Re:Tvungent kabeltv abonnement i andelsboligforening??

#61420
tvkartoffel
Deltager

Det har du sikkert ret i. Jeg er ikke sikker på hvordan man skal forstå det med pakkerne. Som jeg ser det modtager jeg en samlet pakke fra yousee. Denne pakke indeholder 100% de samme kanaler som yousees fuld pakke. Jeg har ikke mulighed for at vælge den fra eller for kun at modtage nogle af kanalerne.

Grunden er sikkert at vi har et gammelt sløjfeanlæg hvilket unægtelig gør det ret besværligt at lave det om, men heller ikke mere besværligt end at fjerne dåsen og splejse kablerne. Jeg behøver slet ikke at have TV hvis det er det der skal til.

Det jeg så er i gang med at undersøge er så om det stadig er lovligt at tvinge andelshaverne under henvisning til at ingen af kanalerne er high pay i den forstand at de koster mere end 30 kr. Det forekommer mig i hvertfald urimeligt at man bliver ved med at sige at det ikke kan lade sig gøre under henvisning til et gammelt sløjfenet som man så på den anden side heller ikke er villig til at lave om. Hvis man kan det sidder jeg i saksen for så kan bestyrelsen blive ved med at nægte at lave nettet om og så i øvrigt henvise til at ingen af kanalerne koster mere end de omtalte 30kr.

Jeg har sådan set forståelse for at der skal være TV i foreningen og det vil jeg gerne være med til at betale for, men kun så længe at der også er noget forståelse den anden vej. Jeg mener 40 kanaler er altså et luksusgode som man ikke nemt kan argumentere for at andre skal hjælpe med at betale for.

Om ikke andet kan det forhåbentlig være med til at sætte gang i nogle forandringer i foreningen. At det er sådan som det er nu skyldes alene at det altid har været sådan. Jeg har rettet henvendelse til bestyrelsen om det og de kunne ikke svare mig på hvad loven i virkeligheden er. Kun at det er besluttet for 12-15 år siden på en generalforsamlign.

 

MVH

Back to top button