Webmaster – Bo Kjærgaard
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Webmaster – Bo KjærgaardKeymaster
NettoSat har nu bedt Firmaet kjaerulf1 om at svare på. HVORFOR der ikke kommer Hee-acc 5.1 lyd ud på DR HD. På Maximum T 102. Som NettoSat jo også reklamerer med på deres hjemmeside at den kan.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSå har jeg bestilt en Boxer godkendt DVB-T boks
Nemlig en Triax THD405VA til kun 599,- kr. hos ElGiganten.
Så nu må skraldevognen godt komme og hente mine Denver-United-Maximum bokse.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJa boksen som sådan er udmærket. Der har været et par enkelte udfald ( pixelering ) men slet ikke så slemt som på Denver og United.
Billedkvaliteten er flot og tekst-tv arbejder hurtig. Men når man har købt dyrt surround-anlæg og der udsendes 5.1 lyd. Vil man jo gerne have glæden af det. Mange går faktisk mere op i lydeffekter på dvd film i DTS 5.1 end selve filmens indhold. Og når Netto-Sat annoncerer med at den understøtter Hee-acc lyd. Burde den gøre det. Så jeg venter spændt på svar fra Dem. Eller,s har Expert lovet mig rabat på en Boxer godkendt Triax boks. Da jeg så har haft 3 forskellige DVB-T bokse som ikke understøttede Hee-acc lyden.
Fordi jeg fra starten var så nærig ikke at ville betale de 1.995,- kr. en godkendt boks kostede. Fordi jeg kun skulle bruge den til DR HD lyd. Og mit kommende 3 D fladskærm til den tid nok understøttede T 2 systemet.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNu har jeg skrevet til Netto Sat at der ikke kommer 5.1 lyd ud på boksen. Selvom de skriver på deres hjemmeside at den understøtter hee-acc lyden til DR HD. Og må se hvad de svarer. Har snakket med en Radioforhandler som gør meget i bokse og antenneudtyr. Han mener IKKE Maximum T 102 understøtter Hee-acc lyden.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterturbo sagde:Det var altså, når du er på Tekst-TV's programsider, og du så har tastet det gule sidetal for programomtalen, at du kan se, om der udsendes i Suround sound. her skal så stå “SS”. Ikke på EPG'en…
Tak Turbo. Havde glemt det i bare irretation over at jeg ikke har fået 5.1 lyd på endnu.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNu forstår jeg ikke noget. Nu er lyden igennem RAW indstilling på boksen på DR HD Ramasjang K Update Folketing forsvundet. Og der kommer kun lyd når jeg går tilbage til PCM. Men der er lyd på DR 1 DR 2 og TV 2 i RAW indstillingen. ??????????
Det vil sige at DR 1 DR 2 TV 2 som stadig udsendes i MPEG 2 gør at jeg kan få lyd igennem RAW indstillingen. Mens de nye kanaler som udsendes i MPEG 4 gør at jeg ikke kan få lyd igennem RAW indstillingen.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSå har jeg fået lyd på via RAW. DR anbefaler at HDMI sættes i tv og ikke surround receiveren. Og der bruges koaksial eller lysleder kabel mellem boks og receiver. Så mangler jeg bare at få afprøvet om jeg kan få 5.1 lyd. Star trek iaften er måske i 5.1 lyd. Idag kan jeg ikke via EPG få de gule tal over programoversigten og læse om det er surround lyd.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJa antenneforeningerne blev dannet for at levere tv-signaler og ikke andet. Men der der investeret på livet løs.
For at der kunne tilbydes lynhurtig internet og telefoni. Og nu er vi på vej til trådløs internet og mobiltelefoner.
Antenneforeningene burde have holdt sig til tv-signalerne.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterplayer sagde:
Kære Ripenser
Når I nu bor i Ribe, så kan selv Ribe Ret vel ikke tvinge nogen til betale for en Fuldpakke, der må være et sted hvor nogen kan nøjes med mindre. Selv som jeg gentager Brabrand Boligforening og Stofa måtte give de tilsluttede mulighed for at vælge en “Billigere løsning”.
Nej vi behøver ikke at betale for fuldpakke. Vi kan melde os helt ud. Og det er vi nu 41 som gjordt. Nogle er gået til SydEnergi og andre til ViaSat og Canal Digital. Og et par stykker som jeg nøjes med gratis DVB-T og gratis Tyske kanaler fra parabol.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterHej
Har du haft en tekniker til at se og måle på det? Ellers så kan det også være uden for dit hjem den er gal. Svært at finde på mere du kan gøre. DECT trådløse telefoner. Andet trådløst udstyr netværk osv?
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJo den er faldet 200 kr. i pris. Iformiddag så jeg den hos Expert til 995 kr. De viste ikke om den understøttede HAAC lyd. Da den ikke var Boxer godkendt. Men NettoSat garanterer den har HAAC lyd selvom den ikke er Boxer godkendt. Skal nok lave en anmeldelse. Er der ikke noget med at Maximum og Digiality har noget samarbejde med produkterne.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSkal forhøre mig.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSå har jeg bestilt en Maximum T 102 med HAAC lyd til 699 kr. hos Netto sat.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJeg ved bare at der bliver solgt i pallevis af Denver og United billigbokse samt ind og udendørs antenner.
Da mange er nået til det punkt. At de godt kan klare sig med de gratise kanaler. Jeg har trådløs internet fra TDC
til 199 kr. pr. måned. Som virker upåklageligt. Og når jeg engang skal have en 3 D fladskærm, har den nok indbygget
T 2 systemet.
Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterHej.
Nu er det et stykke tid siden jeg testede den, men da kunne jeg godt søge analoge kabel-tv kanaler ind direkte. https://digitalt.tv/slingbox-pro
-
ForfatterIndlæg