp mig i gang smileny

     

    Med venlig hilsen – Erik

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #59792
    Erik181
    Deltager

    Endnu en gang, tak for hjælpen. Jeg går i gang med projektet og vil holde jer opdaterede.

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #59789
    Erik181
    Deltager

    Tak Bo og Palleba, nu er jeg guided ind på rette spor Smileny

     

    Tillægsspørgsmål: Er det Formel 1 stream der sendes på BBC Interactive identisk med den udsendelse der kører på BBC One? Altså, er det den samme udsendelse med værter og kommentatorer man kan se som var det på BBC One?

     

    Mvh

    Erik

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #59785
    Erik181
    Deltager

    Tak Bo,

    Fint, jeg har to 80-85 cm paraboler. Den ene har dobbelthoved – tror den er til Canal Digital. Den anden er med enkelt LNB, tror den er til Viasat. Vi kan tage begge dele, men vil droppe Viasat.

    Kan modtageren fx være den Atevio AV 7000 HD PVR du har til salg?

    Ring evt. på 24488182

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #59783
    Erik181
    Deltager

    Hej Bo,

    Tak for en spændende og informativ artikkel.

    Jeg er meget interesseret i at vide mere om hvordan jeg kan modtage BBC Interactive signal så vi her på Møn kan se Formel 1 fra BBC.

    Du skriver at det kan hentes med en almindelig størrelse parabolskærm. Hvor stor diameter er almindelig i den sammenhæng?

    Skal der et særligt LNB-hoved til?

    Hvilken (type) modtagerboks skal der til?

    mvh
    Erik

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
Back to top button